Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Judith's denk-, gedragstechnieken, we oefenen door!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
ja, raak er steeds meer van overtuigd dat wil ik op gewicht blijven dit elke dag, mijn leven lang, een punt van aandacht is.
Zo gauw ik loslaat ga ik meer eten en natuurlijk kom ik dan ook gewoon weer aan.
Maar het js het me wel allemaal waard, wil zo lang mogelijk mobiel blijven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2017 7:21    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
idem elisabeth

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2017 21:27    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
En weer een paar ons erbij. Zou dat nou echt van extra khd door het veggie eten zijn? Sip Dan moet ik mijn porties dus weer kleiner maken. Daar ben ik ook niet blij mee. Zal er nog eens goed over nadenken................ Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 nov 2017 0:54    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Als je eet wat je gewend bent, let op portiegrootte en buiten plan eten, en je dagelijkse 80 gram vlees vervangt door een 80 gram vleesvervanger dan kan ik me niet voorstellen dat je daar van aankomt.

Merk zelf wel dat hoe lager je in gewicht bent, en jij hebt ook een laag bmi, je gelijk gaat ploffen van wat extra.
Gisteren ochtennd 59.7 vanochtend 61.1pfff plofkipje😠

Wat heb ik gedaan?
Over de hele dag iets meer gegeten, s avonds koek bij de koffie en stokbroodjes, denk stuk of 6 meegegeten.
Niet heel gek maar wel gelijk flink te merken.

Uiteraard vandaag weer normaal doen, goed drinken, eet beweegplan maken en gewoon weer door zodat zondag er toch gewoon weer iets af is😊

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 nov 2017 7:01    
Dagdeal (728x90)
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 14

Een eetplan schrijven voor morgen!

Judith schrijft dat dit hetgene is waar de meeste afvallers zich enorm tegen verzetten terwijl zij ervan overtuigd is dat dit het meest essentieel is in de strijd tegen de kiloos.
Het helpt je om:
1. Goed na te denken over de boodschappen
2. Niet te vergeten wat je zou eten en waarom
3. Spontaan eten (extra eten, dikmakers)te voorkomen
4. Honger en eetdrang te verdragen
5. Beslissing over eten te nemen voordat je in de verleiding komt

Kortom spontaan eten te voorkomen!
Denk aan afvinken en erbij schrijven wat je buiten plan gegeten hebt.

Een eetplan maken gaat steeds makkelijker, schrijf eventueel de kcal erbij dan heb je een nog mooier overzicht.
Ik kan het binnen 2 min en nu na zo n 2 jaar lukt het ook in het hoofd.

O: snee vk brood, ontbijtkoek zero 2 capp halfvolle melk
t: 1 stuks fruit
L: 2 sneeen roggebrood, plak kaas, tomaatjes, thee
t: 150 gr.magere kwark met handje diepvries kersen, lijnzaad
D: 3 gekookte piepertjes, 200 gek.boontjes, veg.schijf
avond: klein koekje bij de capp en snack a jack, cola light

Daar gaan we weer, vooruit kijken, plannen en gewoon doorrrr!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 nov 2017 7:29    
Vrouw Weeggegevens   D01

Reageer met quote
het is idd zo elisabeth. een paar dagen iets meer en hop. maar goede nieuws is paar dagen braaf en het zakt weer gewoon. ik maak geen eetplannen. eet nml gewoon hetzelfde iedere dag bij lunch en ontbijt. varieer alleen het beleg. s avonds zeer veel groente, een vegaburger en liefst rijst ipv aardappels. niks tussendoor want ik ben van alles of niks. dus tja... dan op slechte momenten maar niks. geeft niks ben tevreden dat ik zover ben gekomen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 nov 2017 19:26    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Voor mij is vooral van belang dat ik het avondeten plan.
Liefst dus ook piepertjes jn de ochtend vast schillen, groente schoonmaken.
Ga ik om 5 uur beslissen dus al wat hongerig en vooral zin in heeeel lekker dan maak ik de verkeerde keuze.
Effuh pizzaatje gaan eten, frietjes halen of allerlei salades met stokbrood.
Verder over de dag eet ik ook al 2 jaar zo hetzelfde.

Ga ook weer naar "niks" ! Gisteren een handje pepernoten zorgde dus ook weer voor nog meer extraas.
Gewoon Nee, geen keus werkt ook hier nog steeds het beste.
Een klein beetje wordt langzaam steeds een beetje meer!

r

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 nov 2017 7:13    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
Vooruit kijken en plannen is idd heel belangrijk, dat scheelt zoveel extra 'eetwerk' Lachen Ik kook vaak voor een paar dagen, vries porties in voor werkdagen, doe ik dat niet kies ik ook eerder voor makkelijk. Mijn eetlust is op dit moment niet groot, ik doe er maar mijn voordeel mee. In het weekend ga ik met vriendin op pad, dan plan ik wat lekkers.

Enjoy the little things..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 nov 2017 11:08    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Dan plannen is voor mij ook een goed hulpje. In het begin van 'Judith' vond ik het echt een crime, omdat ik als het ware letterlijk een heel lege week voor me zag liggen, waar van ik vond dat ik die ook wel helemaal in moest vullen. Dat werkt niet echt goed. In de loop van het boek kwam ik erachter dat er ook vast dagen (mogen en kunnen) zijn, waarom mijn planning niet zo verschrikkelijk belangrijk is. Dat zijn bijvoorbeeld de oppasdagen. Mijn schoondochter doet één keer in de week de boodschappen en die haalt ze meestal midden in de week. Ze overleggen met elkaar wat er aangevuld moet worden en afhankelijk van welke opa en oma er aan de beurt is om op de maandag op te passen, vraagt ze wat 'we' dan gaan eten. Dat kost mij dus weinig planning. Lach
De tweede 'vaste' dag is onze andere oppasdag waarop ik zelf ook bedenk wat we eten, is meestal een stamppot, iets van pasta of een pan soep met brood, beleg en rauwkost.
Dat blijven er dus nog maar vijf dagen over om 'moeilijk' over te doen. Omdat ik me tot het eind van dit jaar nog geabonneerd heb op de menu's van ProjectGezond heb ik een ordner vol gespaard met weekmenu's. Als ik niet precies weet wat we moeten eten, blader ik in die map en dan kom ik altijd wel iets tegen wat we allebei lekker vinden. Omdat de winkels maar een km of drie van ons huis af liggen, vind ik het geen probleem om een keer of drie, vier per week boodschappen te halen. Meestal is alles dan ook lekker vers. En zo ben ik het plannen van menu's ook steeds minder belastend gaan vinden, ondanks mijn ondermijnende gedachten die ik er, vooral in het begin, over had.
Plannen is dus, zoals Judith me heeft geleerd, niet zo'n heel tijdrovende klus gebleken als ik eerst dacht. ja, het goed nadenken over en ordenen van mijn voorraad was wel een 'even' werk, maar nu heb ik daar een goed overzicht van gekregen en weet ik inmiddels wat ik wél en wat ik níet in huis heb.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 nov 2017 13:36    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Plannen doe ik ook. Alleen op zondag eten we sinds een paar weken pizza😋. Vinden we allebei erg lekker. Geeft ons een zondags gevoel. Als lunch eten we die dag een aangeklede tosti. Ik heb een kookboekje gekregen met allemaal lekkere tosti’s.
B.v. Tosti met pindakaas, jam en banaan! smullen
Op maandag doen we weer “gewoon”.
Tot nu toe gaat het goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 nov 2017 18:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 23, 24, 25  Volgende
Pagina 17 van 25