Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

JoyStar, na 'n Nee toch 'n ja, GB operatie in okt.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
JoyStar schreef:
Hoi Ron,

Ik denk ook dat ik het ga doen, baat het niet dan schaadt het niet! Waarom denk je dat het afvallen op deze manier langer zou duren? Volgens de chirurg blijft dit het zelfde maar zal er op langer termijn meer en blijvend gewichtsverlies zijn.

Groetjes Joyce

Hoi Joyce,
Zoals ik al zei weet ik het niet zeker maar mij lijkt dat als de darm langer is er meer tijd is om meer voedingsstoffen op te nemen.
Is dus gunstig maar mij leek dat er dan dus ook meer cal. opgenomen zouden worden en het afvallen iets langzamer zou kunnen gaan. Als de chirurg aangeeft dat dit hetzelfde is zal hij wel gelijk hebben (hij is de expert Erg blij )
Mbt het meer en blijvend afvallen ben ik van mening dat dat bijna geheel afhankelijk is van de persoon die de operatie gehad heeft. Als die zich aan de regels houdt moet dat bij beide operaties lukken. Ga je smokkelen en snaaien dan zul je in beide gevallen weer bijkomen. Wellicht bedoeld hij dat het % dat je in de loop der jaren weer bij kunt komen na een operatie lager ligt. Staat nu volgens mij op +/- 10% van het afgevallen gewicht.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012 8:12    
Vrouw Weeggegevens   JoyStar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Bypass (gezond eten)

Reageer met quote
aah oke op die manier, daar zou je ook wel gelijk in kunnen hebben. Ik ga het even precies na vragen! Lach

Ben het met je eens, ik denk ook dat dat aan de persoon ligt. Je leven veranderen is echt veranderen en niet voor een bepaalde periode. De dieetiste zei gister: "Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg" dat vond ik wel een mooie uitspraak! Dus we gaan maar niet meer doen wat we deden, maar lekker opnieuw beginnen! Lachen

Gewichtsverlies incl. 9,9kg voor operatie
12 oktober GBP Rijnstate dr. Aufenacker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012 8:31    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ff een update,

Ben inmiddels op de helft in mijn voortraject bij het NOK in Velp/Arnhem. Het bevalt mij erg goed en heb een gezellige groep.

Ben toch tot de beslissing gekomen om niet met het onderzoek van de "verlengde" Bypass mee te doen. Dit ook na overleg met mijn HA die het mij afraadde.

Verder nog niet veel nieuws, ben wat minder actief op dit forum maar lees af en toe nog wel!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 9:41    
Vrouw Weeggegevens   marie-jose76
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass en gezond eten

Reageer met quote
Hi Yoistar,

Wanneer ga je precies geopereerd worden? Spannend hoor, ik werd met de dag nerveuzer. Nu ik een week verder ben ik echt blij met de situatie, het was echt niet makkelijk maar bleef steeds voor ogen houden waarom ik dit wil. Er zijn ons al zoveel mensen voorgegaan dat het ons ook moet lukken toch?
Zowel mijn internist als chirurg zeiden steeds dat je ook zeker minder risico loopt als je nog jong bent, ( ik ben 36 ) en we hebben dan nog heel lang plezier van ons slankere lijf!
Succes met de laatste voorbereidingen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 13:33    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Eslief
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
joystar waarom rade je huisarts het af? ik ben ook aan de twijfel of ik wel echt mee wil doen aan het onderzoek..Na wat langer nadenken vind ik het nogal wat om als proefpersoon mee te doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 15:53    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Eslief schreef:
joystar waarom rade je huisarts het af? ik ben ook aan de twijfel of ik wel echt mee wil doen aan het onderzoek..Na wat langer nadenken vind ik het nogal wat om als proefpersoon mee te doen

Een klein proefpersoon zijn we toch al want er worden nog behoorlijk wat onderzoeken gedaan naar de gevolgen op langer termijn voor lever en nieren. Die worden simpelweg extra belast. Heeft o.a. te maken met de hoeveelheid eiwitten dat verwerkt moet worden.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 16:05    
Vrouw Weeggegevens   Eslief
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
ja dat is zeker waar.. maar dit is natuurlijk een studie.. ik ben heel benieuwd waraom haar huisarts afraden.. ik denk dat ik zelf ook ff met de huisarts ga overleggen.. en zo en zo maar eens in gesprek met de NOK arts om eens ff duidelijk te krijgen wat het nou inhoud
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 16:56    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Eslief Mijn HA raadde het me af omdat de gastric bypass zoals hij nu is zich al bewezen heeft. En dit nieuwe onderzoek nog te onzeker is in zijn ogen. Hij raadde het mij persoonlijk af, ook omdat ik vrij onzeker en bang ben voor een operatie überhaupt. En nog een stukje onzekerheid daar boven op leek hem niet het beste idee voor mij. En ook dat je pas na een aantal jaar te weten komt welke operatie je gekregen hebt vond mij HA onzeker voor mij hij dacht dat ik mij misschien druk zou gaan maken mocht er toch iets mis zijn en het mijzelf ging verwijten. Je zou het mss met jou HA kunnen bespreken?

@Ron Dat klopt wat je zegt maar wat dit onderzoek betreft zijn wij dan echt de aller eerste dit is dus nog op niemand getest. Dt is toch een wat groter onderzoek/proef dan de dagelijkse onderzoeken en proeven.

@mariejose de datum dat ik geopereerd word is 12 oktober nog 3 weken wachten dus!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 17:03    
Vrouw Weeggegevens   ffw88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (gastric bypass binnenkort)

Reageer met quote
ja, die 3 weken zijn voorbij voordat je het weet! Trouwens, Joy......is jou streefgewicht niet erg weinig? Ik woog bijna 120 toen ik er aan begon en tegen mij zeiden ze dat 85 een goed streefgewicht is. En ik weet wel, ze pakken het wat hoger dan dat het ws gaat worden.......maar is 67 kilo niet erg hoog gegrepen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 20:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja klopt ffw88 dat moet ik nog aanpassen heb dit in hetzelve begin gedaan. Haha! En hoop idd dat die 3 weken zo voorbij zijn!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 21:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 6 van 10