Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

ik ben nieuw!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Eslief
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Ik ben esther 31 jaar oud en woon in zwolle.
ik ben me momenteel aan het orrienteren op de mogelijkheden.
ik ben al doorverwezen door de huisarts en heb een orrientatiegesprek gehad bij de obbesitaskliniek in arnhem. Ik hem me al eengemeld en mag volgende week dinsdag weer. In eerste instantie leek mij de GBP de beste oplossing..Echter na de info die ik heb gehad vind ik de operatie best wel heftig.. Nou neig ik meer naar de maagband.. maar juist daarover zijn veel klachten..De Sleeve zou nog een optie zijn maar ik moet me gewoon goed laten voorlichten

Esther
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: di 19 jun 2012 22:27    
Vrouw Weeggegevens   kilootjedraf
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: koolhydraatbewust

Reageer met quote
Hoi Esther, ik ben Trudy, 35 jaar, en ik herken je verhaal. Ik ben 8 weken geholpen aan een gastric bypass.
Het is een heel proces, ik durf te wedden dat er ooit een dag was dat je een operatie belachelijk vond en het zelf wel voor elkaar zou krijgen... En nu sta je al hier na te denken over welke ingreep...

Het zal vanzelf vorm krijgen voordat je op die operatietafel ligt. Ik wilde ook een maagband, maar ik at er al te weinig voor, een maagband zou mij niet helpen gewicht te verliezen, de bypass zou het verschil maken.
Qua aanpassing van eten maakt het geen verschil, met beiden moet je goed kauwen, en met beiden is er geen garantie dat je alles weer kunt eten. Beiden is levenslang, en beiden hebben extra vitamine nodig al zul je met een GB of Sleeve meer moeten slikken. De maagband is er een beetje uit aan het gaan, inderdaad regelmatig complicaties, regelmatig terug om bij te spuiten en dat weer af te tasten...
Voor mijn gevoel was een maagband minder definitief en had daarom de voorkeur, maar ook een maagband is een levenslange verandering.

Ik vond het verschil tussen een Sleeve en GB wel duidelijk.
Mocht je nog een kinderwens hebben dan adviseert men een sleeve omdat je lichaam daarmee meer bouwstoffen uit de voeding kunt halen die je voor je baby hard nodig hebt.

Bij een gb heb je geen maagklepje meer, dat stuk maag is daar weg, dat betekent goed kauwen en mogelijk dumpings, al heb ik de welbekende hele vervelende dumpings nog nooit gehad en eigenlijk heb ik alles al wel weer eens geprobeerd en gegeten.

In de groep waar ik zit zijn enkele mensen met een sleeve, het eten gaat daar in het begin moeizamer, maar uiteindelijk redt iedereen zich prima, ook de gewichtsafname is bij allemaal hartstikke goed.

Zet 1 en ander op een rijtje, het is een behoorlijke keuze, niks is uit te proberen, en overal is een succesverhaal, en overal een probleem verhaal, kijk wat in jouw leven zal passen... Het is een heftige ingreep, maar je wordt begeleid en je zal je er in redden. Ik mis wel eens de vrijheid zomaar iets lekker te kunnen eten zonder na te moeten denken over een tijdstip, hoeveelheid en kauwen, maar ik geniet des te meer van hoe fit ik mij ga voelen, de bewegingsvrijheid en de te grote kleding. En... ik hoef geen honger meer te lijden, hoe fijn is dat!!!

Succes!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2012 18:48    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Trudy, Heel mooi omschreven en uitgelegd!!!

Groeten,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2012 19:29    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
heey trudy,

bedankt voor je verhaal!
Ik denk dat een gbp bij mij ook het beste zal passen..Ik denk dat in verloop van tijd en ik verder kom in het traject een duidelijkere keuze kan maken.. Het is gewoon angst..Maar ik kwam er vandaag achter dat een gbp ook ongedaan kan worden gemaakt. Dat het niet veel gebeurd maar de mogelijkheid er wel is en bij een sleeve niet.. Dat maakt het wel iets makkelijker..Bij het obesitascentrum hebben ze die niet duidelijk verteld.. Toen ik er naar vroeg was het volgens hun alleen de maagband die teruggedraaid kon worden..En als je bij een sleeve of gbp problemen kreeg had je gewoon pech en moest je er mee leren leven.. dat blijkt nu net ff anders en dat vind ik wel een fijn idee... Ik ben momenteel bezig met mijn eetdagboekje en dan dinsdag mag ik voor de screening.. vind het heel spannend maar ik sta er open voor:)

esther
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2012 21:28    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Grappig om mijn eigen verhaal te lezen:D nog geen 6 maanden later sta ik al heel wat zekerder in mijn schoenen:D Donderdag heb ik alweer mijn 6de trajectdag en 2 nov zal ik mijn gbp krijgen...Ik sta nog altijd ingeschreven voor de "studie" maar weet nog steeds niet of ik nou wel echt mee wil gaan doen of niet...

Esther
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012 21:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1