Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

HuubkeUden verder na mijn Sleeve-OP in Eindhoven

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
Hoe tevreden kun je zijn? Op 31 januari van dit jaar begon mijn strijd tegen de kilo's. Via de pre-operative Modifastkuur begon ik aan iets moois maar zwaars. Op 13 februari kreeg ik mijn sleeveoperatie en werd ik gedwongen een 'nieuw'leven te lijden...of beter gezegd ik moest mijn 'nieuwe' leven zelf beter gaan leiden. Ik denk dat dit het beste is wat mij is overkomen. (Behalve natuurlijk dan het huwelijk met mijn vrouw Christine Erg blij). Ondertussen zitten we eind mei dus bijna 4 maanden verder en ik mag meer dan 30kg gewichtsverlies noteren. Alsof ik het zo uitkien stond ik gister (zaterdag 20 mei 2012) exact op 100kg en volgende week kan ik zo goed als zeker mijn gewicht voor het eerst sinds tientallen jaren weer met twee cijfers aan gaan geven. Daarbij mag ik nu ook officieel noteren dat ik sinds 21 mei 2011 geen peuk en shaggie meer heb aangeraakt. Roken Dus ook nog eens een jaar Nietroker. Zonder arrongantie...Ben best wel een beetje trots op mijzelf. Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2012 13:13    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Huub,
Volgens mij kan het niet anders dan dat jij ontzettend tevreden bent Erg blij

Doe je er nog steeds iets van sport of extra beweging bij.
Om eerlijk te zijn heb ik er behoorlijk veel moeite mee om het sporten op te pakken en hoop dat jij wellicht wat tips hebt.
Ik probeer ook onder de 100 te komen maar dat laatste stukje is vrij moeilijk. (en dan wil ik er nog 10 af....)

Wat eet jij ongeveer op een dag. (hoeveelheden)
Zelf begin ik het idee te krijgen dat ik langzaam aan weer grotere porties begin te nemen wat niet goed is.
Ik wil de touwtjes weer aan gaan trekken maar ben even de draad kwijt. Wat hulp is dus erg welkom Erg blij

Groeten en alvast bedankt.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2012 19:30    
Vrouw Weeggegevens   kilootjedraf
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: koolhydraatbewust

Reageer met quote
Jeetje Huub, dat is een felicitatie waard (ook dat je het huwelijk met je vrouw dezer dag nog hoog in het vaandel hebt staan haha).
Ik wens je veel plezier met je grote juichmoment als de 2 cijfers zichtbaar zijn op de weegschaal, geniet er van, je hebt er bikkelhard voor gewerkt, en tjonge wat een gezondheid heb je gewonnen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2012 22:12    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@kilootjedraf. Vandaag waren ze zichtbaar op de weegschaal 99,5kg. Dus apetrots. De laatste keer dat ik dat gewicht had was in 1998. Dus een hele tijd geleden. ja ik ben echt super tevreden. Erg blij

@Ron15 Bij mij is het ook lastig om het sporten te combineren met mijn werk. Vooral omdat ik ook erg onregelmatig moet werken. Heb de laatste drie weken vooral gebruikt om weer te wennen aan diensten van 8 a 9 uur en dat gaat nu gewoon goed. Ik heb in ieder geval van de nood een deugd gemaakt en ik doe bijna al het woon-werkverkeer per fiets. Dat is per dag 10km en bij een gebroken dienst 20 (want dan moet ik twee keer op en neer ;-). Alleen de hele late diensten en bij zeer extreem weer komt de auto nog uit de garage. Ik zoek nog een modus dat ik het echte sporten weer een plek kan geven. Wellicht vanaf volgende week want dan heb ik een gunstig werkrooster daarvoor. Zit er ook aan te denken om weer te gaan zwemmen en het abonnement bij een sportschool is ook al geregeld.

