Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Info: Afvallen doe je zo, koolhydraatbeperkt en Mediterraan

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Uiteraard moet je doen wat goed voelt! Daarom gaf ik eerder ook al aan dat het niet EGA 'proof' was hè. Erg blij Misschien kun je een mix vinden die voor jou werkt, zodat je toch van je metformine af komt. Ik weet niet hoeveel impact dat op jou heeft, zulke dingen zijn nu eenmaal zo persoonlijk.
En Nee uiteraard genees je niet van wat je hebt, maar als het draaglijker is of je leven er prettiger van wordt... het gaat tenslotte om de kwaliteit nietwaar?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015 13:04    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Twee knackebrotjes is ook maar 15 gram kh, in het ei en het rookvlees zit niks, dus dat kan goed kloppen. Ik heb er even niet aan gedacht dat je de test strips zelf moet betalen, dat zouden ze moeten veranderen, maar dat is een hele andere discussie Lachen
Als je normaal gesproken rond de 7-8 zit is dat toch gewoon prima> je hoeft niet te tellen, je weet best waar de kh in zitten. Eet je zoet fruit, neem je wat minder muesli of crackers. Je kunt er mee spelen, telkens wat anders, is goed voor de variatie.
En een keertje een beetje te hoog zitten is helemaal geen ramp, net zoals af en toe een milde hypo hebben geen ramp is. Voor je HbA1c middelt zich dat allemaal uit. Beter van niet natuurlijk, maar je hebt niet alles altijd even goed in de hand.
Ik adviseer je te doen wat goed voelt voor jou.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015 13:06    
Vrouw Weeggegevens   Klompje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Kaatje en Odette dankjewel voor jullie waardevolle reacties.
Ik ben benieuwd wat mijn hbA1C eind deze maand is.
In Maart was deze 44/ 6,2.
Toen was ik al aan het afbouwen met de insuline en mocht ik zelfs stoppen.
Echte hypo's heb ik sindsdien nooit meer gehad, en hypers denk ik ook niet, want die voel ik wel (ik zie dan erg slecht en mijn hart gaat erg snel kloppen)
Het Hoofdstuk Lowcarb laat ik voor nu weer los , en EGA hou ik vast .
Toch heb ik weer veel nuttige kennis opgedaan Erg blij

WAT GOED VOELT MOET JE NIET MEER LOS LATEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015 13:27    

Reageer met quote
Fijn zo, houwen zo en laat weten wat je waarden waren als het zover is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015 13:29    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat zal ik zeker doen Odette.
Eind Juni prikken, en meestal staat 's avonds de uitslag dan al vermeld in je diabetes dagboek.
Groetjes v El

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015 13:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het boek "Andere gezonde voeding. Lage bloedglucosewaarden, hoge vetverbranding"van H. Verkoelen heb ik gisteren besteld en net ontvangen.
Het boek is een verrijking op mijn (vrij matige) kennis van diabetes en voeding moet ik zeggen.
Zo zie ik dat minder koolhydraten ook is toe te passen binnen de EGA door alleen het gewone brood al te vervangen door koolhydraat arm brood? 3 klontjes suiker zitten er in één gewone boterham!
In koolhydraatarm brood maar 1 klontje! Dat scheelt 4 klontjes per dag Geschokt
Zoals Kaatje al eerder aangaf is een mix best mogelijk.
(Kaatje de reden dat ik van metformine af zou willen is dat ik er erg door geobstipeerd raak)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015 12:21    

Reageer met quote
Dat van die klontjes suiker, komt dat uit het boek? Typisch iets voor Harriet. Ik vind dat zooo oubollig en ook fout om over "klontjes suiker" te spreken voor brood. Het is waar, in een snee brood zitten 15 gram kh, wat overeen komt met 3 klontjes suiker, maar er zit dus niet zoveel echt suiker door het brood. De kh komen voornamelijk van de zetmelen uit het meel. En zo is het ook waar dan in kh arm brood maar 5 gram kh zitten. Waarom noemen ze het beestje niet gewoon bij de naam. Goed, dat is mijn stoom afgeblazen, sorry Klompje.

Meer kennis over dm is nooit weg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015 13:57    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo Odette, dat geeft niet hoor, stoom afblazen is goed voor een mens, en ik heb er geen last van Cool
Ik ken Harriet verder helemaal niet, maar uit het boek heb ik wel nuttige informatie gehaald.
Ga nu aan boek nr. 2 beginnen, niet van Harriet maar van een andere dieetist van koolhydraatbeperkte voeding waar hier ook veel over geschreven wordt, ik heb nu toch niet veel anders te doen Erg blij (dat bedoel ik niet negatief)
Inderdaad een rare vergelijking als je logisch na denkt over die klontjes suiker Maar voor mensen zoals ik wel begrijpelijk Schaam Schaam

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015 19:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het boek van Yvonne Lemmers is ook zéér interessant.
Ik denk er aan om bij het bezoek aan de diabetesverpleegkundige aansluitend een afspraak bij de dieetsite te maken voor wat koolhydraatbeperkte voeding voor mij zou kunnen betekenen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015 19:37    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ik ben het met Odette eens en juist als je er niet zoveel van weet word je door zulke rare uitspraken wel heel erg op het verkeerde been gezet. Rollende ogen Grip op koolhydraten is lastig te combineren met EGA omdat het erg veel vet is en veel kaas, room en eieren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015 20:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Pagina 10 van 11