Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

JoyStar, na 'n Nee toch 'n ja, GB operatie in okt.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   ffw88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (gastric bypass binnenkort)

Reageer met quote
Nee, bij jouw ziekenhuis hoef je ook niet af te vallen, als je maar een beetje onder je intake gewicht blijf zitten. Nou ja, elke kilo er af is er natuurlijk 1 he! En dat met je werk......tja.....je zal het toch moeten gaan melden natuurlijk, want je bent daarna toch ws een maand uit de running he...... En de dokter geeft jou niet voor niks een ja hoor, dus hij ziet er ook wel de noodzaak van in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2012 12:23    
Vrouw Weeggegevens   JoyStar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Ik heb even na gekeken wat mijn startgewicht was bij mijn intake. Ik woog toen 122,8 kg. Het is dus maar goed dat ik hieraan wel ben begonnen aangezien ik al weer aangekomen was. Ik zit nu op 120,5 kg.

Gewichtsverlies incl. 9,9kg voor operatie
12 oktober GBP Rijnstate dr. Aufenacker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2012 12:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik moet trouwens 14 aug om 07:30(!) Rollende ogen bloedprikken. Daarna heb ik
- een voorlichtingsbijeenkomst over de opname en operatie
- een kort gesprek met bariatrisch chirurg en de verpleegkundige
- een afspraak met de apotheek over de medicijnen
- een afspraak met de anesthesioloog voor de pre operatieve screening

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2012 12:40    
Vrouw Weeggegevens   ffw88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (gastric bypass binnenkort)

Reageer met quote
zoooooo, dat zijn wel de tijden zeg! Hahaha, jemig........en ook gelijk een aardig daggie vol!

Ik word dus de 17de geholpen en krijg pas 2 dagen eerder te horen hoe laat ed.....

Die afspraken die jij nu dus hebt, heb ik al achter de rug. Ben je zo weer weg hoor, bij die anesthesioloog en de chirurg. Je krijgt bij die anesth een vragenlijst over je gesteldheid ed en of je nog wat te vragen hebt en bij de chirurg hoorde ik alleen dat ik goedgekeurd was en dat ik dus geholpen werd.

Gaat nu best snel allemaal he....... Geschokt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2012 13:20    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het gaat nu zeker snel, al lijkt oktober nog wel erg ver..

De lijst van de anesthesioloog heb ik al thuis ik denk dat ik deze van te voren moet invullen of is het de bedoeling dat ik dat daar doe?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2012 13:36    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
JoyStar schreef:
Het gaat nu zeker snel, al lijkt oktober nog wel erg ver..

De lijst van de anesthesioloog heb ik al thuis ik denk dat ik deze van te voren moet invullen of is het de bedoeling dat ik dat daar doe?

Hoi,
Als je hem thuisgestuurd hebt gekregen kun je hem thuis al invullen. Ik werd toen uitgenodigd in het ziekenhuis en heb daar de vragen op de PC in mogen vullen en daarna gelijk besproken.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2012 14:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt, ik heb bij mijn screening ook al een aantal vragen op de pc moeten maken. En ook al eens bloed moeten prikken, was dit bij jullie ook twee keer?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2012 14:48    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb de lijst ingevuld, dankjewel Ron.

Nog een vraag ik ben nu ook bezig met afvallen maar kan het zo zijn dat je "te veel" afvalt voor de operatie zodat je alsnog een Nee krijgt? Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, ik wil een blijvende oplossing en weet natuurlijk niet of dit het voor mij is. Ben blij met mijn gewichtsverlies tot nu toe maar wil wel dat dit blijvend zal zijn.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012 15:59    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Joystar,
Je BMI is hoog genoeg om in aanmerking te komen voor een operatie.
Ik wil je wel heel duidelijk op je hart drukken dat een operatie zeker GEEN oplossing is maar wel een heel goed hulpmiddel.
Je zult zelf je levensstijl (beweging etc...) en eetpatroon moeten veranderen anders helpt uiteindelijk de operatie op de langer termijn ook niet.
Smokkelen kun je altijd met eten en dan valt het afvallen stil of je kunt weer bijkomen.

Niet demotiverend bedoeld maar soms kijken mensen te gemakkelijk tegen de operatie op onder het motto van: Ik laat mijn maag verkleinen en dan val ik af en komt alles goed. Zo is het niet!
Psychisch maak je ook aardig wat veranderingen mee die vaak onderschat worden.
Positieve kant: Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn operatie.

groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012 16:57    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron,

Eerlijk gezegd snap ik niet waar het vandaan komt dat ik me daar niet bewust van zou zijn? Mijn vraag is eigenlijk wat nu als mijn BMI onder de 40 zou komen, betekend dit dan dat ik niet meer geopereerd kan worden?

Ik wil nog graag even benadrukken dat ik de operatie echt als een hulpmiddel zie en niet als oplossing van mijn overgewicht. Ik ben er immers mijn hele leven al mee bezig en begrijp dat ik alles zal moeten aanpassen (waar ik overigens nu al mee bezig ben). Het liefste zou ik helemaal niet geopereerd worden maar ik zie geen ander hulpmiddel mee als dit. Dit is het laatste wat ik moet proberen. Kun je me misschien uitleggen waaruit mijn verhaal blijkt dat ik me niet bewust ben van de keuze / operatie?

Ps. begrijp me niet verkeerd bedoel het ook niet vervelend. Maar ben benieuwd na hoe ik voortaan dingen misschien anders verwoorden moet.
groetjes

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012 18:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 2 van 10