Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Info over Gezond eten

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Missassie
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heej iedereen!

Vanaf vandaag ga ik afvallen door gewoon gezond te gaan eten! Toch heb ik een vraag, en ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen: hoe weet ik hoeveel kcal ik moet innemen per dag (of dus eigenlijk per week, zoals ik net las) om af te vallen?

Ik ben 165m en 64 kilo en de afgelopen week heb ik elke dag niet meer dan 1100 kcal gegeten, maar ik merkte dat er echt niks afging en vermoed dus dat m'n metabolisme op de spaarstand ging. Dat moet dus anders...

Nu wil ik het proberen door gewoon gezond te eten, maar ik wil graag wat preciezer weten hoeveel kcal ik per dag nodig heb zodat ik daar met het samenstellen van m'n eetschema rekening mee kan houden. Ik ben namelijk nu zo gemotiveerd en zou het vervelend vinden als ik te veel ga eten.

Probleem is dat als je op google iets van 'kcal behoefte' intikt dat je dan heel veel links krijgt met verschillende berekenprogramma's.. Deze programma's hebben echt heel verschillende uitkomsten. Nu weet ik het dus niet meer... Heeft iemand betrouwbare informatie??

Groetjes,
Missassie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 apr 2011 22:41    
Vrouw Weeggegevens   Petratim
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
hoi missassi,

dat is zowiezo moeilijk in te schatten...de meeste zeggen tussen de 1800 en 2000 calorien, maar ik heb een stofwisselingstest laten doen in het ziekenhuis 2 jaar geleden en ik bleek een hele lage stofwisseling te hebben...wat ik ook lijnde met 1800 calorien ik kreeg er niks af, maar kwam alleen maar aan.

ik kwam er door die test achter dat ik maar 1200 calorien nodig heb en het daarna rustig aan moet verhogen om mijn stofwisseling te verhogen.

je zal dus denk ik zelf een beetje moeten kijken wat je bevalt en waar je mee af kunt vallen, maar begin dan eens met 1400 calorien. dat zit tussen mij en de 1800 in en misschien werkt dat al wel bij jou, ga je te snel, neem je iets meer calorien, val je niet af, neem je wat minder...
zo werd dat toen ook tegen mij gezegd.

ik wens je heel veel succes!!!

groetjes Petratim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 7:21    
Vrouw Weeggegevens   Missassie

Reageer met quote
Heej!

Dankjewel Lach Dan ga ik het idd zo maar proberen.. Vanochtend was er iig weer wat af dus dat biedt perspectief ohhh

Groetjes,
Missassie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 13:17    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Gemiddeld heeft een vrouw die niet heel actief is 2000 kcal. nodig om op gewicht te blijven. Wil je afvallen dan mag daar 500 per dag afgetrokken worden.
Misschien vind je dit leuk om te lezen?
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/energie.aspx

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 18:33    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   nynkeuitdrachten

Reageer met quote
Petratim schreef:
hoi hoi,

ik heb tijdens alle dieten die ik heb geprobeerd altijd last van zoet behoeftes
dit is niet de hele dag door maar bv altijd voor het slapen.
ook de middag is meestal moeilijk.
de ochtend gaat goed, heb je hier tips voor?

groetjes Petratim

Hoi,
Ik gebruik zelf nu 4 dagen chroomtabletten. Zorgt ervoor dat je minder naar zoetigheid snakt. Misschien een overweging waard?
Je kunt ze bij een gezondheidswinkel kopen of gewoon in een drogist.
Succes !

Nyn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 12:53    
Vrouw Weeggegevens   Petratim
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
nynkeuitdrachten schreef:
Petratim schreef:
hoi hoi,

ik heb tijdens alle dieten die ik heb geprobeerd altijd last van zoet behoeftes
dit is niet de hele dag door maar bv altijd voor het slapen.
ook de middag is meestal moeilijk.
de ochtend gaat goed, heb je hier tips voor?

groetjes Petratim

Hoi,
Ik gebruik zelf nu 4 dagen chroomtabletten. Zorgt ervoor dat je minder naar zoetigheid snakt. Misschien een overweging waard?
Je kunt ze bij een gezondheidswinkel kopen of gewoon in een drogist.
Succes !

Nyn

hoi nyn,

dank je wel voor je reactie, ben inmiddels op advies van de huisarts gestart met xls eetlustremmers. die zorgen ervoor dat je maag langer gevuld en dat dus ook je suikerspiegel geen pieken en dalen krijgen.
ben er nu een week mee bezig en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben!

gaat het afvallen verder goed bij je? groetjes Petra

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 7:26    
Vrouw Weeggegevens   Mariska-1988

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Hoe maak ik een dieetdagboek die ik ook op profiel kan zien, ik heb een dagboek gemaakt dacht ik maar op me profiel staat GEEN..
Kan iemand mij dat uitleggen??

groetjes Mariska

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 11:12    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   meonly85

Dieet: Change One

Reageer met quote
Hoi,
Nog een goede tip tegen behoefte aan zoet: kauwgom kauwen. Zolang deze maar suikervrij is, is het goed. Je heb allerlei smaken, dus er zit vast wel iets tussen wat je erg lekker vind, of gewoon afwisselen met smaakjes (dat werkt bij mij het beste).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2011 15:13    
Vrouw Weeggegevens   WICKY
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
hallo coby, bedankt voor de goede tips en adviezen, maak morgen om m'n werk even een uitdraaitje zodat ik het af en toe nog eens na kan lezen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 okt 2011 21:14    
Vrouw Weeggegevens   erro
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Coby schreef:
Gezond eten betekent met gezond verstand bewuste keuzes maken.

