Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Ik heb een...GO!!

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   N8
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Gister 17 oktober ben ik naar het MMC ziekenhuis geweest voor de zogenoemde “carrousel dag”..Je word dan gescreend door een psycholoog, de arts, een verpleegkundige, diëtiste & een fysiotherapeut.
Bij alle disciplines kwamen veel vragen aan bod en sommige ook dubbel..
Vooral bij de Psycholoog en diëtiste was ik nerveus of ik wel de “juiste en eerlijke” antwoorden gaf. Wil natuurlijk niet dat ze anders dachten dan dat mijn eetgewoonte eigenlijk is.
Nadat de ochtend voorbij was hadden we tussen 12u en 13u pauze en de disciplines hadden dan overleg over de kandidaten of ze een Go of No Go kregen…Ik was natuurlijk hartstikke zenuwachtig samen met mijn moeder. Die dit hele proces met me mee doorloopt…
Toen we om 13u in de wachtkamer met alle kandidaten zaten liep de nervositeit erg op en de klok bleef maar tikken en tikken…Rond 13.40 begonnen ze éindelijk met omroepen van de kandidaten.
De geruchten gingen al dat de eerste kandidaten geroepen werden die NIET door waren…Ik dus maar hopen en hopen dat ik niet geroepen werd als een van de eerste…Toen de eerste kandidaat naar binnen kon bij de arts kwam ze eruit met een Nee…De volgende werd geroepen en dit was ik gelukkig ook niet. Toen zij binnen zat werden de andere 3 kandidaten mee geroepen naar de grote zaal waar de voorlichtingen werden gegeven, ondanks mijn zenuwen en onzekerheid leek het wel eens een ja te kunnen zijn…Toen we allemaal binnen kwamen zeiden ze éindelijk het verlossende woord…Wij waren de 3 kandidaten die een GO kregen!!!!
Iedereen was blij, maar ik kreeg opeens angst, twijfels, een akelig gevoel.
Natuurlijk was ik heel blij, ik had het voor mekaar, ik kon op de wachtlijst worden gezet, me leven ging veranderen, eindelijk, waar ik jaren voor gevochten en gestreden heb werd geen strijd meer…
Maar ik werd bang. Bang of ik wel toch de juiste keuze maakte. Ik ben pas 20, ben ik toch niet te jong? Had de psycholoog misschien toch gelijk?! Moet ik nog wat wachten en op eigen houtje proberen?! Hoofdpijn dat ik kreeg…Toch maar gewoon gelachen en na de arts geluisterd.
Daarna individueel een gesprek, kwamen ze tot de conclusie dat ze mij een Gastric Bypass adviseerde. Toen spookte de vraag weer in mijn hoofd, wat nu als ik dalijk zoveel last van het dumping syndroom krijg en nergens meer tegen kan? Wat nu als….

Ik ben daarna met me moeder nog bloed gaan prikken en een afspraak gemaakt met de Anesthesist. De operatie datum belde ze ook meteen door…eerst was het 26 november (1 dag voor me verjaardag) en SUPER snel voor mijn gevoel. Ik moest het nog even allemaal laten “bezinken” en er goed over na denken om hier 100% achter te staan. Het gekke is toen ik nog geen Go had stond ik er 100% achter, meer als 100% zelfs en nu, mag ik, krijg ik angst en twijfels…
Naja, de volgende datum zou 24 December zijn, omdat ik zoiets had met kerst in het ziekenhuis te liggen vind ik geen pretje, werd de datum 14 December.

Dat ik het dan met Kerstmis gemalen eten moet eten vind ik helemaal geen probleem!! Maar het gaat voor mijn gevoel ineens zoooo snel….
Nu is mijn angst ook nog dat mijn werk me misschien gaat tegen werken, ik weet het je mag niet voor een ander denken maar werk in de zorg en ben gewoon bang dat ze me op zo korte tijd niet kunnen uitplannen en al helemaal niet met de feestdagen. Ik heb volgende week een gesprek met de manager en denk dat ik het meteen ga aankaarten hoe eng ik het ook vind. Ik hoop dat het allemaal geen probleem is…Maar weet niet meer wat ik moet doen als het wel een probleem zou zijn. Dan zou ik misschien nog in januari kunnen voorstellen….maar denk gewoon als ze een probleem gaan maken ik niet met een fijn gevoel de operatie in ga en niet helemaal aan mezelf zou kunnen denken wat wel op dat moment zou moeten.

