Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

HuubkeUden verder na mijn Sleeve-OP in Eindhoven

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
Goeijemiddag...De door de verkeerschaos (van vorige week) afgezegde afspraak vandaag gehad in het Catharina in Ehv. Ook de chrirurg in het CZE was bij deze 1e jaarcontrole content. Bijna 98% van mijn overgewicht eraf. De bloedwaardes 100% in orde dus ik en de chirurg 'dik' tevreden. Het afvallen is dus een 100% succes en dat zit er nu op. Nu stabiliseren en controleren. Volgende afspraak ergens in augustus. Erg blij

Laatst aangepast door HuubkeUden op ma 28 jan 2013 15:16, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 14:16    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Huub,

Van harte proficiat met de goede uitslagen.

Groeten,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 14:57    
Vrouw Weeggegevens   Mona
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight Care

Reageer met quote
Hoi Huub,

Wat een goed nieuws zeg!
Jij bent gewoon al je over gewicht kwijt, hoe krijg je dat voor elkaar?
Dat is meer dan verwacht toch? Ze zeggen dat je ongeveer 70% van je overgewicht verliest?
Ben jij op een streng dieet? of sport je er ook veel bij?
Ben echt benieuwd hoe je dat doet, lijkt mij ook echt geweldig omdat te kunnen bereiken.

Groetjes Mona
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 16:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Mona. Nee dieet moet je na de OP vergeten. Als het goed is is je pre-operatieve Modifastkuur het laatste dieet wat je zult gaan doen. Hoe raar dit ook klinkt. Daarna worden dieetproducten ten zeerste afgeraden. Het gaat erom dat je omgaat naar gezonde voeding uit de schijf van vijf gaat en uiteraard het nodige aan beweging doet. Het gewichtsverlies is iets wat vooraf moeilijk vast te leggen is en ik sta zelf ook te kijken van het resultaat en het feit dat ik tot op heden geen enkele complicatie heb gehad. Ik heb in het afgelopen jaar ook geleerd dat minder eten soms veel meer is en dat je ook van kleine hoeveelheden kan genieten. Ik heb me bijvoorbeeld de laatste feestdagen niets ontzegd en gewoon kunnen genieten van al het lekkers wat december ons doorgaans te bieden heeft maar in beperkte mate en daarnaast zorgen voor een gezonde balans...Dus ook je appel niet laten liggen of je tomaatje niet laten staan. Ook moet je zorgen voor veel eiwit dus regelmatig kwark of andere eiwitrijke producten. De OP is een hulpmiddel maar je zult het door middel van gezonde voeding helemaal zelf moeten doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 1:11    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ Huub: Vind het echt super knap hoe je dit doet, en heb daar echt respect voor.
Met die zuivel/Eiwit producten komt het wel goed, ik word begeleid met mijn voeding door mijn personal trainer en daardoor eet ik al veel kwark, yoghurt, noten, vlees en eieren.

Ik twijfel nog wel heel erg tussen de Sleeve en GBP, ik weet dat ze vanuit Catharina wat meer de sleeve,s toepassen, maar daar hebben ze nog geen ervaring mee op lange termijn.

Ook heb ik het idee dat de gbp een strengere ingreep is, maag word kleiner en je word gestraft met suikers.
En meer ervaring op langere termijn.
Alleen tja...het is toch wel een hele andere ingreep en een veel grotere ingreep.

Ik hoor vaker bij sleeves dat mensen op langere termijn toch weer aankomen, en dat heb ik nog niet gehoord bij gbp.
Het is toch een best moeilijke beslissing.
Waardoor koos jij voor de sleeve?

Grtz Mona
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 10:36    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Mona: De keus tussen Sleeve of By-Pass maak je niet zelf bij het CZE. Het medisch-team maakt deze keus aan de hand van de onderzoeken en de gesprekken die je vooraf voert. Zo wordt er gekeken of je een groot-volume eter bent of een 'snoeper/snaaier'. Bij mij was de vaststelling dat ik een volume-eter was en dan is een sleeve de beste oplossing. Mocht het zo zijn dat een sleeve niet voldoende is kan men nog altijd geBy-passed worden. De beide ingrepen zijn even zwaar het maakt dus in dat opzicht niet uit wat ze gaan doen. Zo wordt bij een sleeve gewoon een deel van je maag verwijderd terwijl de maag bij een By-Pass blijft maar niet meer gebruikt wordt. Ook kan het zelfs zo zijn de je de OK ingaat voor een By-Pass maar dat om medische redenen blijkt tijdens de OP dat dat niet goed is en dan wordt er ook een sleeve toegepast en word je dus wakker met een sleeve ipv een by-pass. De grootste problemen bij maagbehandelingen spelen zich af bij de zogeheten maagbandjes. Dat is ook de reden dat die in Eindhoven ook niet meer worden toegepast. Maar nogmaals zowel de Sleeve als de By-Pass zijn zware ingrijpende operaties waarvoor je ruim de tijd moet nemen om te herstellen.

Het voordeel van een sleeve is m.i. dat je minder kans hebt op dumping en oprispingen omdat de maagfunctie intact blijft. Ik kan in principe ook alles eten (uiteraard in beperkte mate vanwege de kleine maaginhoud -niet groter dan een grote banaan) wat ik voor de OP at zonder dat ik daar ziek, zwak of misselijk van wordt. Bij By-passers is het soms uitproberen en tegen de lamp lopen omdat ze bepaalde zaken niet meer kunnen verdragen.

Belangrijk is in het hele verhaal is ook dat je je vitamine's (preparaten) slikt. Maar ook daarover krijg je lopende het traject veel en goede voorlichting bij het CZE.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 12:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ Huub:

Thx voor je reactie.

