Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

JoyStar, na 'n Nee toch 'n ja, GB operatie in okt.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Schorpioen88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Bypass

Reageer met quote
Fijn dat je alle moed bij elkaar geraapt hebt!
Zo gauw ik zekerheid heb OF ik een operatie krijg, moet ik ook nog even gaan bedenken hoe ik dit zou gaan melden bij mijn werk. Ik werk er in november pas een jaar en mijn contract loopt tot volgend jaar mei. En ik doe helaas geen zittend werk, maar veel tillen en zware huishouding enzo. Dus ik ben dan langer uit de running. Ben zo bang dat ik dan niet meer hoef te komen op me werk, terwijl me cllienten me graag hebben!
Maar ja, het is voor mijn gezondheid.
Vind het echt super fijn voor je dat je baas je steunt en je keuze voor een operatie accepteert.

Groetjes Schorpioen88.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 aug 2012 20:52    
Vrouw Weeggegevens   JoyStar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Bypass (gezond eten)

Reageer met quote
ja ik weet precies hoe je je voelt, mijn contract loopt in februari af en zat ook een beetje met hetzelfde. Vond het ook super eng ben denk ik wel 10 x heen en weer gelopen om het te gaan vertellen haha. En weer terug omdat ik niet durfde. Uiteindelijk heb ik het zonder er omheen te draaien verteld en het was z'n grote opluchting!

Ik hoop heel erg dat je je ja krijgt en er voor kunt gaan. Het is idd jou gezondheid en jou lichaam! Komt vast goed, kijk naar mij ik heb me druk gemaakt om niets!

Gewichtsverlies incl. 9,9kg voor operatie
12 oktober GBP Rijnstate dr. Aufenacker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 aug 2012 20:56    
Vrouw Weeggegevens   Schorpioen88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Bypass

Reageer met quote
Bedankt voor de oppepper!
Vind het zo fijn voor je dat je goed gesteund word door iedereen en alles!
En dat je in oktober al geopereerd word en je 'nieuwe' leven kan beginnen!
Als jij geopereerd wordt/bent krijg ik mijn 'uitslag' of ik geopereerd ga worden ja of Nee.
Spannend!
Ik ga wel, net zoals jij, me eigen al aanpassen.
Geen coca-cola meer bijvoorbeeld. Gezonder eten en kleinere porties.

Groetjes Schorpioen88.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 22:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja ik ben ook erg blij met alle steun die ik krijg, ik kan er ook heel open over praten zonder dat mensen raar kijken. Iedereen wilt alles weten en is oprecht geďnteresseerd. Ik merk wel dat mijn vader het ook heel erg spannend voor me vindt. Hij is net zo'n held met ziekenhuizen als ik haha! Maar hij is ook super trots dat ik de beslissing ondanks mijn angst gemaakt heb.

Goed van je dat je nu al begint met dingen aanpassen! Ik denk dat het daarna veel makkelijker word. Moet zeggen dat ik nog wel uit stapjes maak naar de verkeerde kant haha (gister een feestje gehad en mn drankje smaakte me weer heerlijk haha). Maar het gaat me echt prima af, ben er ook helemaal klaar voor! En ben me er geheel bewust van mijn keuze, dat ik waarschijnlijk veel dingen niet meer kan doen straks.

Ben heel benieuwd naar jou "uitslag", komt vast goed! We kunnen nu beide naar okt toe leven Lachen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2012 11:06    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bij mijn POS heb ik trouwens een formulier gekregen over een onderzoek dat ze aan het doen zijn in het Rijnstate. Ze zijn aan het onderzoeken of een "verlengde" GBP op langer termijn voor meer gewichtsverlies zou zorgen. Dit is een nieuw soort operatie waar 280 mensen zich voor kunnen opgeven. Er zullen dan 140 mensen de "standaard" GBP krijgen en 140 de "verlengde" GBP. Na 5 jaar wordt bekeken of dit ook daadwerkelijk gezorgd heeft voor meer gewichtsverlies. Je weet dan na 5 jaar ook zelf pas welke operatie je ondergaan bent. Het effect zal sowieso niet minder zijn volgens de chirurg, het kan alleen maar beter worden. Dus mijn mening is, baat het niet dan schaadt het niet!

Bij deze "verlengde" GBP zal de dunne darm langer worden dan bij een "standaard" GBP. Normaal is deze tussen de 50 - 75 cm en bij deze operatie zal hij 150 cm zijn.