Alles bij alles ben ik heel blij dat ik een go heb…Ondanks mijn angst twijfels en onzekerheid…

Liefs,
Nicole
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 12:30    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Lieve Nicole, allereerst gefeliciteerd!
Ook al is het eng en spannend en wat al niet, je hebt geknokt om iets moedigs te gaan doen en het mag.
Natuurlijk ben je bang en zenuwachtig en ga je twijfelen, ook dat mag. Het is tenslotte niet zomaar even iets.
Je zit ook nog nergens aan vast, al zeg je op de dag zelf af, houd dat in je achterhoofd.
Ga voor jezelf nog eens na waarom je er zo voor gevochten hebt en denk daarbij aan alle kandidaten die afgewezen zijn... jij niet! Dat zegt toch ook wel iets lijkt me, de artsen gaan ook niet over een nacht ijs.

Veel vragen, veel lezen op fora van andere ervaringen en dan niet alleen de horrorstories. Het zal best moeilijk worden en je zult misschien best spijtmomenten gaan krijgen, is allemaal ok. Gun jezelf de twijfel en probeer er een beetje ontspannen tegenover te staan wat dat betreft, je bent ook maar een mens.

Wat je werk betreft: niemand is onmisbaar en het is al helemaal niet jouw probleem. Als je van de trap valt en je been breekt vlak voor kerst gaat alles ook gewoon door hoor. Kop op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 15:58    
Vrouw   N8

Reageer met quote
Heej Kaatjekat!
Dankjewel!!
Jaa klopt ook er is een heel team in overleg geweest over mij...Maar dan nog blijven er twijfels. Ik denk dat het ook angst is...

Bedankt voor je lieve berichtje, zoiets doet me goed.
Op het werk heb ik volgende week gesprek, dus we zullen zien..Hopelijk kom ik met goed nieuws terug!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 16:43    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Ten eerste gefeliciteerd! De spanning, de angst, de twijfels, ik had ze ook allemaal. Het is het allemaal waard. Veel lezen, veel vragen stellen...en jezelf zo goed mogelijk voorbereiden...

Zet hem op, je kunt het!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 18:25    
Dagdeal (728x90)
Vrouw   N8

Reageer met quote
Heej Slankie2012 ... Dankjewel!! =)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 18:27    
Vrouw Weeggegevens   marie-jose76
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass en gezond eten

Reageer met quote
Zo herkenbaar wat jij beschrijft! Pas als het definitief wordt komt het ineens op je af. Het is echt heel normaal, het is tenslotte niet zomaar iets. Ik ben 17 september geopereerd in het Catharina ziekenhuis in eindhoven. Nu ik ruim een maand verder ben en inmiddels al 16 kg lichter heb ik er absoluut geen spijt van, het is nog maar een begin maar mijn leven is nu al zo positief veranderd.
Ik wens je heel veel succes, leef er gewoon goed naar toe, je zal er echt geen spijt van krijgen!

Groetjes, Marie-José

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 20:26    
Vrouw   N8

Reageer met quote
Best fijn dat mensen mijn verhaal herkennen, zo lijkt het tenminste niet alsof ik echt een verkeerde keuze zou maken.
Nu ik het allemaal een beetje heb kunnen laten bezinken begin ik ook weer terug te keren naar mijn 100% achter mijn besluit staan.
Enigste waar ik "bang" voor ben is waar ik na de operatie nog tegen zou kunnen..maar helaas is dit per persoon verschillend en kan niemand hier antwoord op geven.
Wat goed dat je al 16KG kwijt bent!! Ga zo door!! =)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 20:33    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   marie-jose76
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass en gezond eten

Reageer met quote
Hoe het precies zal lopen na de operatie is bij iedereen verschillend al merk ik hier op het forum wel dat we allemaal tegen dezelfde dingen aanlopen. Je leven zal veranderen en in het begin is het zeker wennen en niet altijd makkelijk, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen en je moet echt even wennen aan een nieuw leven. Als ik zie hoeveel complimenten ik nu al krijg, ik voel me zowel van binnen als buiten een ander mens!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 okt 2012 20:43    
Vrouw Weeggegevens   Eslief
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
heel herkenbaar allemaal:) ik schommel nog steeds met mijn gevoel:)
het eene moment ben ik dolblij en het andere slaan twijfels toe:) Ik merk wel dat de gesprekken bij de NOK mij ontzettend goed geholpen hebben! Nu ik echt ene datum heb slaat de angst me soms om de keel... ondanks dat ik er echt 100% achter sta:)

Hoe gaat het nu met jouw?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012 20:52    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
nikkeltje schreef:
Enigste waar ik "bang" voor ben is waar ik na de operatie nog tegen zou kunnen..maar helaas is dit per persoon verschillend en kan niemand hier antwoord op geven.

Er is een gezegde: "De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest". Neem het zoals het komt, stap voor stap. Niemand weet hoe de toekomst eruit ziet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 16:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2