Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Info: Afvallen doe je zo, koolhydraatbeperkt en Mediterraan

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   Spookje-mazzeltof
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten bewegen en letten op Kcal en Koolhydraten

Reageer met quote
Lees het net voor het eerst, hartstikke nuttige informatie en die boeken van Harriet ja ik denk dat ik ze ga bestellen, kan mun dieetboekenkast lekker nog voller worden.
Door jouw en die van Coby, de info dus, ben ik echt enthousiast geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 mrt 2015 21:50    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26

Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...

Reageer met quote
Waarom mijn keuze om gezond met minder koolhydraten te gaan eten (ik heb het al in Coby en in mijn eigen dagboekje geschreven, maar het hoort eigenlijk hier ook wel thuis)...

Ongeveer twee maanden geleden is bij mijn man diabetes type 2 geconstateerd. Hij werd doorverwezen naar een diëtiste, verbonden aan een huisartsenpraktijk. Op zich is daar niets mis mee, maar zij werken veelal met de richtlijnen van het voedingscentrum.

Mijn man met diabetes type 2 kreeg bij deze diëtiste, laat ik haar A noemen, het advies om veel brood te eten, dieetmargarine, Optimel, magere producten en magere melk te drinken. Hij voelde zich er helemaal niet fit bij. Hij slikte metformine en dat maakte de boel nog veel erger volgens ons. Ik wist op dat moment nog niets van diabetes.

Via mijn voedingsadviseuse van Bailine kreeg ik hele andere adviezen (koolhydraatbeperkt en mediterraan) bij diabetes en de tip om de boeken van Harriët Verkoelen te lezen. Ik heb haar boeken omarmd en in no time verslonden; ik heb me verdiept in diabetes type 2 en ons voedingspatroon erop aangepast.

Mijn man heeft nu goede bloedglucosewaarden en slikt geen metformine meer. Wij hebben afscheid genomen van diëtiste A. Vooralsnog gaat het goed met hem en hebben wij het onder controle.

Met de huisarts hebben wij dit besproken en zij was wel even stil van onze bevindingen ..... Afgesproken is met de huisarts dat mijn man driemaandelijks bloed laat prikken. Wat voeding al niet met je doet, hé?

Ik gebruik de menu's uit het boek van Harriët als leidraad. Zij heeft in haar boek voorbeeld menu's van 150 kh tot 20 kh per dag beschreven.

De ene dag zit ik rond de 60 koolhydraten per dag, de andere dag rond de 20 of 50 kh. Ik houd max. 60 kh per dag aan, net hoe het mij uitkomt. Ieder is vrij om zelf te bepalen hoeveel kh bij je past en waar je van afvalt.

N.B.
Mijn kinderen eten 'gewoon' aardappelen, volkoren brood, volkoren beschuitjes etc. bij het eten. Mijn man en ik soms ook wel, maar veel minder dan voorheen.

Er wordt ook af en toe gesnoept door de kinderen, dat hoort er gewoon bij (vind ik). Al wordt het wel steeds minder. Als zij zien dat ik een stukje fruit eet, een stukje komkommer, snoeptomaatjes of olijven; dan eten mijn kinderen ook graag met mij mee.

Goed voorbeeld, doet goed volgen Erg blij

Er liggen al weken (misschien zelfs maanden) zakken chips, pakken koekjes (ongeopend) in de kast. Er is - op dit moment - weinig/geen behoefte om dit op te eten.

Laatst aangepast door Astrid26 op ma 09 mrt 2015 6:49, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 mrt 2015 21:58    
Vrouw Weeggegevens   marianc

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Ik eet al jaren kh arm. Toch fijn om dit nog eens te lezen allemaal.
Ik neem wel een paar keer per week brood voor ontbijt.
Dat is dan 1 kh arm bruin bolletje met veel pitten
En 1 snee roggebrood met zonnebloempitten.
Als ik geen brood eet, dan havermout met appel en kaneel en melk.
Ik doe ook eens per week mijn boodschappen. Al jaren.
En ik hoef nooit iets weg te gooien Lach
Hebben jullie dat ook, wanneer de reclamefolders in de brievenbus zitten. Vooral, nu we tegen de pasen lopen. Met die vele en vaak overdreven producten.
Waarvan ik dan denk, dit en dit en dat, ik eet dat niet meer Erg blij

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 mrt 2015 23:04    
Vrouw Weeggegevens   eurosyl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
marianc schreef:
Hebben jullie dat ook, wanneer de reclamefolders in de brievenbus zitten. Vooral, nu we tegen de pasen lopen. Met die vele en vaak overdreven producten.