Verder blijf ik op mijn voeding letten. Ik eet geen zaken waarvan ik bij voorbaat al weet dat ze niet goed zijn dus chips, pinda's, frites, chinees, MacD, chocolade, drop dat alles is weg en blijft weg. Ik probeer daar gewoon heel bewust mee om te gaan. Drink ook veel melk, vooral in de vorm van Latte Macchiato. Eet veel kwark voor de eiwitten en probeer zoveel mogelijk aan groenten en fruit binnen te krijgen. Met de hoeveelheden trekt mij maag op tijd aan de rem. Het gevoel van vol raken werkt bij prima dus ik weet wanneer ik op moet houden met eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2012 20:55    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Huub,
Bedankt voor je snelle reactie!
Dat fietsen doet inderdaad al veel lijkt me. Ik moet alleen echt over de drempel heen om vaker de fiets te nemen (ben afgelopen week trouwens wel weer een keer met de mountainbike op pad geweest en dat was best lekker).
Mbt het eten merk ik dat ik na de operatie nauwelijks nog behoefte heb aan zoet of pinda's/chocolade en chips. Gefrituurd eten gaat niet (oven friet wel) en Chinees halen is zonde omdat ik zo'n klein portie kan eten dat de rest weg kan Erg blij De suasjes zijn te vettig en dat gaat fout dus doe ik dat maar niet.
Zuivel eet/drink ik voldoende in de vorm van melk/kaas/magere kwark en yoghurt.
Ik merk wel met het inschatten van de hoeveel heden dat ik er nog wel eens langs zit. Ik neem dan toch nog net dat ene hapje teveel met als resultaat een misselijk gevoel. Een ezel stoot zich geen 3x aan dezelfde steen zeggen ze maar dan zit hier nu een hele grote ezel Erg blij Erg blij Erg blij

Dadelijk een dagje naar een Thermen hier in de buurt om een dagje lekker te relaxen. Morgen ivm trouwdag een dagje met z'n tweetjes weg en donderdag staat in de ochtend de sportschool in de planning.

Groeten en veel succes!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mei 2012 10:04    
Vrouw Weeggegevens   Cahira
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: GBP gezond eten

Reageer met quote
Hoi Huub, je gaat goed hoor. Fantastisch.
Ook dat je gestopt bent met roken. Gefeliciteerd.

Ik ben zelf op 7 maanden geleden gestopt met roken. En ik hoop dat ik over een half jaar ook trots op mijn gewicht kan zijn. Mijn GBP is op 16 juli.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 mei 2012 22:29    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag weer een dagje ziekenhuis gehad...Leuker als de Efteling met dit weer. Was een complete goednieuwsshow. Alles was helemaal okay. De conditie en de bijbehorende kracht waren buitengewoon goed. Het bloed en alle daarbij behorende waarden hadden geen enkele afwijking. Er was zelfs sprake van een klein vitamine overschot wat als niet erg wordt gekwalificeerd. Ook zat ik erg hoog met het percentuele gewichtsverlies dat middels een aantal berekeningen tot stand komt. Na de eerste 12 maanden zou ik tussen de 40 en de 50% moeten zitten en ik zat nu al -Na 6 maanden- Aan 68% en een BMI onder de 30 dus niet meer levensbedreigend 'te zwaar'. Een sleeve 'modelpatient' zoals men het noemde. Ik voerde daarbij aan dat ik mijzelf wel wat aan het afremmen ben en dat het niet alleen een fysieke zaak is maar ook psychisch, dus tussen de oren, goed moet zitten. Ik ben in ieder geval erg tevreden en zou het zo weer laten doen merkte ik op. Waarbij de arts-assistent meldde dat dat in mijn geval wellicht niet nodig zal zijn...;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012 20:12    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   JoyStar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Hoi Huub,

Ik zou in oktober mijn Sleeve krijgen en heb je lijntje dus aandachtig meegelezen. Vroeg me af hoe het nu met je gaat?

groetjes Joyce

Gewichtsverlies incl. 9,9kg voor operatie
12 oktober GBP Rijnstate dr. Aufenacker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2012 9:34    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Joyce en andere meelezers van dit draadje...Ik meld me de laatste tijd minder op het forum en het waarom probeer ik in deze bijdrage een beetje duidelijk te maken. Ik blijf dus gewoon lekker op het forum maar met mate Erg blij ...

