Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Judith's denk-, gedragstechnieken, we oefenen door!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 43, 44, 45  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
liene schreef:

Maar inderdaad, waarom belonen wij ons vaak met eten.
Waarom troosten we ons met eten.
Waarom draait zoveel om eten.
Waarom zit dat toch steeds in ons hoofd.

Dat is het lastige. Ik ben een emo-eter en ik ben er ook dol op, dus ik beloon mezelf graag met iets lekkers na een zware dag.

Ik heb ook bijna dagelijks zin in chips ookal heb ik net gegeten en helemaal geen honger Verward maar een zak chips gaat er altijd in.

Ik heb overigens nog niet toegegeven. Ik heb het niet in huis, dus moet de avonden noodgedwongen zonder doorkomen en de volgende ochtend ben ik het vaak weer vergeten.

Verder gaat het wel redelijk hier. Mijn beloning is dat ik een frietje mag als ik mijn streefgewicht van 64 heb behaald.

Ik sport trouwens veel meer dan ik gewend ben en zie dat ook aan de weegschaal. Maar dat heeft een andere reden.... Lachen Heb iemand ontmoet die ik erg leuk vind en nu sporten we samen. Ineens wil ik het liefst elke dag gaan Lachen fietstochten van 3 uur in een pittig tempo zijn geen uitzondering smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2017 23:21    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Fijne vakantie Do!

Ik ga redelijk, soms nog last van ongeplande dingen, niet echt slecht hoor, maar wel wat onregelmatig allemaal. Zoals een vastendag die niet op de planning stond. Maakt op zich niet veel uit, dan kan ik vandaag gewoon eten.
De regelmaat is een beetje zoek hier. Ook al eet ik wel volgens mijn methode. Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 1:07    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
@Aila 30

Veel mensen die worstelen met hun gewicht roepen zichzelf uit tot emo-eter. Daarmee geef je jezelf toestemming om bij gevoelens van vreugde, verdriet, tegenslag, moe zijn, enz.toch meer te eten dan het plan is.

Het is niet de emotie zelf waardoor je meer gaat eten maar het niet goed omgaan met die emotie en gelukkig daar kun je aan werken.

Ben je moe? Neem lekker een warme douche, ga bankhangen met een kop thee.
Voel je je verdrietig? Trek je wandelschoenen aan en maak je hoofd leeg door lekker uit te waaien.
Ben je teleurgesteld in iemand, gekwetst? Bel degene op, praat het uit,enz.

Oftewel schrijf in je schrift hoe je met problemen omgaat in de toekomst, bij leven hoort nu eeenmaal heftige zaken die niet opgelost of verwerkt worden door je hand vaker naar je mond te brengen.
Bij mij werkt oortjes in en even frisse lucht halen en bij problemen met anderen er langs gaan of bellen!
Ook omgaan met vervelende gevoelens is te leren, kom op!

.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 7:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
@Aila 30

Veel mensen die worstelen met hun gewicht roepen zichzelf uit tot emo-eter. Daarmee geef je jezelf toestemming om bij gevoelens van vreugde, verdriet, tegenslag, moe zijn, enz.toch meer te eten dan het plan is.

Het is niet de emotie zelf waardoor je meer gaat eten maar het niet goed omgaan met die emotie en gelukkig daar kun je aan werken.

Ben je moe? Neem lekker een warme douche, ga bankhangen met een kop thee.
Voel je je verdrietig? Trek je wandelschoenen aan en maak je hoofd leeg door lekker uit te waaien.
Ben je teleurgesteld in iemand, gekwetst? Bel degene op, praat het uit,enz.

Oftewel schrijf in je schrift hoe je met problemen omgaat in de toekomst, bij leven hoort nu eeenmaal heftige zaken die niet opgelost of verwerkt worden door je hand vaker naar je mond te brengen.
Bij mij werkt oortjes in en even frisse lucht halen en bij problemen met anderen er langs gaan of bellen!
Ook omgaan met vervelende gevoelens is te leren, kom op!

.

Ik heb lang getwijfeld of ik dit zal posten, want ik wil niet onaardig doen, maar het moet me toch van het hart. En dat is dat ik deze post nogal betuttelend vind. Niet echt opbouwend.

Ik schrijf hier om mijn ervaringen te delen, waarbij ik niet alleen de positieve dingen noem, maar ook de dingen die ik moeilijker vind. En dan krijg ik in bedekte termen te horen dat ik: 1. mezelf toestemming geef om "veel" te eten en 2. Niet goed met mijn emoties kan omgaan.