Ik weet dat je zelf niet de operatie mag kiezen, maar dat ze wel vragen of je een voorkeur hebt, en daar word dan rekening mee gehouden.

Ik begreep echt dat de gbp een grotere ingreep is, omdat er van alles om gelegd moet worden met je darmen, ook ben je 1.5 uur langer onder narcose.
De sleeve hebben ze in ongeveer (als alles mee zit) in 30 minuten uit gevoerd.
Ik wil 1 x geopereerd worden, en niet over paar jaar toch nog omzetten in een gbp.

Het is best lastig allemaal, maar zal het allemaal eens goed laten uitleggen en overleggen met de chirurg.

Sorry dat ik er zo,n ding van maak! maar heb echt het gevoel dat dit een hele grote ingrijpende beslissing is voor mij, en wil het graag goed doen, en zuinig zijn op mijn lichaam.

Ook weet ik dat er vitamines geslikt moeten worden.
Dat vind ik helemaal geen probleem, wel eng idee natuurlijk dat je lichaam dat zelf niet meer uit het voedsel kan halen, maar goed.

Ben jij er ook bij aan het sporten?
Misschien dat het daarom ook zo hard en goed gaat.
Ik sport 3 x p.w na jaren niks te hebben gedaan, en me erg moe en passief gevoelt te hebben, voel ik me nu veel sterker en heb meer energie! zal het iedereen aan raden, maar dan wel zoeken wat je leukt vind, anders houdt je het niet vol.

Ieder geval bedankt weer voor je reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 14:18    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
De GBP duurt ongeveer half uurtje langer. Operaties zijn beide even ingrijpend en herstel is ook niet echt anders.

Ik ben bewust voor sleeve gegaan. Ben uhhh was een volume eter die op zijn tijd ook wel vanwat zoets hield maar niet extreem. Ik wilde in de toekomst gewoon wat zoets kunnen blijven eten hetzij in mate. Ik had geen indicatie voor een GBP dus mocht zelf kiezen. Dat er met de GBP betere resultaten zijn veegde mijn arts direct van tafel. Volgens hem zijn dit oude cijfers en er is nu al heel vaak bewezen dat je meteen sleeve prima resultaat kan halen. Uiteindelijk kanniemand voorspellen hoe het gaat uitpakken voor iemand...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 19:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ Slankie: wat fijn dat je reageert, liefst hoor ik zoveel verschillende reacties.
Ik ben echt een zoetekauw, koekje bij de koffie, verslaafd aan chocolade en zoete dingen.
Nu heb ik het al 2 jaar onder controle, dat wilt zeggen, dat ik nu betere keuzes maak zoals: gedroogde abrikozen/vijgen fruit enz. maar de behoefte in mijn hoofd is er nog steeds.
En ik zou het juist fijn vinden, als ik daar van af zou zijn.
Dus daarom dacht ik dat de gbp een goede optie voor mij zou zijn, dan word ik gestraft als ik het dus wel neem, en dan ben je verplicht om daar van af te blijven.
Maar aan de andere kant, willen wij graag kinderen, en volgens mij word dan de sleeve juist aan geraden ivm vitamine opname, zoals ik begreep.

Groetjes Mona
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 jan 2013 12:44    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Mona schreef:
@ Slankie: wat fijn dat je reageert, liefst hoor ik zoveel verschillende reacties.
Ik ben echt een zoetekauw, koekje bij de koffie, verslaafd aan chocolade en zoete dingen.
Nu heb ik het al 2 jaar onder controle, dat wilt zeggen, dat ik nu betere keuzes maak zoals: gedroogde abrikozen/vijgen fruit enz. maar de behoefte in mijn hoofd is er nog steeds.
En ik zou het juist fijn vinden, als ik daar van af zou zijn.
Dus daarom dacht ik dat de gbp een goede optie voor mij zou zijn, dan word ik gestraft als ik het dus wel neem, en dan ben je verplicht om daar van af te blijven.
Maar aan de andere kant, willen wij graag kinderen, en volgens mij word dan de sleeve juist aan geraden ivm vitamine opname, zoals ik begreep.

Groetjes Mona

Hoi Mona,

Mbt zwangerschap is een G-Bypass geen belemmering.
Multi-vitamines zul je bij beide operaties moeten blijven slikken ivm de opname. De dosering is bij een G-Bypass enkel wat hoger.
Wel wordt aangeraden om in ieder geval niet binnen een jaar na de operatie zwanger te worden.

Tip:
Op 5 maart is er een info-avond in het MMC te Veldhoven waar je tereecht kunt met je vragen.
Ook zijn daar veel mensen aanwezig die de operatie al gehad hebben of op de wachtlijst staan.
Verder de beide chirurgen + ondersteunend team van psycholoog, dietist en beide aanspreekpunten van de bariatrische chirurgie.

Het is overigens niet zo dat je na een G-Bypass een volledige afkeer krijgt van zoet. De behoefte in je hoofd kan wel blijven (en je kunt het ook nog wel eten hoor). Op het ene reageer je alleen heftiger dan op het andere. Ik kan bijvoorbeeld een appelflap of een ijsje goed eten maar slagroom valt weer helemaal fout. De ene koek gaat goed terwijl een andere juist weer niet gaat.
De behoefte aan zoet is en blijft dus voor het grootste gedeelte een psychologische stap.

Zelf neem ik overigens ook vaker gedroogd fruit maar daarin zitten nog steeds erg veel suikers!!! (Kijk ook eens naar het aantal cal. dat zijn er behoorlijk wat)

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 jan 2013 13:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 8 van 9