Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

HuubkeUden verder na mijn Sleeve-OP in Eindhoven

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
@San omdat ik in mijn baan sommige collega's weken, zelfs maanden niet zie, we werken vanuit drie locaties, maak ik het vaak genoeg mee dat ze mijn niet altijd herkennen en sommigen zich zelfs voorstellen aan mij omdat ze denken dat ik 'nieuw' ben en dat is uiteraard een groot compliment voor dat wat ik in het (nu bijna) afgelopen jaar voor elkaar heb gekregen. Het afvallen gaat nu wat minder snel als in het begin en af en toe wat ups maar ook downs qua gewicht maar ik laat me niet uit het veld slaan. Geestelijk en fysiek is het meer dan de moeite waard geweest om deze afval-race te starten en ik zou het zo weer weer doen. ;-). Vandaag, -woensdag 1610- hebben we bij mijn ziekenhuis in Eindhoven een groepsbijeenkomst ben benieuwd hoe het met de anderen is gegaan in de afgelopen maanden. Mag daar helaas niets over schrijven omdat dat (terecht) als privacyschending wordt gezien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2012 9:43    
Vrouw Weeggegevens   San-68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Jee Huub, dat is zeker een compliment als een collega je al aan je gaat voorstellen, voelt wel geweldig.
Dat heb ik ook een keer meegemaakt.
Wat ontzettend leuk dat je een ontmoeting hebt met de groep, lijkt me ook wel een stimulans. Je mag vast wel vertellen hoe dat is geweest zonder iemand persoonlijk te benoemen.
Hoe doorsta je die down eigenlijk? Wat doe jij daartegen? Als je nou laat ik zeggen enorme trek hebt in een hamburger of patat? Hoe ga je daar mee om?
Ik heb af en toe best nog weleens trek in zoet en dan hartig.
Hoor het graag van je,

groetjes San

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2012 16:32    
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
YES!!!!!!!!!!! Bam!!!!!!We did it!!!!!!!!!!!!

Van Morbide Obees Graad 3 - 130,1kg 42BMI - op 31-01-12 naar een gezond gewicht - 76,9kg 24,5BMI -. op 27-11-2012. In totaal 53,2 kg afgevallen en hoofddoel bereikt.

(Hoofddoel gezond gewicht en BMI 25 of minder) Nu vasthouden en consolideren. En wat mensen ook mogen denken over het middel 'bariatric surgery'. Ik heb het echt allemaal zelf moeten doen en ben er gewoon erg trots op. Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 27 nov 2012 10:25    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Huub,

En daar mag je ook zeer zeker trots op zijn !!!
Proficiat.

Wat je al zegt. Ook na de operatie blijf je zelf verantwoordelijk voor het resultaat en zul je het zelf moeten blijven doen met de maagverkleining als goed hulpmiddel.

Groeten,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 nov 2012 10:45    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Cahira
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: GBP gezond eten

Reageer met quote
Gefeliciteerd Huub, wat een fantastisch resultaat. En inderdaad, je hebt het zelf gedaan.
Heel veel succes met stabiliseren en vasthouden.

@Ron: helaas denkt niet iedereen er zo over, ik kreeg laatst een rare opmerking van iemand die zelf veel te zwaar is. Hij zei: ik vind het knap dat iemand kiest voor de operatie, maar ik vind het niet knap dat van de kilo´s die je vervolgens verliest want dat gaat vanzelf.
We stonden in een cafe en het was luidruchtig en precies op dat moment gaf iemand anders aan dat we gingen vertrekken. Ik ben er dus niet op in gegaan....had ik op dat moment niet echt zin in. Maar de opmerking laat me niet los, want nu 2,5 week later zit ik er nog af en toe mee in mijn hoofd.
Komende zaterdag zie ik deze kennis, ze komen bij ons op visite. Ik zit er over te denken om wellicht nog even na te vragen hoe hij dit precies bedoelde en hem uit te te leggen dat ik het niet met hem eens ben. Maar aan de andere kant....waarom zou ik me verdedigen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 nov 2012 11:31    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Cahira schreef:
Gefeliciteerd Huub, wat een fantastisch resultaat. En inderdaad, je hebt het zelf gedaan.
Heel veel succes met stabiliseren en vasthouden.

