Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Judith's denk-, gedragstechnieken, we oefenen door!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Jacomine, dat is een hele prestatie 13 kilometer! Want rollen is zwaar he. Rollende ogen Erg blij

Ik ga vannacht een paar keer extra de trap op en af denk ik. Moet er bokkenpootjes af lopen. Schaam Schaam Ik dacht eentje moet kunnen.............. Maar dan blijft het niet bij eentje natuurlijk.
Gelukkig pak ik het nu onmiddellijk weer op. En ga nu even aan de slag. In de benen huppekee! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2017 0:17    
Vrouw Weeggegevens   liene
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Het gaat hier even niet helemaal goed.
Ik snoep en snaai en ben erg onrustig. Constant op zoek naar lekkers. Koek, snoep, vleeswaren maakt mij niet uit.
Vreselijk Heel heel boos
Ik voel mij er zo beroerd door terwijl als ik geen zoet neem mijzelf zo sterk voel.
Meiden echt.... hou je gewoon lekker aan het gezonde eten!!!
Nu moet ik weer van voor af aan beginnen. GEEN ZOETIGHEID VANDAAG!!!!!
Ik slaap onrustig, in ben onrustig en vooral moe, moe, moe.

De laatste dagen heb ik er over nagedacht, hoe dit weer zo heeft kunnen gebeuren, Dat ik het heb laten gebeuren Rollende ogen
Het is denk ik weer dat ik mij zo sterk voelde dat ik alles wel aan kon.
Dat ik mijzelf weer wat meer toe ging staan zoals even een koekje tussendoor.
Daarbij heb ik een dag extra gewerkt omdat ik dacht dat ik dat wel aan kon en alles op de rit had. Wat dus meteen 15 uur extra was.
Dit kan ik dus niet meer.

Twee jaar terug behoorlijk ernstig hersenletsel gehad en dat moet ik niet uitvlakken. Dat kan ik dus nooit meer uitvlakken heb ik wel in de gaten. Ook niet als ik mij sterk voel Uitroep Uitroep
Potverdikkie, ik had alles net weer op de rit en nu dit.
Stom stom stom.

Maar goed, vanaf vandaag weer vooruit kijken.
Op naar mijn doel.
Wat Judith al eens schreef, als je met de auto de verkeerde afslag pakt dan keer je toch ook weer om, om terug naar de goede weg te gaan zodat je verder kan naar je doel.
Dit vind ik een hele goede.
Ik denk dat ik weer terug zit op de goede weg.
Op naar mijn doel.... richting de - 99 Motor

Iedere keer dat je toegeeft maakt het waarschijnlijker dat je de volgende keer ook toegeeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2017 9:21    
Vrouw Weeggegevens   Mikkemuis
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb langzamerhand een wat andere benadering.

Suikerverslaving is vele malen erger dan vet(verslaving). En is terug na 1 keer.

Daarnaast in een lijnperiode kijk ik anders naar eten. Ben al helemaal niet bezig met recepten. Het hoeft allemaal niet zo lekker te zijn. Lekker > betekent voor mij namelijk ook: IK WIL MEER!

Dus, ik zorg dat het voedzaam is, mijn bouwstoffen binnen krijg en het moet wel smaken natuurlijk. Ik merk dat ik dan beter luister naar mijn lijf en genoeg is genoeg. Voedsel moet brandstof zijn en minder een genotsmiddel. ...........

