Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Info over Gezond eten

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Leutje79
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: mieke kosters

Reageer met quote
Hallo,

ik hou voor mijzelf mijn calorieën via een app bij en heb berekend dat ik ongeveer 1450 Kcal per dag nodig ben om af te vallen nu werkt dit heel goed.
Nu sport ik ook ik fiets elke dag 1 uur op de hometrainer meestal 10 min. 18 km dan 5 min 25 km dan 5 min 20 km en dat wisselend tot laatste 10 min weer 18 km. 3 x per week fiets ik de 37 min schema voor hometrainers wat ik op het internet heb gevonden en fiets ik de laatste 23 min rustig uit.
ik doe dit sinds 21 sept 2013 en heb 2x een dag niet gefietst en 5x maar een half uurtje het zit nu in mijn dagelijkse ritme.
Nu is mijn vraag eigenlijk in de app mag ik dan gemiddeld 700 Kcal per dag meer eten........ soms eet ik wel wat meer maar nooit boven de 2000. En als ik een patatje heb gegeten ga ik nog wel eens extra sporten zodat de app goed blijft aangeven.
het lijkt mij op het moment zo makkelijk ik ben inmiddels 12,4 kg afgevallen.
Vraag is het beter om meer te gaan eten als je sport??

heel verhaal maar probeer een duidelijk plaatje te vormen....wel voel ik mij beter en fitter!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 17:04    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Je valt inderdaad heel mooi af en wat je app aangeeft klopt hoor, je kunt tot 700 kcal. meer eten, maar als je die behoefte niet hebt, zou ik het niet doen.
Wel zou je wat extra eiwitten kunnen gaan eten na het sporten voor spierherstel.
Proteine whey shakes zijn heel geschikt .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 18:06    
Vrouw Weeggegevens   Leutje79
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: mieke kosters

Reageer met quote
dankje Coby.

ik heb 0% vet kwark in huis waar ik meestal na het sporten 150gram
van neem. of een bekertje 0% activia.

ik ben niet zo van de shakes ik heb jaren geleden een keer een dieet met shakes gevolgd en ben daar heel ziek van geweest.

de app geeft ook het aantal vet aan en sinds kort lukt het mij aardig om mijn maaltijden zo te gebruiken dat het niet in het rood zit.

ik ben inmiddels weken bezig en moet zeggen dat ik blij ben met het vinden van jullie site. ik zocht al veel info over voeding beweging etc maar ben al veelwijzer geworden door het lezen van de berichten op het forum.

groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 18:30    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
ja, dit is een heerlijk forum, waar veel ervaringen uitgewisseld worden en waar je feed back krijgt van mede lijners.
IK doe dit werk nu al weer jaren, maar ik kan niet zonder Lachen
Als je hulp nodig hebt, altijd vragen hoor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2013 20:35    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Seventeen
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey Leutje79 wat leuk om te lezen dat er nog iemand is die een appje gebruikt. Ik gebruik er meerdere. Heb een Polar LOOP armband die mijn dagelijkse activiteit bijhoud en mij een seintje geef via een appje op mijn smartphone als ik een uur stil zit (doe kantoorwerk). En ik gebruik lifesum om bij te houden wat ik eet. Ik ga de ene dag net iets over de vet-marge heen en de andere dag wat meer over de koolhydraten.

Welke app gebruik jij? Ik kom eigenlijk nooit dicht in de buurt van de proteďne. Houd meestal 40% over. Iemand enig idee wat proteďne rijke tussendoortjes zijn? Weet niet een wat Proteďne is Schaam Schaam Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015 22:18    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Proteinen zijn eiwitten. Die zitten veel in zuivelproducten (kwark!), noten, peulvruchten, vlees en eieren. Een handje vol noten of een schaaltje kwark kan prima dienen als tussendoortje.

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015 0:11    
Vrouw Weeggegevens   KlaartjeH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bedankt voor alle tips in dit draadje, veel van geleerd. Vooral die over de ongelijke spreiding van kcalorien over de week en over psyllium en lijnzaad. Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017 18:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Pagina 11 van 11