Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Judith's denk-, gedragstechnieken, we oefenen door!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
O Elisabeth, dat zou voor mij ook een fijne reminder zijn. Ik heb het boek wel uit de kast gehaald, maar er van tijd tot tijd in lezen... is er nog niet van gekomen. Want ja, we moeten het zelf wel doen hč?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2017 15:00    
Vrouw Weeggegevens   D01

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
De reden was tweeledig Elisabeth.
1 ik dronk er veel te veel van
2 mijn cholesterol is te hoog. Familiair aanleg .en bij die groep xou het stoppen met koffie nog wat kunnen opleveren volgens expert. Dus ben benieuwd. Wordt komende week weer geprikt.
Doe er alles aan pillen te vermijden

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2017 15:35    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik heb mijn boek op de ereader en dus (bijna) altijd bij me.
Maar de laatste tijd lees ik er niet meer elke dag in moet ik bekennen. Wel mijn reminders/motivaties op mijn telefoon, die lees ik vaak. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017 1:01    
Vrouw Weeggegevens   D01

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik ook minder Missy. Ik zoek dingen op. Zoek nu extra dingen zoals waar zit overal suiker in ed

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017 3:57    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
@DO1
Ik ben ook een echte koffiedrinker, maar hou het bij zo n 4 koppen op een dag, soms 6. Gebruik een kop cappucino als vervanger voor iets te eten, wel dus met halfvolle melk.

Over cholesterol en koffie is veel geschreven. Nu wordt de conclusie getrokken dat als je gefilterd drinkt of dus senseo dat dat stofje, dat je cholesterol verhoogd, achter blijft in het filter.
Maar op zich niks mis mee om te minderen.
Wie weet komt ik ooit ook zo ver!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017 7:07    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Zo, we gaan toch weer van start, leunen teveel achterover en gaan dus de boel opfrissen!!
Pak allemaal het boek erbij, hoofdstuk 1 tot en met 4 ga je erbij pakken op moeilijke momenten, van lezen met een kop thee zonder, wordt je slank😂😂
Ik ga vanaf vandaag weer posten, beginnen op blz 61, Week 1,
Op uw plaatsen......Het belang van een stevige basis!

Dag 1

Zet de voordelen van afvallen op een rijtje!

Dit is zo belangijk, op moeilijke momenten pak je je motivatiekaart er weer bij.
Maak ook een plan wanneer je in ieder geval je motivatiekaart leest, bv elke ochtend of maak het als achtergrond ol je computer.

Motivatie is ook, dat deed ik, een skinny jeans kopen 3 maten te klein en deze zichtbaar aan je kast hangen, mijn doelbroek😂inmiddels te groot.
Of een superlelijke dikke foto op de koelkast, kom wees creatief.

Mijn grootste motivatie blijft ivm mijn reuma, mobiel blijven, minder druk op mijn gewrichten door onder de 60 te blijven!!

Kom dames daar gaan we weer, niet na de vakantie, niet na het weekend (die smoesjes weerleggen we inmiddels met gemak) maar nu!!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017 7:21    
Vrouw Weeggegevens   Kaia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Calorieën tellen

Reageer met quote
Fijn Elisabeth ik ga mijn boek zo pakken en aan de gang
Ik heb een hele kast vol broeken 2 en 3 maten kleiner dus motivatie genoeg.
Gisteren goed van start 18500 stappen gezond gegeten en voila eerste kilo er weer af nu nog heel veel te gaan nou ja eerst maar onder de 70 komen.

There's no way to happiness, happiness is the way!
Juni challenge voldoende slaap: 🌝
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017 9:07    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Hoi allemaal,
Zo, mijn eerste 'huiswerk' weer meteen gemaakt. Is wel een valkuil voor me: enthousiast aan iets (nieuws) beginnen en het er na een tijdje bij laten zitten.
Dus Elisabeth: fijn dat je ons bij onze lurven hebt gepakt. Ik ga nu, na het lezen van hoofdstuk 1, mijn motivatiekaarten weer maken. Daarvoor moet ik even in mijn laptop kijken hoe ik daar vorig jaar mee aan de gang ben gegaan. Daarbij kan ik mooi vergelijken wat nu al anders is geworden en wat me goed op weg geholpen heeft.
Helemaal heb ik 'Judith' niet laten versloffen, want mijn gewicht heb ik bijna elke dag in mijn telefoon genoteerd, zodat ik ook zag of ik de goede kant op bleef gaan.
Later meld ik me weer, met mijn motivatie om op gewicht te blijven!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017 10:12    

Reageer met quote
Dat was even shocking! Al in december 2013 ben ik met 'Judith' aan de gang gegaan en had ik mijn eerste motivatiekaart geschreven! Zo werd ik er dus net even goed bij bepaald wat een 'strijd' dit toch (vooral in mijn hoofd) voor me blijft... ohhh ohhh
Maar goed, het is nooit verkeerd om de draad weer op te pakken en er met een frisse blik naar te kijken. Ik was toen echt nog aan het denken om papieren motivatiekaarten te maken, maar inmiddels zet ik alles in de computer en in mijn telefoon.

Daar gaat ie dan met kaart 1:
Voordat ik ongepland eet, wil ik eerst denken: Hoe graag ik dit ook wil, het geeft me maar even plezier. Op gewicht blijven is belangrijk voor me. Ik lees mijn kaart 's morgens nadat ik me gewogen heb. En halverwege de avond nog een keer. Dat kost niet zoveel tijd en ik hoef er niet veel moeite voor te doen. Ik heb er nu misschien niet zo'n zin in, maar het is belangrijk voor me in moeilijkere tijden.

Dit zijn mijn 'voordelen':
1. Ik heb in ieder geval de eerste stap weer gezet en de keuze gemaakt om serieuzer met mijn voeding bezig te zijn
2. Ik voel me niet schuldig of ontmoedigd na 'fout', want ik weet dat ik op gewicht kan blijven: dat heb ik al eerder bewezen
3. Ik kan de kleren dragen die ik wil
4. Ik voel me goed als ik iets (eten) kan weerstaan

Mijn afspraken
Ik heb mijn eerste voordelen motivatie-kaart gemaakt en in mijn laptop gezet
Ik heb de steunende gedachten naast de ondermijnende gedachten gezet
Ik lees dit 's morgens als ik wakker word; nog een paar keer per dag als het zo uitkomt, en halverwege de avond
Ik heb het getal '20' voor mezelf zichtbaar op mijn telefoon gezet: dit getal symboliseert voor mij het hele 'Judith'-verhaal

Fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017 10:43    
Vrouw Weeggegevens   Kaia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Calorieën tellen

Reageer met quote
Goed bezig Dymphie 👍😀

There's no way to happiness, happiness is the way!
Juni challenge voldoende slaap: 🌝
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 18 jul 2017 12:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 21, 22, 23  Volgende
Pagina 16 van 23