Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoeveel kcal eigenlijk?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   KlaartjeH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dag allemaal, even een vraagje.

Ik heb me hier gisteren aangemeld. Om af te vallen maak ik gebruik van de eetmeter van het Voedingscentrum. Vind ik erg fijn. Nu houd ik mij aan de 1800 kcal per dag, die het Voedingscentrum adviseert wanneer je als vrouw wilt afvallen. Nu kwam ik hier op het forum echter hele andere hoeveelheden tegen. Ik ben 160 cm lang, 47 jaar, weeg nu 80,5 kilo en fiets vijf dagen per week twee uur (uur heen naar werk, uur terug van werk). Daarnaast doe ik ook boodschappen op de fiets (iedere dag 15 minuten).

Wat denken jullie dat ik aan kcal mag gebruiken per dag? Ik wil geen speciaal dieet volgen maar afvallen door gewoon gezond te eten.

Alvast bedankt!
Hannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017 14:10    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Ik heb al een berichtje in jou boekje gepost hoor .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017 14:29    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Heel simpel denken😊als je met je huidige voedingspatroon gelijk blijft, eet je gewoon van alles iets minder.
Dan val je dus af.

Zo heb ik het gedaan, minder snoepen, nog maar 1x warm opscheppen en kiezen voor light varianten.

Ik ben nu bijna een jaar stabiel, eet nog hetzelfde als waar ik eerst mee afviel.
Ben ook zo n beetje 1.60 en als ik het via de eetmeter tel dan zijn het ong. 1200 kcal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017 17:20    
Vrouw Weeggegevens   KlaartjeH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bedankt Coby en Elisabeth, dat klinkt inderdaad simpel. Ga ik proberen, dit lijkt me ook de manier die het beste bij mij past. Heb geen tijd en zin om allerlei andere dingen voor mezelf klaar te gaan maken dan voor mijn man. Hetzelfde, maar gewoon minder Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017 18:08    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
OM nog even over dat bewegen terug te komen , daar verbruik je hoogstens 300 kcal mee, die je niet aan hoeft vullen.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld als je geen di=eet volgt, maar gewoon op een gezonde manier wilt eten.
Lopen, fietsen en zwemmen zijn dan een bijkomend voordeel en kardio iets meer , maar is beslist niet nodig.
Wij komen alle dagen in actie soms wat meer en soms wat minder , maar ik merk niet dat het gelijktijdig help , maar bewegen blijft wel prima voor je ontwikkeling van je spierkracht en om je fit te voelen.
Wij zijn vandaag ook weer even op de fiets gesprongen en dat voelt echt lekker .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017 21:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1