Dit staat loodrecht op alle lijn websites en goeroes die vooral recepten aandragen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2017 9:48    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Liene
ja, dat zoet is zó verslavend. Inderdaad wel meer dan vet, wat dat verzadigt meer. En de ondermijnende gedachten liggen erg op de loer als je weet dat je gewicht 'lekker' naar beneden gaat. Dan is het extra alert zijn en die ondermijnende gedachten ('ach, dat ene koekje doet 't hem niet'... of 'je hebt het wel verdiend', of 'er is nu toch al twee!! kilo af, nu mag je wel...) ombuigen naar gedachten die wél goed voor je lichaam zijn.
Het blift lastig, voor altijd! Maar met een goed eet- en beweegplan kom je echt een heel eind. Serieus een dagmenu maken, opschrijven wat je van dat menu eet (en ook wat niet), rustig gaan zitten als je eet en vooral goed proeven van kleine hapjes. Dan merk je vanzelf dat je je eerder voldaan zult voelen. Het blijft een erge uitdaging, voor mensen die af willen of moeten vallen, maar ook voor slanke mensen. Je hebt de hele dag verleidingen om je heen wat eten en drinken betreft in onze maatschappij. Maar je kunt ook bedenken dat 'genoeg' 'genoeg' is. En dat je dan misschien wel wat geld overhoudt, waar je iets leuks mee kunt doen. Koop een leuk tijdschrift; zet eens een pot bijzondere thee of ga gewoon genieten van muziek!
Investeer in jezelf en blijf je plannen volgen. Zo nu en dan je motivatiekaarten lezen, of naar je voor- en na-foto's (of 'straks-foto's!) kijken. Buig ze om die onderemijnende gedachten en maak er een sport van om ze reëel te maken!

@Mikkemuis
Dat valt mij dus ook op: veel goeroe's blijven 'ons' bestoken met hoe we vooral 'lekker' kunnen eten!
Ik denk dat ze anders misschien wel bang zijn dat er niemand hen wil volgen als ze met sobere recepten komen. Mijn valkuil is dat ook: als ik het erg lekker vind, wil ik méér!
De hele maatschappij schreeuwt ons voortdurend toe: eet dit, drink dat!
Gelukkig is 'bakken' (van taart en zo) niet echt mijn hobby, en zelfs in koken was ik niet goed toen de kinderen klein waren. Als ik trouwens toen geweten had wat ik nu weet over 'voeding' had ik ze echt anders leren eten: vooral minder zoet, minder vlees en met veel meer groenten, fruit en noten. Ik heb wel lang gedaan over de overstap naar 'anders' en vooral ook minder eten. Met hulp van de methode van Weg met de Weegschaal, en later met de site met informatie over het verschil van snelle en lngzame koolhydraten, ben ik langzaam maar zeker minder gaan wegen. Ik ben er blij mee en merk ook dat ik vaker 'genoeg' heb als we gegeten hebben. Zelfs de zo gepropageerde 'tussendoortjes' sla ik 's morgens gemakkelijk over. Als de middag erg lang duurt voor we kunnen eten 's avonds en ik voel mijn maag trekken, is er altijd wel een stuk fruit of een handje noten dat me er doorheen trekt.
Ken je het blad 'Genoeg'? (Was vroeger de Vrekkenkrant. ja, ik maak reclame!) Dat is echt zo'n blad met geweldige informatie over 'groen' en 'sober', maar toch wel heel optimistisch leven.

Fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2017 10:13    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Mikkemuis
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dymphie: Nu heb ik wel makkelijk praten. Ik woon al 20 jaar alleen. Dus hoef met niets en niemand rekening te houden.

Echter, dat betekende ook ....... de HELE zak chips voor mij alleen, of de HELE rol koek en de HELE bak Ben & Jerry. En ik zat er niet mee hoor, schoof het zo in één keer naar binnen.

Dat is sinds .......een aantal jaar, absoluut over. Het komt gewoon niet meer in huis, tenzij visite en wat over is knal ik zo in de prullenbak, dezelfde dag nog Lach.

En ja, ik ben slank, echter ....... dat is de ltste jaren niet zo maar. Alles ging jaren goed, tot de beruchte "jaren" grens. Als ik in mijn omgeving zie wat anderen wegstouwen .... dan zou ik nu ook een kilootje of 20 zwaarder zijn. Ik was hard op weg daar naar toe.