Ik herken mezelf in beide niet. De dingen die je noemt om met mijn emoties te dealen doe ik mijn hele leven al. Ookal heb ik ook graag een zak chips. Het 1 sluit het ander niet uit.

Daarnaast heb ik nog nooit in mijn leven met mijn gewicht geworsteld, tot deze maand. Dus ik probeer mezelf ook niet iets aan te praten ofzo met emo-gedrag in het verleden.

Ik ben begonnen met een gezonder eetpatroon en heb me aangemeld op het forum omdat ik er begin deze maand achter kwam dat ik voor het eerst in mijn leven de BMI van 25.0 was gepasseerd en daar wil ik wat mee voor het verder gaat. Dat is mijn hele worsteling met gewicht tot nu toe. Voorheen was het dus nooit nodig om me druk te maken over emo-eten. En sinds ik het gewichtsprobleem aanpak(nog geen maand dus) heb ik geen enkele emo-culinaire uitspatting gehad.

En dat kost moeite genoeg. Dus heb ik er niets aan om vervolgens te horen dat ik niet goed met emoties omga en het nu ook niet goed doe. Terwijl ik nog geen terugval heb gehad. Volgens mij werk ik al hard aan dit aspect.

Maar goed, op een positievere noot naar jou: Ik vind het wel knap dat jij je gewicht onder controle hebt gekregen en dat je post om een ander te ondersteunen. Ik weet niet of ik zoveel ga afvallen, eerst maar eens naar 64 en dan kijken of ik nog zin heb om verder te gaan of eerst probeer om gewoon een aantal jaren op gewicht te blijven. Niet aankomen en niet afvallen. Ik doe het niet voor mijn uiterlijk, maar gewoon om gezondheidsredenen om mijn gewicht in de normale range te houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 22:03    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Aila, je hoeft gelukkig niet zoveel af te vallen en je was er 'op tijd' bij. Ik denk dat Elisabeth reageerde op je eigen opmerking waarin je schrijft dat je een emo-eter bent die zichzelf graag beloond met iets lekkers na een zware dag. Lach

En dan zijn haar opmerkingen ook niet persoonlijk bedoeld vermoed ik, maar meer in het algemeen zodat iedereen er iets aan kan hebben. Lach

Emo-eten bestaat niet vind ik. Je eet omdat je dat wilt. Niet omdat je verdrietig, boos of blij bent toch? En daar zit hem nu juist de kneep. Die momenten waarop wij (ik dus ook) dat stemmetje horen die zegt; je hebt het verdiend. Jij hebt hard gewerkt dus je hebt het verdiend. En dan nemen we geen appeltje he? Want met 'iets lekkers' bedoelen we dan zoet, vet en ander 'fout' eten. Toch?
Ik sneuvel voor drop bijvoorbeeld.
En dan blijft het ook niet bij 1 dropje. Nee dan eet ik door tot het op is. Daar heb ik dus aan moeten werken. Nu kan ik eerder stoppen met de dropjes. Dat is al winst. En ik herken het stemmetje eerder.

Maar om zover te komen heb ik er wel aan moeten werken, het ging niet vanzelf. Vanzelf gaat wel het terugglijden in mijn oude eetpatroon. Dat gaat vlugger dan me lief is. Lachen

Dus als jij die paar kilo kwijt wilt en ze er ook echt af wilt houden, dan moet je weten wanneer jouw stemmetje zich er mee gaat bemoeien. En wat je kan doen om het stil te krijgen of te negeren. En dan kun je dus inderdaad iets doen wat je fijn vind en wat je over dat moment heen helpt; een douche nemen, een boek lezen, een wandeling maken of een film kijken. Ik ga zelfs wel eens een huishoudelijk rotklusje doen. Dan sla ik immers 2 vliegen in 1 klap. Uitlachen

En het mooie van Judith Beck's methode is dat je niet hoeft te wachten met dat frietje tot je een bepaald gewicht gehaald hebt. Je kunt het gewoon inplannen in je dagplanning. Zolang je niet ongepland eet is het goed.

Mag ik je vragen of je het boek al gelezen hebt? En er ook echt mee bent gaan werken? Ik heb er zelf veel profijt van gehad en nog steeds. Lach

Ik vind het goed dat je je ergernissen uitspreekt, beter dan opkroppen tot het stemmetje zegt; laat ze allemaal maar de rambam krijgen, neem maar iets lekkers hoor, zoveel hoef je toch niet af te vallen? Er is geen haast bij. En je hebt het verdiend ook nog eens na deze zware dag/week/maand. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2017 1:50    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Aila 30

Jij schrijft,
'Ik ben een emo-eter, en ik ben er dol op, dus ik beloon mezelf graag met iets lekkers na een zware dag.

