Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Judith's denk-, gedragstechnieken, we oefenen door!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 43, 44, 45  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Aila het gaat niet alleen om de weegschaal he? Het aanpassen van je eetgedrag is misschien nog wel belangrijker. Want daar kun je je gewicht ook in de toekomst mee stabiel houden.

Ik was overigens weer ruim een kilo zwaarder. Jammer maar ik ga gewoon door, was vorige week ook wel heel veel en heel snel afgevallen. Te mooi om waar te zijn blijkbaar. Lachen
Plan; ik ga terug naar 3 maaltijden en 2 vaste, geplande, tussendoortjes. Dan moet het weer goed komen.

Iedereen alvast een fijn weekend. Ik heb het nogal druk en moet zo tussendoor ook nog slapen natuurlijk, dus duik ik dan alleen 's nachts even op, als er tijd voor is op het werk. Daar is het ook al drukker dan eerst. Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017 1:36    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Aila, het boek (ik ben overigens weer eens begonnen om het 'echte' boek van Ayla te lezen Lach) het boek dus va Judith kun je ook in heel kleine stukjes lezen. Je 'hoeft' niet per sé elke dag in één dag te doen. Het veranderen van je eetgedrag kost gewon veel tijd, en het aanleren van een andere, gezonde methode kost een dag of 30, 40. Ik heb de eerste hoofdstukken eerst globaal doorgelezen om een idee te krijgen wat haar bedoeling was, en toen ben ik voor ht echie begonnen, inclusief bedenken hoe ik motivatiekaarten wilde maken: op echt papier, in een schrift, of op mijn telefoon. Nadat ik wist hoe ik het wilde aanpakken (aantekeningen maken in mijn laptop en die in het kort op mijn telefoon zetten) ben ik echt begonnen. Er zijn een paar dingen waar Judith míj mee getriggerd heeft.
Ten eerste is dat elke hap of slok die je doet, nooit automatisch gaat, maar dat er altijd en gedachte aan vooraf gaat. Judith heeft me geleerd om met die 'gedachten' bezig te zijn.
Ten tweede las ik in haar boek dat je, als je elke dag 20 kcal extra eet, het volgend jaar een kilo bent aangekomen. Dat wil ik dus iet en dat betekende in mijn geval dat ik een tijdje calorieën heb geteld met behulp van de app van het Voedingscentrum: heel handig! Als je dat na dat jaar blijft doen, ben je het volgende jaar weer een kilo zwaarder, en zo glijdt het er stiekempjes, nou ja, aan. Ik heb een plakkertje met '20' erop in mijn koelkast geplakt en in mijn voorraadkastje waar het 'lekkers' staat. Het helpt me niet altijd, maar als ik die 20 zie, word ik er wel weer even bij bepaald.

Ik denk dat er voor de meesten van ons in dit sprintje wel iets bijzonders van Judith is dat ons triggert: voor de een is het dit en voor de ander is het dat. In onze vorige sprintjes was Elisabeth altijd onze aangeefster van de opdrachten (en voor mij ook wel het 'geweten' van Judith's theorie Lach) waar we mee bezig waren, maar omdat we er nu al meer dan een half jaar mee bezig zijn, hebben we die dageijkse opdrachten een beetje losgelaten en kijken we of we het zó ook kunnen.
Als jij besluit om echt met dag 1 te beginnen, geef dat dan aan, dan pak ik mijn boek er weer bij en ga ik even terug in de tijd. Vast niet verkeerd voor me!
Succes!
Fijn weekend allemaal! (Ik log weer uit...)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017 15:25    
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat is het "boek van Judith"? Titel en auteur? Kijken of ik m kan aanschaffen om ook mee te kunnen doen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017 16:19    
Vrouw Weeggegevens   Kaia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Calorieën tellen

Reageer met quote
Beck's dieetoplossing van Judith Beck

There's no way to happiness, happiness is the way!
Juni challenge voldoende slaap: 🌝
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017 16:31    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Aila ik kan het boek aanraden! Evt. eerst lenen in de bibliotheek anders. Daar hebben ze haar boeken meestal ook wel. Lach

Ik heb '20' in mijn telefoonmotivaties staan. Helpt wel om dat regelmatig langs te zien komen. Lachen

Beetje onregelmatige dag gehad door een concert in de middag terwijl ik eigenlijk slapen moest, maar opgelost door 2 keer 2 fjordjes met peperroomkaas te eten (na de 1e keer slapen en na het concert weer). Vannacht weer gewoon een planning om aan te houden.