Het gevoel van genoeg is genoeg in voedsel, maar ook in spullen is met name in mijn wonen in Tanzania jaren, gekomen. Ten eerste is het niet of zelden te koop daar en ten tweede begon ik te veel spullen als "last" te ervaren. Zeker als je de vrijheid wilt om op elke plek op de wereld te wonen zonder de expat voordelen, dat je baas de verhuizing betaald Lach.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2017 10:41    
Vrouw Weeggegevens   Bobbe
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
hallo dames,

Hier gaat het niet lekker. Door de herfstvakantie uit het ritme geraakt. Feestje hier, wijntje daar, chippie, kaas. Gisteren had ik heerlijk gekookt en daar echt teveel van gegeten. Ik voelde me de hele avond afschuwelijk. Vandaag iets minder erg, maar voel me echt niet lekker.

Ik herken me dus erg in wat Liene schrijft. Huil huil

Nu toch proberen om te buigen in: hup vooruit, terug naar het ritme, pak het weer op, ipv doorgaan met snaaien vanwege dit negatieve gevoel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2017 11:21    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Mikkemuis, dank je wel voor je toelichting over 'spullen'.... Ontspullen is inderdaad ook zoiets als 'afvallen' ;-)
Bobbe, je schrijft tenminste hier en je gaat je niet te buiten aan 'snaai'-dingen! Zet 'm op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2017 13:37    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Suiker is een verslavend goedje dames. Daarom willen we er meer van als we het eten............. en daarom bevalt khd-arm mij w.s. ook goed. Dan eet je het niet (of bijna niet) en dan is het ook makkelijker vol te houden. En wat ik wel eet voed echt en vult ook nog eens goed. Erg blij
Gisteren at ik een bokkenpootje, aangeboden gekregen bij de thee. En ja hoor, dan blijft het niet bij 1 dus. Gelukkig had ik mezelf wel weer snel in de hand, maar het gebeurd gewoon voor je met je ogen geknipperd hebt. Rollende ogen

We moeten ons maar vasthouden aan Judith en Elisabeth, die zijn onze ankers in een woelige eetwereld gewoon. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 okt 2017 0:57    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Ok, dan gaan we dus gewoon weer verder!
Lees je motivatiekaart, maak voor vandaag je eet en beweegplan, geef jezelf een pluim omdat je nog steeds op het forum bent en pak de draad weer op!!

Succesvol afvallen, op gewicht blijven, vereist inzicht en vaardigheden en een bewuste keus om ervoor te gaan!
Je moet willen en bereidt zijn consequenties te aanvaarden.
Dus leren Nee zeggen, omgaan met trek en snaaidrang, nadenken over je eigen handelen.
En dit niet even maar altijd totdat het een automatisme is geworden waarvan ik denk, maar wellicht ondermijnende gedachte, dit wel een levenlang kan duren😂

Dag 11

Het verschil leren kennen tussen
* honger, maag is leeg
* trek, ik eet omdat er iets te eten is
* eetdrang, een intense hunkering naar eten

Meeste mensen die gewicht willen verliezen hebben mkeite met dit onderscheid.
Maar dat is te leren door dit bewust te voelen, bedenken.
Honger hetken ik door rommelen van de maag, elke 3-4 uur, eet dan gepland.
Eetdrang negeer ik, ik wil niets ongeplands eten, dus ook niet als ik over de markt loop iets ruik,ik iets aangeboden krijg, tractatie werk,enz
Tja, en echte eetdrang, een totale hunkering, hier naar snoep pfff daar wordt hard aan gewerkt😊
Nog steeds eet ik heel af en toe een hele zak leeg, ga het bewust halen en er uitgebreidt voor zitten.
Dat is het laatste stukje waar nog aan gewerkt moet worden😊

Nieuwe dag, vooruit kijken en gewoon weer doorrrrr!!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 okt 2017 6:35    
Vrouw Weeggegevens   D01

Reageer met quote
Ben idd weer terug naar basic. mag nu om de dag 1 km rennen en ga de andere dag wandelen. hoop weer snel op rit te zitten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 okt 2017 7:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 23, 24, 25  Volgende
Pagina 14 van 25