De cognitieve gedragstherapie van Judith leert ons juist om anders met emoties om te gaan en om jezelf te belonen door slank te worden, juist niet te gaan eten!
Daar zijn allerlei technieken voor, zie dag 33 voorkom emotioneel eten.

Ik snap dus niet wat er betuttelend is aan mijn reactie😂reproduceer slecht gedachtengoed van Judith om dat steuntje te geven om anders met de situatie om te gaan.
Zodat afvallen of op gewicht blijven makkelijker is.

.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2017 8:07    
Vrouw Weeggegevens   D01

Reageer met quote
ik at altijd als ik mee alleen voelde of rot voelde. het dempte tijdelijk een gat maar het loste het probleem niet op. nu ben ik een emo sporter, dan hoef ik me iig niet rot te voelen dat ik me ook nog volgevreten heb

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2017 10:45    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Calorieën tellen

Reageer met quote
Hoera ik at sla!!🥒 Mijn eerste vastendagje zit er weer op...ik hoop dat ik nu weer in de goede flow 🌊 zit....plan voor morgen gemaakt ik ben er klaar mee/voor

There's no way to happiness, happiness is the way!
Juni challenge voldoende slaap: 🌝
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2017 20:10    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Flying Missy schreef:

Emo-eten bestaat niet vind ik. Je eet omdat je dat wilt. Niet omdat je verdrietig, boos of blij bent toch? En daar zit hem nu juist de kneep. Die momenten waarop wij (ik dus ook) dat stemmetje horen die zegt; je hebt het verdiend. Jij hebt hard gewerkt dus je hebt het verdiend. En dan nemen we geen appeltje he? Want met 'iets lekkers' bedoelen we dan zoet, vet en ander 'fout' eten. Toch?
Ik sneuvel voor drop bijvoorbeeld.
En dan blijft het ook niet bij 1 dropje. Nee dan eet ik door tot het op is. Daar heb ik dus aan moeten werken. Nu kan ik eerder stoppen met de dropjes. Dat is al winst. En ik herken het stemmetje eerder.

Zo is het wel inderdaad! Omdat je het wil ja, niet omdat ik verdrietig of blij ben. Het is voor mij nog te vroeg om te concluderen of mijn strategie goed is of niet wat dit betreft.
Ik heb de laatste 3 weken mijn "lekkers-craving" onder controle door regelmatiger te eten (en door niks in huis te hebben). Dus op die manier heb ik het aangepakt. We zullen zien of dat zo blijft.

Quote:
Dus als jij die paar kilo kwijt wilt en ze er ook echt af wilt houden, dan moet je weten wanneer jouw stemmetje zich er mee gaat bemoeien. En wat je kan doen om het stil te krijgen of te negeren. En dan kun je dus inderdaad iets doen wat je fijn vind en wat je over dat moment heen helpt; een douche nemen, een boek lezen, een wandeling maken of een film kijken. Ik ga zelfs wel eens een huishoudelijk rotklusje doen. Dan sla ik immers 2 vliegen in 1 klap. Uitlachen

Stemmetje komt dus in de avond:
- Zorgen dat ik regelmatig heb gegeten door de dag (o.a. op tijd avondeten)
En het stemmetje komt als ik in een restaurant ben:
- Zorgen dat ik simpelweg minder vaak uiteten ga

Quote:
En het mooie van Judith Beck's methode is dat je niet hoeft te wachten met dat frietje tot je een bepaald gewicht gehaald hebt. Je kunt het gewoon inplannen in je dagplanning. Zolang je niet ongepland eet is het goed.

Mag ik je vragen of je het boek al gelezen hebt? En er ook echt mee bent gaan werken? Ik heb er zelf veel profijt van gehad en nog steeds. Lach

Ik vind het goed dat je je ergernissen uitspreekt, beter dan opkroppen tot het stemmetje zegt; laat ze allemaal maar de rambam krijgen, neem maar iets lekkers hoor, zoveel hoef je toch niet af te vallen? Er is geen haast bij. En je hebt het verdiend ook nog eens na deze zware dag/week/maand. Lach

Ik heb het boek nog niet gelezen, ik heb het erg druk. Ik ben wel actief bezig met mijn eetpatroon --> vooraf inderdaad plannen wat ik ga eten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017 0:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
nou, morgen is het weer weegdag, we gaan het zien Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017 0:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 43, 44, 45  Volgende
Pagina 8 van 45