1.Eet gevarieerd.
2.Eet niet te veel en beweeg.
3.Gebruik minder verzadigd vet.
4.Eet volop groente, fruit en brood
5.Ga veilig met voedsel om

Elk voedingsmiddel bevat verschillende voedingsstoffen in wisselende hoeveelheden. Door gevarieerd te eten, is de kans het grootst dat het lichaam voldoende van alle voedingsstoffen krijgt. Eten uit alle vakken van de Schijf van Vijf, zorgt voor een gezonde basis. Dat betekent: een ruime hoeveelheid brood, aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten, groente en fruit en twee keer per week vis. Dit wordt aangevuld met zuivel en vlees, eieren of vleesvervangers en margarine of bak- en braadproducten. Verder is voldoende vocht belangrijk.
Gezond eten levert de voedingsstoffen die nodig zijn om het lichaam gezond te houden. Het vormt samen met voldoende bewegen de basis voor een gezond gewicht. Dat zorgt weer voor een kleinere kans op chronische ziekten, zoals hart- en vaatziekten, diabetes en een aantal vormen van kanker.

Extra's
Voedingsmiddelen zoals sauzen, snacks, koek, snoep en gebak zijn niet opgenomen in de Schijf van Vijf. Dit is omdat deze producten al snel voor te veel calorieën zorgen. Bovendien zijn ze minder belangrijk voor het leveren van voedingsstoffen. We noemen deze producten dan ook 'extra's'. Gezond eten betekent dan ook: niet te veel van alles buiten de Schijf van Vijf.

Regels Schijf van Vijf
De 5 regels geven aan waar gezonde voeding om draait. Dit zijn de belangrijkste aandachtspunten.

1. Eet gevarieerd
Er is niet één voedingsmiddel dat alle voedingsstoffen in voldoende mate heeft. Wie gevarieerd eet, krijgt alle stoffen binnen die nodig zijn. Bovendien wordt het risico op het binnenkrijgen van eventueel aanwezige ongezonde stoffen gespreid.

2. Niet te veel en beweeg
Om op een gezond gewicht te blijven, is het belangrijk gevarieerd en gezond te eten met niet te veel calorieën en veel te bewegen. Een gezond lichaamsgewicht verkleint de kans op chronische ziekten. Iemand met een te hoog gewicht heeft meer kans op hart- en vaatziekten, diabetes en bepaalde vormen van kanker. Niet te veel eten betekent ook zuinig zijn met zout en matig met alcohol.

3. Minder verzadigd vet
Door het gebruik van verzadigd vet te beperken wordt de kans op hart- en vaatziekten kleiner. Vet is wel nodig als bron van onverzadigde vetzuren, vitamine A, D en E en energie. Kies daarom voor grotendeels onverzadigde vetten, zoals halvarine, plantaardige oliën en vloeibaar bak- en braadvet. Het eten van twee keer vis per week (waarvan ten minste één keer per week vette vis) is van belang vanwege de gezonde visvetzuren.

4. Veel groente, fruit en brood
Een gezonde voeding bevat ruime porties groente, fruit en brood. Groente, fruit en brood zijn vezelrijke voedingsmiddelen die in verhouding tot hun volume en gewicht weinig calorieën en veel voedingsstoffen leveren. Er wordt dus niet snel te veel van gegeten. Dit is belangrijk voor mensen die letten op hun gewicht. Bovendien verlaagt een ruime consumptie van groente en fruit het risico op chronische ziekten.

5Veilig
In voedsel kunnen ongezonde stoffen en bacteriën voorkomen. Ons voedsel is nog nooit zo veilig geweest, maar honderd procent veilig voedsel bestaat niet. Thuis zijn consumenten zelf verantwoordelijk voor de veiligheid. Met het nemen van een aantal eenvoudige maatregelen kan besmetting en ziekte, bijvoorbeeld het risico van een voedselinfectie of -vergiftiging, worden verkleind of voorkomen.

Hoeveel Kcal heb je nodig om op gewicht te blijven
Gemiddeld verbruik:
Vrouwen hebben gemiddeld 2000 kilocalorieën per dag nodig, mannen 2500 Kcal

leeftijd
19-30 jaar 2100

31-50 jaar 2000

51-70 jaar 1900

70 jaar en ouder 1600

Vrouwen met een actievere leefstijl
Leeftijd
19-30 jaar 2400

31-50 jaar 2300

51-70 jaar 2100

70 jaar 1900

Mannen met een weinig actieve leefstijl
Leeftijd

19-30 jaar 2700

31-50 jaar 2500

51-70 jaar 2300

70 jaar 1900

Mannen met een actievere leefstijl
leeftijd

19-30 jaar 3100

31-50 jaar 2900

51-70 jaar 2600

70 jaar 2200

Gemiddeld gelden de genoemde waarden voor energieverbruik voor mensen met een weinig actieve leefstijl danwel een actievere leefstijl. Onder een weinig actieve leefstijl wordt verstaan: zittend werk en weinig beweging in de vrije tijd. De meeste Nederlanders hebben tegenwoordig een weinig actieve leefstijl.

Bron Voedingscentrum

Bedankt, duidelijk verhaal.
Heb geen idee hoeveel calorieën ik binnen krijg. Probeer elke dag weer om niet te veel te eten, dus niet een heel vol gevoel na een maaltijd, maar gewoon genoeg eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 10 jan 2012 22:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 2 van 11