Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

HuubkeUden bijna aan de beurt

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
Hoi ik ben Huub, 45 jaar, uit Uden.

Na ook jaren, eigenlijk levenslang bijna alles geprobeerd te hebben ben ik nu bijna aan de beurt voor een Gastric-Sleeve. Dat gaat maandag 13 februari om 11.00u gebeuren in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven.

Heb, zoals al eerder gemeld, bijna alles geprobeerd om de kilo's kwijt te raken en dat lukte ook wel. Alleen ontbrak het dan aan de discipline om het eetpatroon te wijzigen en dat zal, nu die stok achter de deur staat, wel moeten en ik heb daar ook alle vertrouwen in. Ben nu sinds 30 januari aan het 'Crashen' met Modifast en het verbaasd me hoe makkelijk me dat nu afgaat. Alleen water, koffie Cola-light en Modifast.

Volgens mij werkt de stok achter de deur daarbij prima. Daarnaast ben ik aan het sporten geslagen en ik merk dat mijn conditie nu al stukken beter is dan op 29 januari. Ben minder lui, en heb lol in het bewegen. Dinsdag kon ik door een drukke agenda niet sporten en ik had echt een slecht geweten, ja ik baalde echt van mijzelf, het voelde alsof ik stiekem wat gesnoept had. Maar aan eten denk ik momenteel helemaal niet meer. Goed gemutst ga ik dus richting aanstaande maandag...Spannend en ook iets waar ik, sinds ik het besluit nam in september 2011, ervoor te gaan, nu aan toe ben. Een volgende stap en ik heb er zin in.

Hoop hier dan ook veel positieve berichten te kunnen gaan plaatsen en ervaringen van anderen mee te kunnen nemen in mijn gevecht tegen het Obees-zijn. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 13:15    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Huub,
Je gaat goed voorbereid en met een goede instelling de operatie in.
De modifast periode is ook goed bevallen lees ik Erg blij Erg blij Erg blij

Veel succes komende maandag en ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is.
Doe na de operatie rustig aan, ga niet te snel en laat je indien mogelijk even lekker verwennen.

Groeten,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 feb 2012 8:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Ron: Thnx voor je reactie.

Volgens mij is een goede voorbereiding ook erg belangrijk zowel mentaal als fysiek en daar doe ik nu alles aan. Ik probeer ook het maximale te halen uit de Modifast-kuur, het maakt tenslotte deel uit van het project "Huubke wil lichter worden". Ik kies dan ook bewust voor 30 januari 2012 als startdatum en niet voor de dag van de OP. Gelukkig ben ik vandaag (za 1102) en morgen zondag vrij, (want weekenden zijn voor OV-chauffeurs niet zo vanzelfsprekend), zodat ik rustig naar maandag toe kan werken. Dat wil ik dan doen door nog wat licht te sporten, ontspannen (in mijn geval veel voetbal kijken), kortom genieten. Uiteraard zal ik het na de OP rustig aan moeten doen en staat mijn vrouw en familie ook voor mij klaar.

Ik put moed uit het feit dat ik erin geslaagd ben om vorig jaar op 20 mei van de ene op de andere dag het roken op te geven. Dat overigens was voor mij uiteindelijk de trigger om ook iets aan mijn BMI te gaan doen. Ik merkte door het 'nietroken' dat mijn slaapapneu, waarvoor ik ook onder behandeling ben, minder werd en dat ik lichamelijk veel minder klachten had zoals hoofdpijn en lusteloosheid. Ik heb het gevoel dat ik met het weggooien van laatste peukje op busstation Brabantse Poort (Dukenburg) in Nijmegen ook mijn ongezonde leven heb weggegooid. Dit zal voor mij dan ook onlosmakelijk verbonden blijven met de Sleeve-OP.

Toen ik een maand of drie verder was als 'nietroker' besefte ik dat met mijn instelling veel meer zou moeten kunnen. Na een paar slapeloze nachten ging bij mij het roer om en belde ik "opnieuw" met Eindhoven. (Een jaar of vijf geleden was ik daar al eens met de procedure gestart maar ik durfde het toen niet aan).

Nu zo'n kleine 48 uur voor de OP ben ik blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Ik hoop er op termijn een stuk levenskwaliteit voor terug te krijgen.