Morgen verjaardag van beide kleindochters. Ik plan een klein stukje taart in. Lach Blijf ook niet lang, want moet weer slapen immers.
Genoeg slapen is ook een dingetje deze week en slecht voor de lijn ook nog eens. Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017 2:16    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Deze week ga ik extra oefenen met dag 29,
Laat je niets opdringen!

Ik heb 2 feestjes deze week😊

Ik heb het recht om te doen wat goed voor mij is, zolang ik niemand opzettelijk beledig.
Mensen die blijven aandringen zijn juist onredelijk.
"Nee dank je" is voldoende, uitleggen is niet nodig.
Ik hoef het niet iedereen naar de zin te maken en ik hoef me ook niet te verdedigen.

En ja, ik ben nu slank maar wil zo blijven en alleen ik bepaal wat ik eet, alleen ik ben verantwoordelijk over mijn eetgedrag!
En nu deze spirit vasthouden😂😂😂

Succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017 7:27    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Kijk, da's weer een goeie Elisabeth! Laat je niets opdringen. Zucht. Ik zit in een wat aparte situatie momenteel. We 'kamperen' in de wei bij het huis van onze zoon die met vakantie is en hebben dus zelf ook een beetje vakantie. (Ik hoop volgend jaar weer 'echt' naar Scandinavië te gaan...) Wepassenop het huis, de katten en op de kippen enhebben vorige week ook op de hond van de ouders van schoondocher gepast. Het is nu een stuk rustiger en ik ben gewoon bijna niet vooruit te branden, hoewel het weer niet zo heet is als pas. We pendelen ook een beetje hen en weer tussen ons huis en de caravan om 'thuis' ook op orde te houden, de was te doen, de post te halen, kortom: er heerst geen superrust. Mijn man is voor onze zoon bezig met de elektra in de garage en maakt zich dus zeer verdienstelijk. Ik 'bedenk' wat we zullen eten, en daar vlieg ik een beetje uit de bocht. Mijn boek van Judith ligt thuis . Waardeloos excuus, want ik heb alle hoofdstukken samengevat in mijn laptop staan. We moeten (ik moet) ene beetje uitkijken met het eten van teveel brood, want dat (be)valt me niet echt goed. Afijn, vanmorgen voor vanavond tonijn gehaald en sla met wat olijfjes. Dat ga ik vanavond eten, zónder brood, maar met een gekookt eitje (van de kippen hier) erbij. Als ik eenmaal weer op de rit zit, voelt het binnen een dag of twee wel beter, maar ik moet me niet laten verleiden door manlieverd die me (écht!)suikerbrood aanbiedt (gekregen voor het verzorgen van de hond...). En 's morgens haalt hij pecan broodjes bij Lidl, want 'we hebben toch een beetje vakantie...'. Geschokt
Ik zou willen dat ik wist waar ik minder belastend bladerdeeg op de kop zou kunnen tikken. Dan zou ik zelf mijn 'flapjes' maken. Maar goed, deze week en een deel van de volgende week is het nog even in 'andere sferen' verkeren, en daarna ga ik weer strak aan de bak.

Misschien is het boek van Judtih Beck's Dieetoplossing ook wel te koop via Marktplaats, want het was indertijd wel bijna dertig euro...
Veel succes weer allemal, mét en zonder verleidingen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017 13:39    
 Exclusief blond Amsterdam
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Succes op de feestjes Elisabeth, ik vind het altijd bizar dat juist als ik heel slank ben mensen voortdurend vinden dat ik meer moet eten heel irritant.

Ik was een lekker weekendje weg naar Thermen Bussloo, en heb heerlijk lang geslapen..ik sliep de laatste weken steeds maar 6 uur max en voelde mij te moe om gezond te koken en te sporten..ik probeer het patroon nu weer te doorbreken met voldoende slaap. Mijn zoontje is 2 weken met zijn peetvaders in Barcelona dus ik grijp mijn kans

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017 18:49    

Reageer met quote
Ik ga de goede kant weer op. Al voel ik me niet lekker (allergie), met eten gaat het goed. Lach Kan het stemmetje goed horen en afwijzen. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 jul 2017 0:48    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Fijn Flying Missy!

Ik had het killerbodyboek gekocht en wilde vandaag beginnen maar ben toch niet zo enthousiast vind het veel te weinig fruit groenten en noten en veel te veel rijst pasta e.d Haha nou ja ik pik er wel een paar dingen uit en maak er mijn eigen variant van. Ik heb Igg een uur gesport vanmorgen en vandaag een vastendagje

Lisa wat is het stil bij jou, alles goed?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 04 jul 2017 9:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 43, 44, 45  Volgende
Pagina 9 van 45