| Auteur |
Bericht |
LadyCherry Ik wil afvallen bij de weegclub

Geregistreerd op: 2-3-2010 Berichten: 1 Dieet: gezond eten Woonplaats: Rotterdam
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 21:22 |
|
 |
Sponsor
|
|
 |
Greetje Moderator

Geregistreerd op: 22-2-2004 Berichten: 7908 Dieet: Sleeve en lowcarb Woonplaats: Deventer
|
|
Denk dat het beter is om meer variatie aan te brengen in je menuutje.
Ontbijt
1 sinaasappel in stukjes
Optimel yoghurt met lijnzaad of
3 dl. magere melk met 20 gr. havermout en eventueel wat zoetjes.
decafe of thee
1 gekookt ei
t.d. decafe of thee met 1 cracker(fjord of Burger) gemaakt van roggemeel met wat Slankie smeerkaas.
2 crackers met tonijn, 1 tomaat, klein glas karnemelk of magere melk
diner
2 aardappeltjes of handjevol gekookte zilvervliesrijst met 100 gr, magere kip of vis met flink wat gewokte groenten in olijfolie gebakken.
Klein schaaltje magere kwark of Optimelvla.
s,avonds
decafe met cracker met kiwi plakjes of rolletje rookvlees met slamkie of Phyladelpia light.
extra groenteknabbels kan absoluut geen kwaad is alleen maar goed
t.d1 kiwi rooibosthee
Als je werkt gewoon blikje tonijn meenemen en een verpakking slankie of andere magere smeerkaas.
Maak altijd tijd om even je trommeltje te vullen anders ga je de mist in.
Zorg dat je altijd een pakje crackers op je werkt hebt / Heb je honger pak je een droge cracker met thee of koffie.
Neem meer vis dan vlees, ook de vette zoals haring en makreel. Dan krijg je minder trek en het is heel gezond
Verder doe je het prima. Variatie en meer groenten en je vaste portie fruit zorgen voor een betere stofwisseling. Heel veel succes
groeten Greet  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 22:40 |
|
 |
Viada Vaste Weegclubfan

|
|
Ik vind dat je ontzettend weinig eet. Is het een idee om meer te eten, zodat je je kachel hoog opstookt? Ik zou de ontbijtkoeken vervangen door volkoren boterhammen. Ook al zijn de koeken die jij eet 40% minder suiker, het blijven koeken en die zitten dus vol met suiker.
Van de volkoren boterhammen zit je ook langer vol en er zitten meer vezels in. Je lijf moet daardoor meer moeite doen om de boterhammen te verbranden, waardoor je ook calorieën verbrandt!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. De tips van Greetje zijn ook erg goed, meer variatie en altijd wat bij je hebben voor het geval je honger krijgt. En meer gezonde vetten en fruit eten. Succes!_________________ Mijn startgewicht voor de 12-weken-actie is 75,4 kilo en mijn streefgewicht is 68 kilo!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 22:51 |
|
 |
Viada Vaste Weegclubfan

|
|
Oja, bruin brood is niet hetzelfde als volkoren brood. In bruin brood zitten veel minder vezels en dat zorgt voor meer 'slechte' koolhydraten waar je sneller van aankomt.
Dus let op welk brood je koopt, als er volkoren op het etiket staat dan is het goed. Het woord 'volkoren' is beschermd en het mag dus niet zomaar op een etiket gezet worden!_________________ Mijn startgewicht voor de 12-weken-actie is 75,4 kilo en mijn streefgewicht is 68 kilo!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 22:55 |
|
 |
Snowchinny Ik wil afvallen bij de weegclub

