Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Judith's denk-, gedragstechnieken, we oefenen door!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
Wolletje als je de snelle suikers laat staan en volkoren brood eet, goede vetten en veel groenten dan kom je al een heel eind toch? Lach

Aila kcal tellen kan prima werken hoor. En als je alle suikerbommen weg laat, zie hierboven, dan heb je een goed startpunt. Lach

Ik eet zelf khd beperkt. Geen of heel zelden brood, aardappelen. Geen witte rijst of pasta. En veel groenten. Wat meer eiwitten en goede vetten (olijf en kokosolie en roomboter). Regelmatig noten en soms vis. Uiteraard geen suiker, dus etiketten lezen in supermarkt. Lachen

Ik eet weinig suiker ja Erg blij hou niet van zoet. Ook niet van chocola. En alcohol drink ik ook bijna niet (frisdrank is dan wel weer een guilty pleasure, die probeer ik nu te beperken)

Globaal is mijn eetpatroon als volgt:
Ontbijt: 1 of 2 boterhammen met iets
Lunch: kop soep + 2 boterhammen
16:00u: 1 krentenbol
Avondeten: Stuk vlees/vis, 70 gram rijst of 2 aardappels, en rest van het bord vullen met groente. Ik schep nooit een 2e keer op

Ik drink door de dag alleen water en thee zonder suiker. Soms een half glaasje sap bij de warme maaltijd, maar niet elke dag. Geen boter op het brood, vind ik niet lekker.

In het weekend worden de boterhammen soms vervangen door een croissant Schaam Schaam of een ei. En drink ik soms een extra glaasje sap.

Ik ben niet zo goed in dingen laten staan die ik lekker vind, ik kan bijv niet zonder brood of mijn aardappels 's avonds. Maar dit eetpatroon volhouden kost me weinig moeite en daarmee ben ik in 2 weken dus 0,7 kg afgevallen.

Snoep en snacks heb ik nooit in huis (tenzij visite 1x/2 weken), dus ik kan daar ook niet mee de mist ingaan 's avonds. Ik koop niets op het werk, behalve de soep. Wel zou er fruit bij moeten, maar dat is ook 1 van mijn zwaktes, dat eet ik niet veel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017 12:16    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Aila, als deze manier van eten bij je past, prima toch? Je moet het immers je hele leven volhouden he. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017 15:25    
Vrouw Weeggegevens   Wolletje

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Flying missy dat probeer ik idd ook te doen, maar t lukt niet altijd om van al dat zoete af te blijven.. Rollende ogen
vind t knap van je dat je zo'n gezonde levenstijl hebt en vol houdt!!
Ik had laatst t boek van t gi dieet gelezen, ook interessant!

Aila klinkt prima toch!! Lekker zo doorgaan!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017 16:14    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Tips voor het uit eten gaan.
Van te voren menu bekijken en gezonde keuze maken.
Vooraf het brood en smeerseltjes laten staan.
Sausje hoofdmaaltijd apart vragen, extra groente vragen.
En koffie als desert nemen.
Drink bij je eten water.

Ook de stijl van het uit eten gaan zal moeten veranderen en mijn ervaring is dan ook dat ik er niet van aan kom als ik bewust kies.
Uit eten gaan is voor mij gezellig praten met vrienden, familie, het daadwerkelijke eten is bijzaak.
Immers de volgende dag heb je weer zin in lekkere dingen😂😂.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017 7:18    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Min 10

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Zo, ik heb een "mooi" rood vakje! Maar hier begin ik met een geel vakje! Lachen Gisteren bruiloft gehad in Friesland. Gevaren over de Friese meren! Gelukkig hadden we het droog!
Mijn broer en schoonzus waren 50 jaar getrouwd! Het was vreselijk gezellig. Al mijn broers en zussen met aanhang. Neven en nichten. En............een heel uitgebreid koud buffet. smullen Veel vis gehad. Haring, paling, makreel, garnalen cocktail enz. Géén stokbrood genomen. Ach morgen zal er allicht wel weer wat gewicht af zijn! Fijne zondag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017 8:40    

Reageer met quote
ik ga echt knallen voor een groen vakje deze week Lachen
Komende zaterdag ga ik op vakantie voor 2 weken, dan zal het er wel niet meer van komen.... Doel is dan om in ieder geval niet aan te komen, en daarna er weer vol tegenaan

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017 10:12    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoezo zal het op vakantie " het er wel niet meer van komen"?
Jij bepaalt toch zelf wat je in je mond stopt, welke keuze je gaat maken.
Ook op vakantie kun je bewust eten!

