Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Grip op koolhydraten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Schoencadeaus

Jeanette valt af met Less carb

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 282, 283, 284  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jeanette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Less carb

Reageer met quote
Freddie schreef:
Dat soort boeken zie je zelden Schaam Schaam

Ik heb mijn dokter laten schrijven dat het chronisch is, dan wordt het wel vergoed.

Dat was vorig jaar nog wel zo Freddie, maar nu niet meer. Helaas!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 04 aug 2013 8:49    
Vrouw Weeggegevens   Freddie

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Oh, dat wist ik niet, ik heb nog tape in huis, dus nog niet opnieuw besteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 aug 2013 13:49    

Reageer met quote
En het is hartstikke duur ook nog eens. Geschokt 20 euro per rolletje!!! Ik had 31 december van mijn chirurg een recept gekregen voor 5 rolletjes. Hadden ze het niet in de apotheek!!!! hihi viste ik mooi achter het net. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 04 aug 2013 14:13    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige E.G.A

Dieet: EGA

Reageer met quote
Hey Jeanette, ik las dit in Marjon's boekje en wipte daarom gelijk door naar jouw boekje..

Jeanette schreef:
Fijne vakantie lieverd!! En die kilo's dat is wat hè?! Verward Ik verheug me enorm op de vakantie maar maak me erg veel zorgen om de vakantie kilo's en daarna de draad weer oppakken. Ik ben al eerder in de valkuil gestapt van het niet meer op kunnen pakken. Huil huil

Maar goed dat zijn zorgen voor morgen....

Ik wilde je een hart onder de riem steken maar nu lees ik dat je de afgelopen dagen heel wat af hebt gepiekerd over dit onderwerp..

Nou okey.. toch maar even een hart onder de riem; ik weet namelijk heel zeker dat je geen kilo's mee gaat nemen als je terug komt van vakantie maar dat je ze zult achterlaten.. Want je zit nu in een ritme die je echt niet gaat verbreken. Vertrouw op je eigen motivatie.. wat jij de afgelopen maanden hebt gedaan ga je echt niet verzieken. Dat weet ik echt heel zeker!

En als troost schijnen snelle kilo's eraan er ook weer sneller af te gaan. Bij Marjon wel, bij mij niet.. Maar vanwaar de haast.. we hebben alle tijd om op gewicht te komen. En jij bent super goed op dreef!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 aug 2013 19:10    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
"Toevallig" lees ik je boekje door en zie ik je link http://www.sugarchallenge.nl/alles-of-niets.html
Precies waar ik deze maand mee begonnen ben. Gelijk een proefhoofdstuk uit het boek 30 dagen zonder suiker gedownload.. Gelukkig zie ik tussen de recepten geen nieuwe dingen staan.. EGA is officieel ook zonder suiker, dus mijn eetgewoonten op zich zijn prima.. Alleen ik was wat af aan het glijden. Hoe snel suiker weer terug zit in je systeem.. ik heb nu al twee keer gedroomd dat ik koekjes en chocola zat te eten waardoor ik twee keer wakker schrok met het gevoel dat ik gefaald had.. Zo diep zit het dus.. Met alle wilskracht die ik heb (en het zinnetje "ik kan het.. ik wil het") verzet ik me tegen verkeerde tussendoortjes en van schrik sla ik weer aan het kokkerellen.. ik creëer mijn eigen hapjes en begin langzaam weer te wennen aan Nee Uitroep

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 aug 2013 19:56    

Reageer met quote
Wat ben je toch een lieverd jij Mamdarijn!!! Dank voor het vertrouwen, maar ik weet met wie ik op vakantie ga Lachen Lachen Lachen Dus ik weet ook hoe de maaltijden eruit gaan zien. Verward Maar ik ga het zéker weten ook weer af halen!!! Anders weet Marjon me wel te vinden om mij bij mijn haren er weer bij te halen. Lachen

Zonder suiker is écht een goede zet van je hoor! Van suiker krijg je honger. Let ook eens op E621!!!!! Dat is een naar goedje waar je ook weer heel snel trek van krijgt. Als je toch bezig bent zou je eens moeten proberen om dat spul ook te mijden. Ik had het een week lastig. Ook dromen!!! Ik denk dat je daaraan kan zien dat je aan het afkicken bent. Ik heb nu absoluut geen échte honger meer. Tuurlijk als mijn gezin aan het snacken is heb ik het best wel moeilijk. Mijn dochter was afgelopen vrijdag jarig. Zij gaf zaterdag een feestje, compleet met gefrituurde hapjes en taart. Ik heb niks genomen. Maar ai ai dat was lastig hoor. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 05 aug 2013 7:44    
Vrouw Weeggegevens   krentje1962

Dieet: GOK-ish

Reageer met quote
Als het lekkers voor je neus staat is het extra moeilijk allemaal.
Dat heb ik ondervonden deze vakantie!
Ik kon ook niets anders kopen! of ik moest elke dag naar een stadje met de bus. Met die temperaturen niet te doen.. en ik blij! ben helemaal niets aangekomen!
Dus blijkbaar kan je lichaam ook best wel iets hebben!

Succes Jeanette!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 aug 2013 10:31    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Wow krentje wat knap!!!! Jeetje daar ben ik stil van hihi. Hopelijk doet jouw goede voorbeeld mij goed volgen. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 05 aug 2013 12:36    

Reageer met quote
ja, E-nummers zijn ook een item.. Gelukkig heb ik met EGA geleerd niet meer te koken uit zakjes en pakjes.. Maar ik schrok wel toen ik de nummers ook op bouillonblokjes zag enzo. Sindsdien let ik ook op de kruidenmengsels enzo..

Grappig dat jij ook ging dromen in die eerste week dat je weer suikervrij ging eten. Ik verbaas me echt, want zoveel at ik niet buiten het boekje.. (uiteraard hoort suiker ook niet bij EGA)
Maar blijkbaar sloop er echt een verkeerde eetgewoonte in mijn patroon.

Hierbij het recept van de marokkaanse balletjes:
(die kun je ook met jouw kruidenmengsel uitvoeren uiteraard..)

Marokkaanse balletjes in tomatensaus
500 gr lams of rundergehakt, 1 rode ui, knoflook, gember, 1 tl sambal (was eigenlijk chili vlokken maar die heb ik niet..), 1 tl kaneel, 2 tl komijn, 1 tl koriander (of een takje), twee blikjes gepelde tomaten (kan natuurlijk ook vers!)

Snij de ui heel fijn en kneed deze met de helft van de kruiden door het gehakt. Naar eigen smaak peper en zout toevoegen en draai er kleine balletjes van, bak deze rondom bruin (in gedeelten) en bewaar de balletjes op een afgedekte schaal
Doe de gepelde tomaten in de pan met het bakvocht en de andere helft met de kruiden, en roer het goed door.

En nu komt het geheim (volgens mij, want ik heb tijden niet zo'n lekkere saus op): 20 minuten laten sudderen op laag vuur.
Daarna de balletjes toevoegen en nog 15 minuten laten sudderen. De saus is dan behoorlijk ingedikt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 aug 2013 13:43    

Reageer met quote
Die ga ik morgen maken!!!! En dat "geheim" is zeker weten de reden dat het zo lekker smaakte. Ik heb pas een aubergine lasagne gemaakt. De saus moest 3 uur héél zachtjes opgezet worden. Ik gebruik daarvoor altijd zo'n ouderwets petroleum stelletje. Vind ik zo gezellig!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 05 aug 2013 18:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 282, 283, 284  Volgende
Pagina 56 van 284