Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Judith's denk-, gedragstechnieken, we oefenen door!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ik blijk er dus ook mee te worstelen, al 'wil ik nog zo mijn best doen'... De wegerd gaf vanmorgen een heftig 'diepte'-punt aan. Zo kan het niet langer. Nee, omdraaien die hap: het moet anders.
Heb geen menu gepland, wel 'iets' onbestemds als groentesoep, maar verder geen vast plan. Moet er nog uit om de boodschappen te halen en wil dan geen Dorito's meer meenemenvoor het weekend, want die heb ik al op. (Wat zou dat toch zijn, die 'trek' naar iets hartigs om te knabbelen 's avonds...?)
Ik heb wel keurig een briefje klaar liggen met wat we echt nodig hebben. De maand oktober is lang... Moet ook zuinig zijn met mijn portemonnee en dus is dit een extra uitdaging. Mijn man heeft gisteren het laatste ijsje uit de vriezer genomen en mag zelf nieuwe aanschaffen als ie dat wil. Ik haal ze niet.

Mijn 'dieet' heb ik al lang geleden gekozen, want dat moet vol te houden zijn, lang! De methode van Meijke van Herwijnen en de menu's van Project Gezond. Daar komt een boek van uit en het lijkt me fijn als ik dat boek op tafel kan leggen en het gewoon kan 'volgen' van menu tot menu. Ik vermoed dat het nog even duurt voor ik het heb, maar dan heb ik iets om naar uit te kijken. De wekelijkse menu's van PG print ik elke week en doe ik in een grote ordner die naast me op de grond staat, zodat ik er telkens even in kan kijken als ik op de bank zit. Net als het boek van Judith, dat duidelijk zichtbaar, ook trouw naast me ligt.

Succes allemaal! We hebben het nodig; wat een druilerige dag. (Hoe denken we die 'om' in een zonnige dag?)

Laatst aangepast door Dymphie op za 30 sep 2017 15:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 14:21    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Even gekeken op “project gezond”. Kende dat niet.
Heb het gratis week menu gedownload. 😀
Dymphie krijg je elke week een menu? Ik vind het nog al prijzig 14,95 per maand als je lid wordt. Zag dat het boek € 20 kost.
Ga het weekmenu in mijn vakantie proberen.😃
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 15:50    

Reageer met quote
Ha Min10, ja, het is nogal prijzig, 14,95 per maand, maar er was in juli een aardige aanbieding om voor de rest van het jaar elke week een menu te kunnen downloaden. Alles ziet er weloverwogen uit, en al gebruiken ze in de menu's ook wel kant en klare dingen, ze zetten er ook altijd een link naar een zelfgemaakt recept bij. Ik heb het project eind vorig jaar een maand of drie gevolgd en ook die menu's in mijn ordner gedaan. Dan heb ik straks menu's van een jaar rond (waar kwamen we dat ooit ook weer tegen... Paleo? Lach Met oefeningen en bewegen en al?)
Het leuke van deze 'methode' is dat ik de dingen die ik niet lekker of gezond (genoeg) vind inmiddels wel kan vervangen door iets anders wat we allebei lusten, of wat ik in huis heb. Bv. zuivelspread maak ik zelf met Griekse yoghurt en daarvoor haal ik geen Philadelphia in huis. De boodschappenlijsten print ik ook; die gebruik ik als leidraad. Voor deze week zag ik ineens rozijnenmueslibrood op de lijst staan. Dat is bijvoorbeeld weer vergelijkbaar met jouw bananenbrood als tussendoortje (in mijn ogen dan hè?) Omdat ik geen bak-mens ben (ik eet dan alles op!), vind ik zo'n brood eens in de zoveel weken een aardige afwisseling. Bovendien kan ik het ook uitdelen aan onze kleinkleuter die nog maar net naar school gaat, en alles opeet wat los enbast zit, omdat het hem zoveelenergie kost. En als zijn mama dan zegt: geef hem maar een plak ontbijtkoek, dan gaat bij bij meteen de alternatieve alarmbel (suiker!!!) rinkelen, en geef ik hem liever een plak rozijnen- of krentenbrood.
Ik gebruik Project Gezond dus als hulp bij mijn worsteling van elke dag: Wat moet ik nu weer kiezen.