Op dit moment zit ik, denk ik, in de meest lastige fase die je kunt hebben na een sleeve-op. Ik moet proberen weer langzaam terug te gaan naar normale voeding. De extreme lightknop moet uit en ik moet weer durven eten zonder teveel te denken aan calorieën en vet. Zoals ik in mijn vorige bijdrage al kon meldden was de begeleiding -die overigens uitmuntend is in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven- zeer tevreden over hoe ik tot nog toe ben gevaren na de OP. Uiteraard moet ik qua eten wel verantwoord blijven. Dus veel groente en fruit, veel zuivel en niet al te vet vlees. Af en toe gun ik mij ook een koekje, snoepje, gebakje tussendoor maar met mate…Dus langzaam terug naar genieten. Ook na zes maanden is het moeilijk om hoeveelheden in te kunnen schatten. Mijn hersenen vragen mij –als ik bijvoorbeeld naar bord kijk- waarom zo weinig? Als ik dan het bord leeg heb zit ik vaak vol. Niet te vol maar gewoon vol. Dus die indicator van mijn kleine maag werkt nog prima. Een paar weken geleden kon ik ook weer genieten van frites…Uiteraard niet in de hoeveelheden van vroeger…Maar het was erg lekker.

Veel lightproducten heb ik in de ban gedaan. Ik koop normale volvette kaas, eet als ontbijt met smaak een krentenbolletje en ik smeer graag echte boter op mijn beschuitje of plakje peperkoek. Ook kan ik weer met meer gemak koolzuurhoudende drank drinken. Dus een lekker colaatje of een Fanta…Maar daar blijft het wel Light. Het afvallen gaat daardoor wel wat trager maar stil sta ik niet kom nog steeds op een gemiddelde van 500 gram per week aan verlies uit.
Ook het sporten heb ik wat terug gedraaid om mijn gewichtsverlies te beperken.

Een dagboekje houd ik niet meer bij omdat ik het diëten ook weer niet tot een obsessie wil laten worden. Dus eigenlijk op de bonnefooi probeer ik aan de 1000 calorieën te komen en of dat lukt zie ik op zaterdagochtend op de weegschaal.

Nu zit ik op bijna -42kg en dat merk ik echt aan alles. Fysiek, psychisch en ook aan de manier waarop anderen je zien…Of beter gezegd niet meer zien. Want hoe je het ook draait of keert als je te dik bent wordt je door je medemens, ik durf te stellen dat 85% dat vooroordeel heeft, negatief beoordeeld. Ik voel geen priemende blikken in mijn rug als ik in het openbaar wat eet of drink of koop in een winkel of supermarkt. Je hoort geen kinderen meer zeggen “Dat is een dikke mijnheer mama”…Of mensen die in de lach schoten als ze ja zagen of dat je zag dat ze over je spraken. Dat is helemaal verdwenen. Daar wordt je dus echt sterk van…Ook merk ik het uiteraard aan mijn spiegelbeeld en mijn kleding. Kortom ik ben helemaal tevreden na zes maanden Sleeve. De beste beslissing die ik ooit genomen heb.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 11 aug 2012 21:54    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Huub,
Leuk weer wat van je te lezen.
De moeilijkste periode is inderdaad nu. Vaak een half jaar tot jaar na de operatie.
Je lijf is erg veel veranderd en je hoofd/denken kan dat in de meeste gevallen niet goed bijhouden. Heel vreemd is dat.

Moet je kijken wat je in een half jaar bereikt hebt!!!
Je bent erg streng voor jezelf geweest en daar heb ik veel respect voor. Ik hoop dat je de omslag naar gewoon af en toe wat lekkers (maar verantwoords) ook weer kunt en gaat nemen. Heb je nog wel goede begeleiding vanuit de dietiste in het Catharina?
(individueel of in groepsverband?) Zelf heb ik binnenkort weer een afspraak met de dietiste in het MMC Veldhoven.

Je schrijft het al. Het is een heerlijk gevoel als jezelf al het idee hebt dat mensen niet meer naar je kijken en oordelen als je een keer wat eet. Waarschijnlijk is de kledingkast oo al compleet vernieuwd Erg blij
Huub, je mag echt trots zijn!!!

Groetjes en een fijne zondag.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2012 8:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 4 van 9