Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe voorkom je een after 'dinner/lunch' dip?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sooof
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ja eigenlijk dat dus.

Ik ben altijd na de lunch zó moe dat ik bijna in slaap val en dat gaat lastig op mijn werk. Dus alle tips zijn welkom!

Mijn lunch bestaat meestal uit 2/3 volkoren crackers met hummus, kipfilet, pindakaas en af en toe een boterham of een croissantje erbij. Weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben, maar het is dus niet dat ik heel veel suikers eet tijdens de lunch.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jun 2016 12:48    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hoi Soof, ik denk toch dat dat de reden is. Je eet misschien geen toegevoegde suiker, maar wel veel zetmeel en dat zet je lichaam om in glucose (=suikers) Idee
Probeer eens een lunch zonder brood, crackers en peulvruchten: een gekookt eitje met plakjes rookvlees, kipfilet met roomkaas, komkommer met 'beleg', schaaltje rauwkost met dressing, bakje kwark. Je zult zien dat het beter valt. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2016 9:01    
Vrouw Weeggegevens   Sooof
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Kaatje,

Thanks voor je reactie, maar op een lunch zonder vezels kan ik echt niet de rest van de dag doorkomen. Ik heb geprobeerd om te lunchen met alleen een salade, goed gevuld dat wel, maar na 2/3 uur werd ik duizelig, kreeg ik mega hoofdpijn en werd ik echt niet goed.

Ik kan natuurlijk wel een lunch met kwark en wat noten ofzo proberen. We gaan wel een beetje uitproberen. In ieder geval bedankt voor de tips!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 14:54    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Soof in groenten zitten juist heel veel vezels.

Bij starten met minder koolhydraten (die omgezet worden in suikers dus) kun je last krijgen van hoofdpijn inderdaad. Dat duurt niet zolang, een paar dagen tot je lichaam er aan gewend is geraakt. En je gaat je veel energieker voelen dan. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2016 9:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1