Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Info over Gezond eten

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Tanja T
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten en sporten

Reageer met quote
Chrisv schreef:
Hallo allemaal,
Na ontelbare pogingen wil ik maar weer eens opnieuw beginnen en nu met "gewoon" gezond eten! Maar mijn vraag is...tellen jullie calorieën en hoe houden jullie die bij? Ik ben wel iemand die bij moet houden wat ik eet. Gebruiken jullie de caloriechecker of een boekje waar calorieën in vermeld staan die jullie dan in een schrift bijhouden?
Alvast bedankt voor jullie ideeën.

Nee ik tel geen calorieen, ik eet gezond en snoep niet. Daarbij sport ik vier uur per week en hierdoor ben ik in 7 maanden 15 kilo kwijt geraakt. Voor mij is deze leefwijze vol te houden.
Het idee om altijd te moeten tellen hoeveel ik eet... Nee daar ben ik de persoon niet naar maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 9:28    
Vrouw Weeggegevens   Indy87
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Chrisv schreef:
Hallo allemaal,
Na ontelbare pogingen wil ik maar weer eens opnieuw beginnen en nu met "gewoon" gezond eten! Maar mijn vraag is...tellen jullie calorieën en hoe houden jullie die bij? Ik ben wel iemand die bij moet houden wat ik eet. Gebruiken jullie de caloriechecker of een boekje waar calorieën in vermeld staan die jullie dan in een schrift bijhouden?
Alvast bedankt voor jullie ideeën.

Voor de mensen die een Ipad hebben (en ik denk dat hij er ook wel is voor de Iphone). MyFitnessPal, hier kun je precies berekenen hoveel kcal je binnen krijgt en hoeveel je beweegt en daarmee verbrand. Echt een aanrader!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012 14:05    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
crissy ik heb wel en paar weken voor de dietiste dat bijgehouden. het was nuttig want dan zie je:
1) hoeveel eet je eigenlijk en is dat gelijk ana wat je dacht?
2) wat zijn je valkuilen?
3) wat zijn je zwakke momenten?
4) wat zijn de gevaarlijkste voedingsmiddelen en hoe beperk je die?
neem je er minder van of ril je ze om voor ietss wat je even lekker vindt maar minder cal bevat

Je kan dan bewuster et eten omgaan en kijken waar je iets wilt veranderen.
Iedere dag een half uur bewegen is ook goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 14:22    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26

Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...

Reageer met quote
Beste allemaal,

Ik lees me suf op het forum en kom steeds hele interessante draadjes tegen met veel nuttige en handige informatie. Ben daar erg blij mee. Heb tijdje SB gedaan en moet weer even omschakelen naar anders eten en anders denken!
Fijne dag en allemaal succes met gezond eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012 12:25    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Rianne2012
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Calorieën tellen

Reageer met quote
Ik lees dat mensen op zoek zijn naar manieren om te weten wat ze eten. Eetmeter van het voedingscentrum heeft mij geholpen het afgelopen half jaar 22 kg af te vallen. Je vult iedere dag in wat je eet. De site rekent uit hoeveel calorieën je binnen krijgt en of je van alle voedingsstoffen voldoende hebt genomen. Je kan hierbij alles eten, maar je denkt erg na wat je je eet.

Laatst aangepast door Rianne2012 op ma 08 okt 2012 5:18, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012 13:06    
Vrouw Weeggegevens   D01

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
daarom had ik een dieetdagboek van de dietiste
het voedingscentrum doe ik nu
het geeft je een goed beeld van intake en verbruik
maar voor mij is verzadigd vet een boosdoener en dat rekent hij ook uit

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012 17:51    
Vrouw Weeggegevens   marloezzkuh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Voor de zoetliefhebbers onder ons, ik heb pas gelezen dat als je te weinig fruit eet je meer trek krijgt in zoet, en je, als je trek hebt in iets zoets, door fruit eten die behoefte naar zoet voedsel kan verminderen Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 11:42    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Astrid26

Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...

Reageer met quote
Als ik iets van fruit eet met eiwitten, bijv. yoghurt/kwark met een stuk fruit is mijn behoefte naar zoet de hele dag weg!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 18:58    
Vrouw Weeggegevens   Wilafvallen75

Reageer met quote
Emha schreef:
Nog een tip: eet niet dagelijks dezelfde hoeveelheid calorieen. Je lichaam stelt zich daar dan op in en gaat 'op de spaarstand'.

Om af te vallen: trek 500 kcal af van de hoeveelheid die je dagelijks gebruikt (bijvoorbeeld 1900 kcal min 500 is 1400 kcal)
Vermenigvuldig de uitkomst met 7, dat is wat je per week moet eten (in dit voorbeeld is dat 9800 kcal)
Verdeel je calorieen dan over 2 dagen met een hoge calorie-inname die gelijk is aan je dagelijks gebruik (in dit voorbeeld dus 1900 kcal), daarna 2 dagen met een laag gebruik (1125 kcal), daarna 1 dag met een medium gebruik (1500 kcal) en daarna weer 2 dagen met een laag gebruik (1125 kcal). Zo kom je toch op die 9800 kcal per week maar je lichaam wordt steeds weer verrast door een andere waarde en kan zich daar dus niet op instellen.

Jeetje,! dit vind ik heel interessant ,dit wist ik niet !dat maakt het eten ook boeiender, ga ik proberen, na me soep dieët.
bedank voor die tip.

Dit helpt om sneller af te vallen en voorkomt dat je op een plateau komt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012 9:57    
Vrouw Weeggegevens   Sonja72
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten met Nan Yu thee

Reageer met quote
Hallo allemaal! Ik vandaag begonnen met gezonder eten om af te vallen. Ik denk dat dit beter vol te houden is dan een ander dieet. Het gaat misschien minder snel, maar ik denk dat je dan ook minder snel weer aan komt. (Hoop ik)

Ik heb al veel tips hier gelezen. Dankjewel!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 nov 2012 21:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 8 van 11