Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

HuubkeUden verder na mijn Sleeve-OP in Eindhoven

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
@Ron (en alle anderen) ...ja de kledingkast is ook behoorlijk veranderd. Alles wat te groot was is inmiddels verdwenen. Heb alleen wat warme truien en fleece's gehouden omdat ik ervan uit ga dat ik het in de komende winter behoorlijk koud ga krijgen ;-). Ben alleen aan het wachten op nieuwe uniformen want dat paste natuurlijk ook niet meer. Heb in April hemden besteld die ik binnenkort krijg maar nu alweer te groot zijn...Ach ja zo hou ik de kledingleverancier van mijn baas bezig.

De begeleiding vanuit het CZE is prima. Ze juichen het toe dat ik nu weer schakel naar 'normale' voeding uit de zogeheten verantwoorde categorie. Ik was een zogeheten 'volume-eter' en dat werd door mij aangevuld met veel vet en zoet en dat bracht mij toen der tijd boven de 130 en daar wil ik echt niet meer naar terug.

Ik weet dat als je eenmaal Obees bent dat dat altijd zo zal zijn dus opletten is iets wat ook ik altijd zal moeten blijven doen. Maar dat maakt het winkelen ook wel weer spannend. Verantwoorde dingen zoeken, kopen en proeven. Dat kan tegenvallen (als iets echt niet lekker is) maar je moet alles proberen denk ik zo. En af en toe een snoepje of koekje tussendoor moet kunnen. Het is wel lastig keuzes te maken. Als ik een chocolaatje neem moet ik van mijzelf daar weer iets anders voor laten staan. Het zal niet meer zoals vroeger 'en en' zijn maar meer "dit nu en dat later".

Uiteraard blijf ik veel drinken, veel koffie, drinkwater en frisdrank light. (Dit omdat de normale frisdranken echte suikerbommen zijn). Daarnaast voor de eiwitten en kalk veel zuivel. melk (halfvol), kwark, yoghurt en karnemelk. En het nodige aan groenten en fruit. Ik probeer wel te voorkomen dat ik kant en klare maaltijden en snacks binnenkrijg want ook dat zijn echte vet- en caloriebronnen. Dus geen diepvries dingen uit de super en al helemaal geen vette happen uit de snackbar, Mac, en Chineescategorie. Daar heb ik ook helemaal geen behoefte meer aan. De frites komt (nu zo'n twee keer per maand) bij ons uit de eigen frituurpan, is goedkoper en vooral ook lekkerder maar ook dat met mate. Lach Gelukkig kookt mijn vrouw graag en ook zij probeert zelf veel uit waardoor ik dus verse waar binnen krijg.

Dat is dus die bewustwording van het vroegere vreten naar het 'nieuwe eten'. Nee ik ben erg tevreden tot nu toe dat ik mijn leven zo heb omgegooid.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2012 8:12    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hallo Huub ik heb ff de titel aangepast van dit onderwerp, dit forum is zo ingesteld dat het laatste boekje wat je aanmaakt de link in je profiel staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 18 aug 2012 20:14    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Ellen: Prima! Dank je wel. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 18 aug 2012 20:32    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ter vergelijking. De grote foto is van 28 augustus 2012...de inzet (kleine foto) van augustus 2011. Een gewichtig verschil dacht ik zo Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 28 aug 2012 10:59    
Dagdeal (728x90)
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Wow! Huub,
Dat is echt een heel verschil.

Groeten,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 aug 2012 11:03    
Vrouw Weeggegevens   JoyStar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Wow Huub, super zeg! Je lijkt echt een heel ander persoon! Super knap van je dat je dit al gepresteerd hebt!

Gewichtsverlies incl. 9,9kg voor operatie
12 oktober GBP Rijnstate dr. Aufenacker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 aug 2012 11:56    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
je lijkt wel 15 jaar jonger
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 aug 2012 12:00    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Huub wat een mega prestatie, petje af! En inderdaad minstens 15 jaar jonger!!!

Wat ik me afvraag (hoef je uiteraard niet op te reageren) heb je niet erg veel vel overschot en zo ja kan daar iets aan gedaan worden, of zou je dat willen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 06 sep 2012 20:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Kaatje: natuur;okl heb ik huid 'over' op dit moment. Maar echt storend is het (nog) niet. Vooral buik, armen, benen. Ik moet uiteraard nog een tijdje op gewicht en BMI blijven voordat ik zo'n traject in kan. Dus ik kan er nog over nadenken en wellicht ook bekijken welke verzekering mij een dekking biedt voor zo'n ingreep. Dus wellicht wijzig ik mijn verzekering per 1 januari 2013.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012 20:59    
Vrouw Weeggegevens   San-68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
hoi Huub,

wat ontzettend knap dat je dit in een jaar tijd hebt weten te bereiken. Je ziet er nu echt heel anders uit, leuk hé om al die reacties hier en vast ook uit je omgeving te krijgen. Ik ben zelf bijna 40 kilo kwijt en weet dus hoe het is om wat lichter te wegen.
Mijn collega's moesten erg aan mijn "nieuwe" ik wennen omdat ik er totaal anders uitzie net als jij, dat is echt kicken.
Ik weet zeker dat je het ook gaat volhouden.

groeten van San

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2012 18:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 5 van 9