OH ja! ZEKER! Ik krijg hier elke week stapels folders en wanneer ik er even doorheen blader dan denk ik slechts 'weer een boom voor niets gesneuveld' ... alleen maar 'troep'.

Mijn vent doet de boodschappen en houdt zich 'strikt' aan lijstjes - erg handig. Eens per week ga ik mee om 'bulk inkopen' te doen.

Ik moet zeggen dat ik zelf niet KH beperkt eet, ik houd echt wel van iets 'stevigers' bij de maaltijd - maar tegenwoordig neem ik wel kleinere porties.

Mijn mannetje zal (gezien de familiegeschiedenis) zeker ook diabetes krijgen als hij niet goed oplet. Wij managen spikes in het bloedsuikergehalte nu door regelmatig kleine maaltijden (zoals een stukje fruit tussendoor). Maar mogelijk moet ik me toch eens iets beter verdiepen in de hier verstrekte informatie. Dank daarvoor Astrid!

Groetjes, Syl

Syl's Dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2015 5:12    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Astrid, ik vind een hele goede informatie voor mij. Ik heb geen kh arm dieet maar ik kan hier wel wat mee om dingen uit te proberen. Vooral omdat het op dit moment niet echt wil.

Goed van je, dat je zo bezig bent geweest met je man. Zo zie je ook maar weer je moet toch altijd naar je eigen lichaam luisteren en er ook naar handelen. Niet elke dokter of diëtisten hebben gelijk.

Liefs en groetjes Morgenrood2

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2015 6:11    

Reageer met quote
marianc schreef:

Hi Marianc, die folders? Ik heb een Nee Nee stikker op mijn brievenbus geplakt! Dat is 1 boom minder om te hakken Erg blij

En weet je? Ik mis die papieren-folders niet eens. Als ik behoefte heb aan aanbiedingen bekijk ik de folder wel digitaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2015 8:38    
Vrouw Weeggegevens   jacomine4
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
bedankt voor het delen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2015 9:01    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Een vetcel kan alleen verbrand worden, als je hormonen daar de opdracht toe geven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2015 9:15    

Reageer met quote
Lopen/wandelen is al voldoende om vet te verbranden Erg blij

Nog wat tips om buikvet te verbranden:
Eet alleen voedsel uit de onderstaande groepen en de buikvet verbranding zal automatisch door je lichaam in gang gezet worden.
- Groenten (alle groenten, zo veel je wilt)
- Fruit (maximaal één stuk fruit per dag)
- Vis (vooral koudwatervis zoals: haring, makreel, sardientjes en zalm)
- Eieren (omega 3 eieren zijn het best)
- Gras gevoerd vlees (rund dat vrij heeft kunnen grazen en geen ‘krachtvoer’ zoals maïs en granen heeft gekregen).
- Noten, pitten en zaden (behalve pinda’s)
- Gezonde natuurlijke oliën, zoals: extra vergine olijfolie, kokosnootolie en lijnzaadolie.
- Gezonde koolhydraten zoals: quinoa, zoete aardappels en in mindere mate havermout en couscous.

Ik moet zeggen nu ik meer loop en dit soort voedingsmiddelen eet mijn buikvet daadwerkelijk aan het slinken is. Het was altijd hardnekkig aanwezig bij mij, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2015 9:38    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Vervolg.
Hormonen die een belangrijke rol spelen zijn: Leptine of verzadiginds hormoon en ghreline of honger hormoon.

Het uitlokken van (v)eetbuien krijg je door:

1 Je hebt niet ontbeten.
2Je hebt te weinig voedingsstoffen binnen)
3 Je hebt te veel snelle koolhydraten gegeten
Dan gaat jou lichaam meer hongerhormonen aanmaken en zul je later op de dag in de fout gaan.

Twee hormonen die voor vetophoping zorgen zijn:het
insuline hormoon (buikvet) en het stress hormoon ,cortisol.

Om een goede balans in je leven op te bouwen is nodig:
Voldoende beweging , gezonde voeding en voldoende motivatie als je af wilt vallen. Hoe langer het vet ergens zit, des te moeilijker kom je er van af. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2015 9:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 2 van 11