Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoofdhonger hoe daar mee om te gaan?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Misschien zijn er mensen die het herkennen. Ik had vanmiddag net een lekkere lunch op en ik had nog niet eens het laatste hapje naar binnen of mijn brein begon te roepen om suikers. Er zijn van die momenten dat ik de weerstand niet kan weerstaan maar gelukkig ook genoeg momenten dat ik het wel kan.
Ik weet dat het hoofdhonger is en het vooral in mijn brein zit die vind minderen met suiker niet geslaagd.

Hoe gaan jullie daar mee om hoe voorkom je dat je toegeeft aan die trek?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016 18:28    
Vrouw Weeggegevens   Arina91
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heel herkenbaar, ik heb dat met bijna (elke) grote maaltijd. Meestal neem ik een glas water of eet ik wortels/komkommer. Als de honger echt niet weggaat neem ik fruit wat de zoete trek vaak stilt Lach
Maar verder weet ik ook niet echt om het te voorkomen is...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016 18:30    

Reageer met quote
de gezonde dingen wil mijn brein dus niet en vaak zit ook gewoon vol na een maaltijd.
Probeer wel met drinken dingen te ondervangen of toch wat extra havermout te nemen want dat vult bij mij wel erg maar word er soms erg moe van regelmatig die strijd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016 18:33    
Vrouw Weeggegevens   Arina91
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja ik heb uiteraard ook geen zin in gezonde dingen, maar in zoet of vet Schaam Schaam
Alleen probeer ik me wel echt te dwingen om het niet te nemen. En ik heb over het algemeen ook geen 'ongezonde' dingen in huis.
De enige oplossing is dus echt je gedachten verzetten (wandeling maken, was ophangen, schoonmaken, opruimen), alhoewel ik dat ook nog steeds ontzettend moeilijk vind...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016 19:24    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Het stomme is op mijn werk kan ik alles afslaan. Gevulde koeken, tompouce, slagroom taart, chocola, koekjes, snacks noem het maar op ik sla dat probleemloos af. Maar thuis is een ander verhaal Schaam Schaam
Ik beperk dat ook ongezonde dingen in huis halen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2016 19:46    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Vaak is 5 minuten wachten (spreek met jezelf af; als ik het over 5 minuten persé wil kan het dan ook nog) al voldoende om de hoofdhonger voorbij te laten gaan............ al eens geprobeerd? Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2016 1:32    

Reageer met quote
ja 5 min is te kort ik rek het nu op tot 30 min Schaam Schaam Maar kan soms echt de hele dag hoofdhonger hebben kan soms ook liggen aan de hormonen Rollende ogen

Kreeg van iemand de tip om thee met een zoete smaak in huis te halen dat ga ik maar eens proberen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2016 7:20    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Feetje41
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik eet gedroogde abrikoosjes als ik zin heb in zoet. Ze zijn wel een beetje zoet en ik hoef er geen ladingen van. Het is ook een kwestie van afkicken. Denk maar elke keer als je zin hebt in zoet 'nou en, ik eet nu niet!' Niks smaakt zo lekker als slank zijn. Het wordt minder op den duur. Je kunt ook uitzoeken welke zoete dingen niet al te slecht zijn. Je zou een kop thee kunnen nemen met een kaneelbeschuitje. Er zit wel suiker op, maar zijn 20 kcal per stuk. Maar dat laatste zou ik alleen doen als je maat kunt houden en het niet het begin is van het hele pak opeten en daarna doorgaan met de chocola.. Dat je de strijd vervelend is, snap ik wel, maar er zit helaas niets anders op dan de strijd weer aangaan, elke dag! Andere tips zijn het niet in huis halen (ook niet beperkt dus). Ga elke keer als je denkt 'ik wil zoet' een blokje om. Plak je dikste foto op de koektrommel of keukenkastje waar je het zoet bewaart. Dan bedenk je je wel! Succes!

Niets smaakt zo lekker als slank zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2016 8:13    

Reageer met quote
Hoelang kan zo iets duren voordat het minder word die trek?

Heb nu vanille/karamel thee in huis gehaald en iets wat lijkt op chocolade thee het zou in ieder geval zoet moeten smaken.

Feetje ik begin daar liever niet aan vrees dat ik het niet bij 1 koekje kan houden Schaam Schaam

Bedankt voor de tips!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2016 10:58    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Ik pak een natuurlijk laurierdropje, of misschien wel 5 als het 'nodig' is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2016 12:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2