"Standaard GBP"
Voedingslis: 150cm
biliopancreatische lis: 50 - 75cm

"verlengde GBP"
voedingslis: 75cm
biliopancreactische lis: 150 cm

Hier een stukje uit de infobrief:

Doel van het onderzoek:
Wij willen onderzoeken of er een verschil bestaat in gewichtsverlies tussen de "standaard Gastric Bypass" en de Gastric Bypass met een lange biliopancreatische lis (= "verlengde Gastric Bypass)

De verschillende behandelingen: Bij de Gastric Bypass wordt er een omleiding gemaakt, zodat een deel van het maag-darm-kanaal wordt overgeslagen. Hoeveel eer overgeslagen wordt, is in ons ziekenhuis standaard. Er wordt 150cm voedingslis en 50-75cm biliopancreatische lis aangelegd. De biliopancreatische lis zal in de studie groep verlengt worden naar 150 CM. Door deze te verlengen naar 150cm verwachten we meer gewichtsverlies en herstel van de co-morbiditeiten (gewrichtsklachten, suikerziekte, hoge bloeddruk, hoog cholesterol). Om de totale lengte van de Bypass niet te veranderen zal de voedingslis 75 cm worden. In beide groepen zal er dus 225 cm darm overgeslagen worden. Omdat de operatietechniek voor beide ingrepen gelijk zijn, zal de kans op complicaties die aan de operatie te verwijten zijn gelijk blijven. Dan moet u denken aan: naadlekkage, (na)bloeding, wondinfectie, vernauwing van de nieuwe naad of verklevingen in de buik.

Er staat nog meer op maar het zijn 3 A4tjes dus hoop dat het ondanks de moeilijke worden misschien toch duidelijk is wat ik bedoel. Ik denk ook dat dit onderzoek alleen in het Rijnstate uitgevoerd gaat worden..

Wat zouden jullie doen? Wanneer jullie deze keuze krijgen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2012 11:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag m'n eerste bijeenkomst gehad bij het NOK, nog niet echt heel erg interessant. Vooral veel wachten (iedereen moest gewogen en gemeten worden), testen gemaakt en uitgebreid voorgesteld. Van volgende week verwacht ik wat meer informatie.

Opzich heb ik een leuke groep, wel bijna allemaal boven de 55 jaar. Niets mis mee natuurlijk maar had het ook wel leuk gevonden er met wat "leeftijdsgenoten" over te kunnen hebben. Er is nog een tweede groep op het zelfde tijdstip waarin wel wat meer leeftijdsgenoten zitten en zelf maar een wat ouder iemand, misschien hadden ze ons beter om kunnen wisselen hahaha. Achja het zal vast wel goed komen denk ik! Lach

Jammer dat er nog niemand gereageerd heeft op mijn vorige bericht, misschien moet ik er een apart draadje van maken.. ??

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 20:59    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Sorry, Had het stukje al wel gelezen maar nog niet gereageerd Schaam Schaam

Ik ben er heel gemakkelik in en zou aan het onderzoek mee doen.
Zoals de chirurg al zei: Het zou er in principe altijd beter op kunnen worden en aan elke operatie kleven risico's. Onderzoek naar de mogelijke gevolgen op langer termijn van de operaties lopen ook. Met name de invloed op lever en nieren is in onderzoek.
Ga ervan uit dat de chirurgen heel goed weten wat ze doen en doe wat voor jou het beste voelt.
Lijkt mij wel dat voedingsstoffen meer en beter opgenomen worden in je lichaam bij de nieuwe methode, minder voedingssuplementen nodig denk ik dan. Wellicht dat het afvallen iets minder snel zal gaan doordat er meer opgenomen kan worden maar dat weet ik niet zeker en ook dat is niet erg.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 23:47    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Miep74
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Joyce, heel veel succes met alles.

Heb er even snel doorheen gelezen, maar ga het nog een keer rustig over lezen als ik beter geslapen heb.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012 0:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron,

Ik denk ook dat ik het ga doen, baat het niet dan schaadt het niet! Waarom denk je dat het afvallen op deze manier langer zou duren? Volgens de chirurg blijft dit het zelfde maar zal er op langer termijn meer en blijvend gewichtsverlies zijn.

Groetjes Joyce

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012 8:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Miep,

Dankjewel hoor Lach, jij ook natuurlijk!

Groetjes Joyce

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 aug 2012 8:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 5 van 10