@Ron: helaas denkt niet iedereen er zo over, ik kreeg laatst een rare opmerking van iemand die zelf veel te zwaar is. Hij zei: ik vind het knap dat iemand kiest voor de operatie, maar ik vind het niet knap dat van de kilo´s die je vervolgens verliest want dat gaat vanzelf.
We stonden in een cafe en het was luidruchtig en precies op dat moment gaf iemand anders aan dat we gingen vertrekken. Ik ben er dus niet op in gegaan....had ik op dat moment niet echt zin in. Maar de opmerking laat me niet los, want nu 2,5 week later zit ik er nog af en toe mee in mijn hoofd.
Komende zaterdag zie ik deze kennis, ze komen bij ons op visite. Ik zit er over te denken om wellicht nog even na te vragen hoe hij dit precies bedoelde en hem uit te te leggen dat ik het niet met hem eens ben. Maar aan de andere kant....waarom zou ik me verdedigen!

Hoi Cahira,
Klopt. Ik heb ook wel eens zo'n opmerking gekregen van iemand die het volgens mij niet helemaal begreep.
De kilo's gaan er zeker in het begin makkelijker vanaf maar ook daarvoor moet je jezelf wel aan strenge regels houden en veel dingen doen en laten. Als je je niet aan de eetvoorschriften houdt, niet beweegt e.d. zal het afvallen langzamer gaan en zelfs stil kunnen vallen na redelijk snelle tijd. Ook kun je weer net zo gemakkelijk bijkomen als je de verkeerde cal. rijke producten gaat eten. Zelf heb ik gemerkt dat ik toen ik een tijdje geleden niet echt lekker in mijn vel zat en aardig wat gesnoept heb bijna 2 kilo bij was gekomen.

Aan de andere kant: Sommige mensen hebben nu eenmaal hun mening over de operatie en willen die niet graag herzien. Ik heb niet het gevoel dat ik me moet gaan verantwoorden voor mijn beslissing mbt de operatie. Ik heb de juiste keuze gemaakt en ben daar nog steeds erg blij mee.

Groetjes en maak je er niet al te druk over.

Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 nov 2012 11:45    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron, ik was er eigenlijk heel verbaasd over dat hij zo reageerde omdat hij zelf behoorlijk overgewicht heeft. Maar ik besef inmiddels dat hij waarschijnlijk zelf niet durft te kiezen voor de operatie en zich er dus ook nooit in verdiept heeft. Hij weet daardoor waarschijnlijk niet eens dat het inderdaad niet allemaal vanzelf gaat en dat je je echt aan de voorschriften moet houden. En dat velen de fout ingaan en zelfs weer aankomen.
Er zijn veel mensen die zeggen dat een operatie wel erg makkelijk is. Zij weten duidelijk niet waar ze het over hebben.
Ik kijk wel of het gesprek komende zaterdag op mijn operatie ofzo komt, dan kan ik altijd even kijken waarom hij er zo over denkt en als hij niet de juiste kijk op de dingen heb hem daarover inlichten.
Maar ik ga me in geen geval verdedigen!

Groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 nov 2012 17:24    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
hoi Huub,

gefeliciteerd met het behaalde resultaat, hartstikke goed je mag met recht enorm trots op jezelf zijn.
Je hebt het allemaal zelf moeten doen en je ziet dat het alleen maar voordelen heeft om zoveel af te vallen.
Ik vind het echt heel knap, nu houden zo hé! Dat gaat je ook wel lukken.

Cahira, tegen jou wil ik even zeggen dat ik het heel jammer vind als je kennis er inderdaad zo makkelijk over de operatie denkt. Het lijkt mij enorm zwaar, je moet niet alleen afvallen maar ook nog een operatie doorstaan. Ik begrijp dat ook jij wordt geopereerd?
Ik heb onderhand wel geleerd dat er nou eenmaal mensen zijn die soms een andere mening delen, laat je daardoor niet uit het veld slaan en sta je mannetje. Ik wil je alvast veel succes wensen met de operatie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 27 nov 2012 18:02    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je San-68.
Ik heb de operatie op 16 juli gehad en ben inmiddels 28 kilo afgevallen.
Het is een behoorlijke ingreep en daarna moet je je hele eetpatroon aanpassen, maar het is het zeker waard.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 nov 2012 20:00    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik geloof best dat het een enorme ingreep is geweest. Zelf heb ik het weleens overwogen maar dit was te risicovol, dat zegt voor mij al genoeg. Je moet wel sterk genoeg zijn om je eetpatroon aan te passen, dat gaat ook niet makkelijk.
Maar fijn dat je het achter de rug hebt en al zoveel kilo's kwijt bent.
Das toch hartstikke mooi.
Zelf ben ik dan bijna 40 kilo kwijt, maar heb dat dus al eerder gehad maar zonder aanpassing van mijn eetpatroon. Tja, dat was niet handig. Nu gebruik ik bewust geen suiker of zout en dat scheelt enorm, hoef hierdoor bepaalde medicijnen niet meer te slikken. Dus dat is mooi.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 27 nov 2012 20:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 6 van 9