Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Judith's denk-, gedragstechnieken, we oefenen door!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Emma W
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weg met de Weegschaal

Reageer met quote
hallo,

Tot mijn verrassing vandaag 64.6 op de weegschaal Lach. Afgelopen dagen ging het ook goed met de tussendoortjes. Heb me goed aan mijn planning gehouden. Dat helpt wel, van tevoren inplannen!

groeten,
Emma

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017 11:59    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Als het goed is heeft iedereen geoefend met het ervaren dat honger geen noodsituatie is zodat we verder kunnen met datgene wat ik het allermoeilijkste vind😠

Dag 13

Overwin je EETDRANG, die intense hunkering naar eten.
Dit is te leren, hoe vaker het je lukt des te gemakkelijker wordt het.

Gebruik hiervoor denk en gedragstechnieken.

Denktechnieken
1. Benoem het gevoel, het is net als honger geen noodsituatie.
2. Wees vastberaden, bedenk dat toegeven je zelfvertrouwen ondermijnt.
3. Geef jezelf geen keus, juist die innerlijke strijd maakt het moeilijk, niet doen dus, niet bedenken waarom je het wel zou nemen.
4. Stel je voor hoe je je voelt als je toch gaat eten.
5. Bedenk waarom je je eetdrang wilt weerstaan, lees je motivatiekaart.

Gedragstechnieken
1. Neem afstand, loop erbij weg of gooi het gewoon weg.
2. Pak iets lights te drinken.
3. Ga afleiding zoeken, kast opruimen, tandenpoetsen, blokje om.
4. Ontspan je, gebruik zonodig ademhalingsoefeningen of ga lekker warm douchen.

Hoe vaker het lukt deze eetdrang te weerstaan des te gemakkelijker wordt het om af te vallen, op gewicht te blijven!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017 7:49    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Elisabeth, ik kan heel goed niet eten. Daarom vast ik regelmatig, maar iets nemen en dan maat houden, dat is veel moeilijker vind ik. Dus wel 1 koekje, maar niet de halve verpakking. Of 2 dropjes en dan niet de rest van de zak............... kijk dat kost mij echt veel moeite. Verward

Afleiding (iets gaan doen, wandelen etc.) helpt mij goed, net als extra drinken. Geen keus en 20 ook trouwens. Lach Maar moeilijk blijft het, matig zijn. Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2017 1:54    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Het eten gaat goed hier, geen behoefte om te snoepen. Dit komt ook een beetje door 'moeilijke' momenten en emoties. Ik probeer wel goede maaltijden te eten, om sterk te blijven. Als de gemoederen binnenin mij wat bedaren, komt het risico om te overeten.. Is het dan emotie eten of eetdrang? Ik ga m'n best doen om afleiding te zoeken en gevoelens te laten 'zijn'.. Fijn weekend allemaal.

Enjoy the little things..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2017 10:25    
Dagdeal (728x90)
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Eetdrang uitgelokt door emoties.

Het gaan eten zorgt ervoor dat je even niet bezig hoeft te zijn met dat gevoel maar dat is dus maar tijdelijk.
Het lost niets op, kan verdriet, woede, rot gevoel niet veranderen.
Daarom is het belangrijk een andere manier te vinden om met die emotie om te gaan.
Het liefst iets wat zorgt voor een oplossing om een minder rot gevoel te hebben.

Vermijdt jezelf uit te roepen tot emo eter, dit werkt tegen je, daardoor krijg je de neiging om jezelf toestemming te geven bij vervelende gevoelens om ongepland te eten. Geloof dat Mieke Koster dat het 'arme-ik' syndroom noemt.

Het beseffen dat het zo kan werken helpt je al een heel stuk verder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2017 19:21    
Vrouw Weeggegevens   D01

Reageer met quote
Gestudeerd. Veel streas. Niet altijd goed gegeten maar weer op weg terug

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 nov 2017 0:02    

Reageer met quote
Ik voel me geen arme ik, maar ik was wel weer een kilo zwaarder. Sip Misschien vocht, maar ik eet ook wat meer khd nu ik geen vlees eet. Dus nu maar heel braaf zijn dit weekend en wat extra beweging plannen.............

Soms word ik van nare gevoelens heel onrustig. En dan ga ik 'zoeken' naar iets om te eten. Trek ik kasten open (en gelukkig doe ik ze ook meestal weer dicht zonder er iets uit te halen) raar gedrag toch he. Verward

En langzaam wat meer (slechtere) dingen eten sluipt er ook gewoon in vind ik. Ongemerkt bijna. Dan is het ineens geen uitzondering meer maar betrap ik me op 'oude gewoontes' gewoon. En ja, waar die me brengen weet ik wel.............. Rollende ogen

Iedereen alvast een fijn weekend gewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 nov 2017 2:15    
 Exclusief blond Amsterdam
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ja, dat zoeken herken ik😠wat een stom iets!

Ik heb niks lekkers in huis maar eet dan gewoon 4-5 droge knackerbroodjes op, lekker?😂 bij de thee.
Denk inderdaad dat dat oud gedrag is en de reden dat ik nog steeds niks lekkers in huis haal.
Nu ik twee jaar bewust gepland eet geloof ik er niet meer in dat dat soort 'gek' oud gedrag nog overgaat.
Dat geldt overigens ook nog steeds voor af en toe een zak, bewust gekocht, snoep leeg eten.

Maar geen nood, je bent maar een beetje zwaarder geworden, plan maken en gewoon weer doorrrrrrrr!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 nov 2017 7:20    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
Eetdrang uitgelokt door emoties, dat is het precies. heb er nog geen last van, maar ben voorbereid.

Hier ook stijging op de schaal, vermoedelijk vocht en gisteren te weinig gedronken.

Af en toe een pak of een zak is niet erg, maar wel van genieten dan en meteen de draad weer oppakken.

Fijn weekend allemaal.

Enjoy the little things..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 nov 2017 9:34    

Reageer met quote
Elisabeth, ik moet er gewoon heel bewust mee om blijven gaan.......... dan komt het wel weer goed. Jammer genoeg zit vocht er bij mij heel snel aan, maar voordat ik het dan weer kwijt ben. Rollende ogen

Oud gedrag zit ook ingesleten he. Uitslijten duurt misschien wel net zo lang als aanleren? Lachen Dan ben ik de rest van mijn leven zoet met afleren. Grap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2017 2:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 23, 24, 25  Volgende
Pagina 16 van 25