Omdat ik nu elke week een wekmenu kan downloaden, doe ik dat ook (elke woensdagochtend) en daar staan meteen links naar recepten van de (volgende) week. Als ze me wat lijken, download ik die ook en print ik ze. Ik sla ze allemaal op (als pdf) in mijn laptop en zo krijg ik een grote verzameling. Het mapje van PG heb ik wel onderverdeeld in onderliggende mapjes, want anders heb ik er geen zicht meer op.

Het wordt eindelijk lichter. Ik stap zo nog even op de fiets naar mijn Coöp... Morgen weer stoofpeertjes bij onze maaltijd. Is al weer even geleden. Mijn man was gisteren in onze 'oude' Landwinkel in De Heurne en heeft er wat meegenomen.
Fijn weekend! (Lukt het om van die verleidelijke tas of te blijven?)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 16:12    

Reageer met quote
ja, zeker. Vanavond geef ik mij een schouderklopje. Is goed voor mijn zelfvertrouwen. (Volgens Judith) 😃
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 sep 2017 16:23    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Het is gelukt. 69.8 kilo. Wat is het toch een raar iets. De ene keer lukt het voor geen meter, het afvallen, en de andere keer sla je alles af en hou je je aan je eetplan.
Gisteren, wijn, chips, whiskey en appeltaart afgeslagen👍. Ik kon het gewoon. Ik dacht wel steeds, als ik het neem, krijg ik spijt. Doe ik het niet, dan ben ik trots op mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017 6:48    
Vrouw Weeggegevens   Feetje41
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb nog een beetje moeite er weer in te komen. Ik heb wel weer mijn havermoutontbijt ingesteld, dat helpt bij mij en ik heb daar nu het weer wat kouder wordt ook weer wat meer zin in. Verder plan ik nog iets te weinig, de maaltijden gaan wel goed, maar ik neem denk ik net iets teveel tussendoor om af te vallen. Daar ga ik aan werken deze week.

Niets smaakt zo lekker als slank zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017 7:00    

Reageer met quote
@Min10, goed zo! Knap om al dat lekkers af te slaan!

@Feetje, goed dat je weer mee doet! Je bent je in ieder geval bewust wat je moet doen.

Gelukkig is die akelige regen opgehouden en schijnt de zon uitbundig. Als het nu straks nog wat warmer wordt, stap ik nog fijn even op de fiets!

(Mijn wegerd geaf gelukkig een kilo minder aan dan gisteren. Maar ik geef mijn gewicht nog niet door, want het is nog niet om over naar huis te schrijven, laat staan om het door te geven... Schaam Schaam)

Fijne zondag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017 9:43    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
ja, het gaat lekker. Gisteren is het goed gegaan en vandaag ook! Weer chips, rode wijn, ijs en gebak afgeslagen. 💪 Motivatie kaart ligt op tafel.🤣
Goed van Max Verstappen hè. 🏎🏆 Of volgen jullie dat niet?😜
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017 17:51    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Dag 3

Zittend eten!!

Zo wordt je meer bewust van alles wat je in de mond steekt, voorkom je ongepland eten, en door visualisatie eerder verzadigd.
Staand eten is impulsief eten en dat wil je voorkomen.
Ook deze calorieën tellen en is hap-slik-weg.

Maak een motivatiekaart om je eraan te herinneringen dat je baat zitten.

Dit is zo n simpele maar belangrijke gedragsverandering!
Eten in de supermarkt, markt, tijdens het koken, effuh iets op het vuistje is van de baan, scheelt enorm.

Nieuwe week, nieuwe maand, daar gaan we weer!
Motivatiekaart gelezen, eetplan gemaakt?.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017 6:17    

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017 7:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 23, 24, 25  Volgende
Pagina 6 van 25