Geregistreerd op: 22-2-2010 Berichten: 13 Dieet: dietiste en weight care Woonplaats: Arnhem
|
|
misschien is het een idee om je eetgegevens in te geven op dieetinzicht.nl
dan kun je zelf je produkten ingeven en zo zie je alles wat je eet enz.
Ik zelf let er dus op dat ik elke dag op hetzelfde tijdstip eet .Dit is erg van belang voor je bloedsuikers.
Wacht je namelijk tot je honger hebt dan reageert je lichaam met juist de reserves opslaan.
Verders eet ik dus 5-6 eetmomenten op een dag.
Ik zal eens mijn dagmenu opschrijven:
6:15 : beker thee en een maaltijdreep of muesli met magere yoghurt.
10:15 : een stukje fruit of een plakje ontbijtkoek met boter(voor de vetten)
12:30 : 2 sneden fijn volkoren met boter, kaas of vleeswaren (heb ik behoefte aan suiker dan neem ik dit dus op brood) met een beker halfvolle melk.
15:30 : stukje fruit of een plakje ontbijtkoek met boter.
18:30 : warm eten, een normaal bord. Dus 2 gek aardappels, 2 ons groente en een stukje mager vlees.
bereid het vlees in een grilpan,weinig tot geen olijfolie om het te breiden.
20:00 uur : een cafe au lait uit de senseo (wel bijna 100 calorie,maar dit gun ik mezelf gewoon.
Verders drink ik dus alleen water en thee.Geen frisdrank dus totaal niet meer.
Hoop dat je heir wat aan hebt misschien.
Groetjes Colinda_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 08 mrt 2010 20:24 |
|
 |
Annelotte Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
Hallo
Ik weeg nu 62/63
Als ik 2 dagen wat meer gesnoept heb weeg ik 63 en als ik gewoon niet snoep en lekker fruit en water drink dan zit ik weer op 62 maar ik wil eerst naar de 60 toe en dan naar de 58 maar het lijkt wel alsof ik stil sta ik doe nu ook aan 3 x in de week hardlopen. maar dan blijf ik op 62 kilo staan het duurd best lang vind ik. Hoe kom ik nou naar de 60 wat moet ik nog meer doen?
Groetjes Annelotte |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 05 apr 2010 11:36 |
|
 |
Marieke26 Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 5-4-2010 Berichten: 78 Dieet: Gezond eten en sporten Woonplaats: Eindhoven
|
|
Hoi,
Probeer elke dag voor jezelf nog een uur intensief te bewegen.
Succes! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 05 apr 2010 11:52 |
|
 |
Annelotte Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
Oke.. nog meer dus?
Ik werk ook al 4 dagen in een winkel ik loop ook veel daar dus krijg daar ook wel weer veel beweging. Marja als ik thuis kom heb ik vaak geen benen meer over Dan moet ik toch maar iets verzinnen dan. Ik denk zelf om Herbalife te gebruiken voor ochtens en smiddags
Groetjes Annelotte |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 05 apr 2010 12:20 |
|
 |
Greetje Moderator

Geregistreerd op: 22-2-2004 Berichten: 7908 Dieet: Sleeve en lowcarb Woonplaats: Deventer
|
|
Hoi Annelotte
Nee niet nog meer, anders loop je jezelf voorbij.
Je hebt al een prachtig gewicht en je moet gewoon geduld hebben. Als je nog meer traint bouw je nog meer spieren op en word je juist zwaarder in gewicht en spieren houden weer water vast.
Ga eens een centimeter pakken en meet elke maand je borstwijdte, je taille en je heupwijdte en bovenbeen. Altijd op dezelfde plaats. Je zult zien dat dat minder wordt.
Maak er geen probleem van want je doet je zelf er wat mee aan op deze manier, ook psychisch.
Dus pas op de plaats en gewoon doen wat je eerst deed, lekker lopen, gezond eten en ook genieten van het leven. groeten Greet  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 05 apr 2010 12:57 |
|
 |
Marieke26 Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 5-4-2010 Berichten: 78 Dieet: Gezond eten en sporten Woonplaats: Eindhoven
|
|
Door spieropbouw ga je wel iets meer wegen maar het ziet er dan ook veel beter uit ( dan doel ik niet op body builder types hoor haha). Spieren verbruiken meer energie dan vet , je kunt dus wat meer eten. Als het je niet lukt om meer te bewegen zul je dus inderdaad meer geduld moeten hebben...
Onthoud:
Ieder pondje gaat door het mondje en als je meer af wilt vallen kost dat bergen energie.
Succes meid! Gr. Marieke |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 05 apr 2010 15:32 |
|
 |
|
|
|