Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Info over Gezond eten

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Tanja T
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten en sporten

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Psyllium is inderdaad heel goed voor de darmwerking en helpt je lichaam met alle gezonde processen. Ik gebruik het ook elke dag.

Bananen zijn gezond hoor, er zitten heel veel mineralen in die weer niet in ander fruit voorkomen, dus af en toe en banaan op je menu is prima. Het is de afwisseling van alle gezonde groenten en fruitsoorten die maakt dat je gezond eet.

nou ik ben wel in voor psyllium, heb jij zaden of koop jij pillen Kaatje?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 12 apr 2012 15:52    
Vrouw Weeggegevens   Rotsje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wilhelmina56 schreef:
erro@; Heb je wat aan deze link? http://www.caloriechecker.nl/productchecker/invoer.html

Kun je precies invoeren wat je at en de caloriën worden keurig uitgerekend! Als je dat een paar dagen doet weet je zo ongeveer of je goed zit.

Succes!

Hee wat een goeie tip..heb gelijk maar eens even gekeken voor vandaag....maar zit incl avond eten nu al op 1464 cal... Verward

En wat een goeie tip's wederom..thanks...

@ Kaatje is Psyllium net zoiets als lijnzaad.... want dat gebruik ik dus om een goeie darmwerking te stimuleren ( en vezels van groente en fruit natuurlijk!!)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2012 12:01    
Vrouw Weeggegevens   bigmama
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Is gedroogd fruit zoals dadels,vijgen,pruimen een alternatief voor vers fruit?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2012 22:22    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Nee, geen alternatief, wel als je behoefte aan zoet groot blijft, kun je gedroogd fruit nemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2012 8:37    
Dagdeal (728x90)
Man   geinformeerd
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Om gezond te eten kun je overwegen om een eetpatroon aan te meten op basis van gezonde koolhydraten. Slechte koolhydraten hebben een GI waarde van meer dan 55 waardoor ineens de bloedglucosegehalte piekt. Het lichaam reageert daarop door insuline aan te maken waardoor het bloedglucosegehalte drastisch daalt. Het hongergevoel komt terug waardoor de kans toeneemt dat de voedselinname toeneemt. Dit effect heeft u niet met gezonde laagwaardige glycemie koolhydraten, waardoor glucose geleidelijk aan vrijkomt. Je bent dus langdurig relatief verzadigd. Om ook de stofwisseling te verbeteren kun je overwegen om vaker te eten, maar dan met kleinere proties. Hoe ziet een levensstijl eruit op basis van gezond koolhydraten? Bekijk de volgende bron:

**** link verwijderd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012 10:23    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Tanja T schreef:
nou ik ben wel in voor psyllium, heb jij zaden of koop jij pillen Kaatje?

Ik heb 'darmreiniger' van het kruidvat, een mix van psyllium en inuline, losse vezels. Ik los elke morgen een maatschep op in water en drink veel de hele dag.

Rotsje schreef:
@ Kaatje is Psyllium net zoiets als lijnzaad.... want dat gebruik ik dus om een goeie darmwerking te stimuleren ( en vezels van groente en fruit natuurlijk!!)

In wezen wel, lijnzaad neemt ook vocht op en bevordert de darmwerking. Ik gebruik dat ook door mijn geklutste ei of in de yogurt.

@ Geinformeerd: De glycemische index is weergegeven per 50 gram koolhydraten. Hierdoor wordt een aantal voedingsmiddelen onterecht in een kwaad daglicht gezet: wortels, tuinbonen, bananen, meiknolletjes en rode bieten bijvorbeeld. Bij de glycemische lading wordt rekening gehouden met de hoeveelheid koolhydraten die wordt gegeten. De GL-waarde geeft aan hoe de bloedsuikerspiegel reageert op een bepaalde portie van het product. Een veel betere graadmeter dus!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012 11:05    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
bigmama schreef:
Is gedroogd fruit zoals dadels,vijgen,pruimen een alternatief voor vers fruit?

Gedroogd fruit is niet ongezond, maar wordt vaak geconfijt en is daarom veel suikerrijker, dat is natuurlijk slechter dan gewoon vers. Maar als je erop let dat je puur gedroogd fruit eet maakt het niet zoveel uit volgens mij.

Misschien heb je iets aan deze info
http://www.globetrotter.nl/productinfovruchten.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012 11:12    
 Exclusief blond Amsterdam
Onbekend Weeggegevens   elze
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Petratim schreef:
hoi hoi,

ik heb tijdens alle dieten die ik heb geprobeerd altijd last van zoet behoeftes
dit is niet de hele dag door maar bv altijd voor het slapen.
ook de middag is meestal moeilijk.
de ochtend gaat goed, heb je hier tips voor?

groetjes Petratim

Ik weet nog van de tijd dat ik op EGA zat dat om die zoetbehoeftes te verminderen je op die tijden bv s'middags rond een uur of 4 een schaaltje bietjes of erwtjes aanbevolen werd. Dit was voor de bloedsuiker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2012 6:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oemmie schreef:
ik heb goede ervaring met psyillum zaad. Dat stabiliseert je bloedsuikerspiegel waardoor je minder trek krijgt. Ik heb dit eigenlijk altijd wel in huis. Dit middel gebruiken ze ook in dure afval produkten. die je garanderen dat je minder gaat eten doordat je geen trek meer krijgt. Maar bij de drogist kan je het heel goedkoop halen en je kan er maanden mee doen.

Waar doe je psyliumzaad dan in,of door en hoeveel, in yochert of zo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2012 6:13    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Waar vind ik een caloriewijzer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2012 21:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 5 van 11