Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe voorkom je dieetleed?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Liesje68
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Ik zat nog even te denken waarom dit mij zo aanspreekt en waarom dieëten mij zo tegenstaat.
Het gaat volgens mij om je eigen vrij wil.
Dieëten enzo zijn verzonnen door anderen en zijn er wel om je te helpen maar alleen omdat je er zelf niet uitkomt en bij mij werkt dat alsof ik zelf niet krachtig en gedisiplineerd genoeg ben om af te slanken en dat maakt me pissig.
Eigenlijk gaat het erom dat je de regie (weer) krijgt over dit stuk van je leven en weer vertrouwen krijgt in je eigen kracht en kunnen.
Dat is weer voor mij een soort eye-opener
Ik herken dit wel van mezelf.
Je als het ware mee laten sleuren in een stroom van hetgeen er om je heen voorvalt (positief en negatief) en je daarin "verstoppen" als het ware en een excuus hebben om jezelf maar eens flink te verwennen ..
Daarnaast is mijn eetgedrag ook een gewoonte geworden want ik doe het immers al ruim tien jaar....maar toch!
Maar zo voelt het voor mij en daarom spreekt mij dit idee zo aan.
Ik kan het best zelf en ben krachtig genoeg om de regie weer over dit stuk van mijn leven te krijgen en ook al gebeuren er veel dingen om me heen. Ik wil graag leren dingen een juiste plek te geven en niet alles door mekaar te husselen of dit stuk aan de kant te schuiven omdat ik zo druk ben met andere dingen.
Klinkt allemaal wel allemaal heldhaftig maar zo voelt het nu voor mij.
Ik wilde dit even delen
Lieve groeten en heel heel hartelijk bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 mei 2010 10:30    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Liesbeth, je klinkt heel verstandig, petje af! Dat is ook de reden dat er zoveel mensen afhaken bij het volgen van een dieet als er iets gebeurt. Baan kwijt, opa ziek, hond dood, noem maar op, er zijn genoeg excuses om je dan maar even niet aan het dieet te houden. Ik lees dat hier op het forum ook regelmatig en begrijp niet wat het mechanisme is dat erachter steekt.
Iemand die in het buitenland woont, om de verdrietige reden dat haar vader op sterven ligt naar Nederland komt en dan te horen krijgt: doe maar rustig aan dat dieet komt wel weer. Dan denk ik: hoezo? Je moet toch eten, dan kun je het net zo goed zo verstandig mogelijk doen toch? Je vader wordt er niet beter van als jij jezelf volpropt met junkfood. Maar blijkbaar zitten we zo in elkaar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 11 mei 2010 14:08    
Vrouw Weeggegevens   Liesje68

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Liesbeth, je klinkt heel verstandig, petje af! Dat is ook de reden dat er zoveel mensen afhaken bij het volgen van een dieet als er iets gebeurt. Baan kwijt, opa ziek, hond dood, noem maar op, er zijn genoeg excuses om je dan maar even niet aan het dieet te houden. Ik lees dat hier op het forum ook regelmatig en begrijp niet wat het mechanisme is dat erachter steekt.
Iemand die in het buitenland woont, om de verdrietige reden dat haar vader op sterven ligt naar Nederland komt en dan te horen krijgt: doe maar rustig aan dat dieet komt wel weer. Dan denk ik: hoezo? Je moet toch eten, dan kun je het net zo goed zo verstandig mogelijk doen toch? Je vader wordt er niet beter van als jij jezelf volpropt met junkfood. Maar blijkbaar zitten we zo in elkaar.

ja nou ik doe me best Lachen, maar zo werkt het gewoon voor echt heel veel mensen en op allerlei gebied.
Even heel diep onder de dekens kruipen en je verantwoordelijkheden niet hoeven nemen.
Zoals je zegt er is altijd een reden te vinden om niet te hoeven van jezelf of je omgeving. Maar je lost er niets mee op, je schuift het probleem alleen vooruit.

Groetjes, Liesbeth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 mei 2010 15:36    
Vrouw Weeggegevens   Maxima
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: low carb volgens eigen regels

Reageer met quote
Hallo

Is dit onderdeel nog actief?
ben al vaak afgevallen en aangekomen,
het spreekt me erg aan

Of moet ik op een ander topic zijn?

Wie helpt?

Groeten
M.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 feb 2013 14:13    
Dagdeal (728x90)
Moderator

Reageer met quote
Wat bedoel je precies met je vraag Maxima? Het subforum 'Weg met de weegschaal' is zeker nog actief, neus eens in de boekjes. Of beter nog, maak er zelf een aan of laat je boekje hierheen verplaatsen. Lachen
Dit specifieke topic is informatief bedoeld en als je vragen hebt stel ze gerust!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 feb 2013 14:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
o.k. ik ben niet zo'n forum bezoeker, is voor mij altijd een heel gezoek, waar ik zijn moet.

Vandaar de vraag

welke boekjes bedoel je?

Ik deed eerder aan low carb, Weight Watchers etc.
Wil het nu op een meer natuurlijke manier proberen

en zoek wat hulp/steun hier

waar kan ik bijvoorbeeld die E boekjes vinden met tips?

Alvast bedankt!

M.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 feb 2013 16:12    
Moderator

Reageer met quote
Ik doelde op de eetdagboekjes van de mensen hier die ook de methode van Weg met de weegschaal volgen. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 feb 2013 17:26    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goed, bedankt, ik ga eerst rondlijken voordat ik verder vraag! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 feb 2013 18:13    
Moderator

Reageer met quote
Haha, vraag gerust alles wat je wilt weten! Maar wellicht worden er al vragen opgelost als je zo hier en daar wat rondneust. Heb je het eerste topic ook gelezen?
http://www.weegclub.nl/forum/weg-met-de-weegschaal-dieet-meijke-van-herwijnen-f183.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 feb 2013 18:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3