Ik vind het wel fijn dat ik via dit forum dat kan delen wat ik wil delen en ja nu sta ik er positief in en probeer ik dat vast te houden. Goed genoeg gebabbeld voor even...Tijd om mijn vitamine-preparaten te gaan bestellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 11 feb 2012 13:19    
Vrouw Weeggegevens   Lilly68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gastric bypass

Reageer met quote
Hoi Huubke,
ik wens jouw veel succes morgen!!!!
Ik zal regelmatig jouw berichten gaan lesen. Ikzelf heb pas 23 maart de eerste afspraak in Amsterdam, dus ben ik benieuwd, hoe het jouw allemaal lukt.
Maar net zo als jij, ben ik al eerder met roken gestopt. Maar toch, wil het ook mij niet zo echt lukken met het eten. Waarom lukt het bij het roken, maar niet bij het afvallen???
Heel veel geluk morgen!!!
Groetjes
Astrolilli

100kg- 08.07.2012 90kg- 16.09.2012 80kg- 30.12.2012 70kg-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2012 18:57    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vanmiddag, woensdag 15-02 Weer thuis na mijn ingreep in Eindhoven van afgelopen maandag. Qua verzorging en aandacht scoort het CZE in Eindhoven erg hoog. De operatie is goed verlopen en volgens de chirurg heeft hij er een prima sleeve van kunnen maken. De eerste nacht na de OP was een ware hel van pijn en kramp op de interne wond en de ge-opereerde maag en aan mijn rechterschouderblad. Enorme pijn gehad in aanvallen die in het begin lang aanhielden en langzaam steeds korter van duur werden. Het vloeibare voedsel en tabletten blijven goed binnen. Nu is het aan mij om te herstellen en er wat van gaan te maken. Maar ik denk ook vooral de eerste dagen tot rust komen en veel slapen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 16:40    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Huub,
Wat ben jij weer snel thuis na de operatie zeg!
Ik lag 5 nachten in het ziekenhuis in het MMC Veldhoven na mijn G-Bypass.

Fijn te lezen dat de operatie goed verlopen is.
Had jij voor de pijnbestrijding geen morfinepompje dat je zelf kon bedienen? Werkte prima.
Na de operatie had ik (even afkloppen Erg blij ) geen last van de wond en maag maar van stijve/pijnlijke schouderbladen zeker wel.

Nu langzaam weer opbouwen en daar ook zeker de tijd voor nemen. Probeer voldoende te drinken want dat schiet er bij veel mensen vaak bij in. Bevalt de vanillevla nog Lachen Lachen Lachen (die kregen wij in het ziekenhuis en heb ik nog een tijdje thuis gegeten.

Groetjes en beterschap,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 21:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nee helaas hadden wij geen morfine-pompje dus ik moest er doorheen. Had het gevoel dat dergelijke aanvallen erg lang duurden maar in de praktijk was het niet meer dan een minuut of twee drie per keer maar op de top, zo tussen 02.00u en 03.00u 's nachts, wel vijf keer. Compleet buiten adem en zwetend tolde ik in mijn bed want opstaan was onmogelijk. Omdat ook de wond en mijn verkleinde maag erg van zich deden spreken. Was trouwens de enige die het kennelijk zo heftig had van de 'bypassers' en 'sleevers' op de afdeling die maandag geholpen zijn, ach ja eentje moet de pechvogel wezen.

Bij het CZE ga je voor de beide operaties naar kort-verblijf en meestal zelfs de dag na de OP weer huiswaarts. Ik bleef nog een dagje langer door de beroerde eerste nacht. De 2e nacht prima geslapen. Het vloeibare eten was prima, uiteraard vla maar ook alle andere dingetjes en warm eten uit de blender. Heb alles binnen weten te houden maar durf mij nog niet te wagen aan erg koude dingen maar dat komt nog wel.

Nu lekker op de bank want ik merk wel dat ik erg op ben, compleet moe en volgens de verpleging van het CZE moet ik daar gewoon aan toegeven. Moe is gewoon lekker slapen.

Vandaag thuis eerst een griesmeel-papje gegeten van Campina en als avondmaal een Vanille -puddinkje, Hüttenkase (Cottage) met banaan (blender) en een paar slokken bouillon.

Heb de raad gekregen om niet te proberen exact aan de maat te gaan eten. Het is daarbinnen nog allemaal erg opgezwollen en dat heeft zo zijn effect. Uiteraard moet ik wel voldoende drinken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 21:32    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Fijn dat je zo snel thuis bent, there's no place like home tenslotte. Beterschap Huub!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 21 feb 2012 14:43    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 21 feb 2012 16:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Met mij gaat het prima...Heb sinds het weekend geen pijnstillers meer genomen. Het enige wat mij nu nog rest zijn de maagbeschermers en de bloedverdunners. Qua pap, pudding en soep kan ik alles binnenhouden en inmiddels is ook het bakje koffie weer teruggekeerd aan het begin van mijn dag. Ook belangrijk is het feit dat het bezoek aan het toilet weer terug is als dagelijkse routine. Afgelopen maandag (gister)zijn mijn hechtingen eruit-gegaan. En bij de laatste weging mocht ik 11,3kg minder noteren als op 31 januari. (Toen ik als voorbereiding op de operatie begon met Modifast). Dus tot nu toe, nog steeds herstellende, maar zeer tevreden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 21 feb 2012 20:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2