Het op deze manier opschrijven impliceert een beetje of je er niets aan kun doen, dat dat nu eenmaal gebeurt op vakantie?

Even Judith, of je maakt een plan voor je eetgedrag op vakantie waarbij je extra neemt en dus na de vakantie zwaarder terugkomt.
Of jij maakt een plan waarbij je zelfs op vakantie gewoon afvalt. Denk aan extra beweging inplannen😊
Het gaat over verantwoordelijkheid nemen, het niet laten gebeuren maar bewust kiezen.

Zelf neem ik tijdens de vakantie geplands iets extraas maar wil niet meer dan 1 kilo aankomen.
Na thuiskomst pak ik mijn normale eetpatroon weer op en ben het dan zo weer kwijt.

Dus, wat ga je doen😂😂?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017 11:06    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Hoezo zal het op vakantie " het er wel niet meer van komen"?
Jij bepaalt toch zelf wat je in je mond stopt, welke keuze je gaat maken.
Ook op vakantie kun je bewust eten!

Het op deze manier opschrijven impliceert een beetje of je er niets aan kun doen, dat dat nu eenmaal gebeurt op vakantie?

Even Judith, of je maakt een plan voor je eetgedrag op vakantie waarbij je extra neemt en dus na de vakantie zwaarder terugkomt.
Of jij maakt een plan waarbij je zelfs op vakantie gewoon afvalt. Denk aan extra beweging inplannen😊
Het gaat over verantwoordelijkheid nemen, het niet laten gebeuren maar bewust kiezen.

Zelf neem ik tijdens de vakantie geplands iets extraas maar wil niet meer dan 1 kilo aankomen.
Na thuiskomst pak ik mijn normale eetpatroon weer op en ben het dan zo weer kwijt.

Dus, wat ga je doen😂😂?

Ik bepaal het ja, maar ik vind strak dieten en vakantie niet bij elkaar passen. Voor mijn gevoel dan. Ik wil op vakantie wel dat extraatje nemen dat ik in het dagelijks leven niet neem.

Uiteraard met mate. Dus is het doel stabiel blijven, maar absoluut niet aankomen. En het actief afvallen pak ik dan weer op als ik terugben

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017 13:26    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Strak diëten werkt nooit, kijk naar alle dieetboeken, dieetgoeroes, crashdrankjes, reepjes, pillen en al die mensen die enorm afgevallen zijn en vervolgens het diëten loslaten om vervolgens weer zwaar te worden.

Het begint dus echt in je hoofd, niet straks weer diëten maar nu, vandaag, morgen, weekend, feestje, feestdagen, vakantie anders met eten omgaan.
Want ook als je op vakantie bent kies je voor een gezond lijf, een slank lijf, kies je voor producten om je goed te voelen.
En dat kan meteen lekkere coupe ijs zijn maar compenseer dat gewoon, dus maak een plan.

Uiteindelijk moet het eten een levensstijl worden, heeft niets meer te maken met het gevoel op dieet te zijn, dieten maakt dik! zorgt voor overeten, wie kent het niet?
Morgen begin ik om je vervolgens vol te (vr)eten, zie 1 jan.😂

Dus nniet dieetdenken, je mag immers alles maar in kleinere porties, bewust gekozen en dit de rest van je leven.
Ga je weer eten zoals je gedaan hebt, ga je ook weer wegen wat je gedaan hebt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017 14:59    

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:

Want ook als je op vakantie bent kies je voor een gezond lijf, een slank lijf, kies je voor producten om je goed te voelen.
En dat kan meteen lekkere coupe ijs zijn maar compenseer dat gewoon, dus maak een plan.

Ik heb al een plan ;-) dat wat ik hierboven zei

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017 17:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 6 van 19