Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe voorkom je dat je aankomt door pepernoten?

Auteur Bericht
Vrouw   Spookje-mazzeltof
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 16-11-2008
Berichten: 5514
Dieet: Gezond eten bewegen en letten op Kcal en Koolhydraten


  Reageer met quote
Hoe voorkom je dat je aankomt door pepernoten?


Ik hoor van mijn klanten dat op het werk weer volop schalen met pepernoten staan. En in de winkels zie ik het ook. Zelfs bij de kassa van de natuurwinkel zie ik schaaltjes pepernoten om te proeven, zodat je een zakje mee neemt. Hoe kun je daar het beste mee omgaan, zodat je straks niet schrikt op de weegschaal?
Lees hier mijn tips.

“Eéntje kan toch geen kwaad?”
Veel mensen zeggen tegen mij: “Af en toe een pepernoot kan toch geen kwaad?” Nee, als je het bij één laat niet. Daar zit nou juist het probleem. Mijn ervaring is dat de meeste mensen geen weerstand kunnen bieden aan pepernoten. Als je eenmaal toegeeft aan het eerste handje pepernoten ga je steeds meer zoetigheid eten. Je triggert iets in je hersenen waardoor je een suikerbehoefte activeert.

Dat heeft te maken met een diepgeworteld verlangen naar zoetigheid in combinatie met pieken in je bloedsuikerspiegel. Voor je het weet neem je hier en daar een handje pepernoten en nog een handje en nog een handje… Herken je dat? Ongemerkt word je zo steeds dikker en meer vermoeid. Er is een oplossing, lees nog even verder…

3 Pepernoten = 1 suikerklontje…
Wist je dat 3 pepernoten hetzelfde effect op je lichaam hebben als een suikerklontje? Pepernoten en ander strooigoed zitten boordevol suikers en hebben verder totaal geen voedingswaarde. Ook niet de glutenvrije pepernoten die ik ineens in de biologische winkels zie liggen. Pepernoten zijn uitsluitend lege calorieën waar je dik van wordt.

En niet alleen dik, de suikers maken je ook moe en futloos! Je bloedsuikerspiegel gaat pieken en daarna dalen. Hierdoor voek je de energie uit je lichaam weg stromen en na een korte tijd heb je weer zin in snoep.

Die ene pepernoot is dus riskanter dan je denkt met name als je gevoelig bent voor suikerverslaving. De nieuwste trend is glutenvrije pepernoten. Dan lijken ze ineens heel “gezond”. Hou jezelf niet voor de gek, ook glutenvrije pepernoten kun je beter overslaan. Maar hoe doe je dat? Lees nog even door…

Hoe voorkom je dat je aan het eind van het jaar ongemerkt kilo’s bent aangekomen?
Hoe voorkom je dat je aan het eind van het jaar ongemerkt kilo’s bent aangekomen door het snoepen en snaaien? De enige manier die echt werkt is dat je van te voren – dus NU – je mindset goed instelt.

Besluit nu dat je alleen op 5 december een handje pepernoten eet. Dan doe je toch gezellig mee en geniet je er echt van. Besluit nu ook dat je de komende weken de bakjes pepernoten niet aanraakt, onder geen enkel beding. Bedenk erbij dat het snoepgoed puur ongezond is en dat je er moe en dik van wordt.

Oefen in gedachten elke dag dat je de pepernoten overslaat als ze weer ergens op een toonbank staan. Zelf bedenk ik erbij dat allerlei mensen met hun ongewassen handen in de bakjes hebben gegraaid. Dat helpt ook om ze te laten staan.

Geef je lichaam goede voedingsstoffen, dat helpt ook
Hoe kun je nog meer je zin in snoep onder controle houden? Door te zorgen dat je de hele dag geen honger hebt. En door te zorgen dat je steeds iets lekkers, gezonds hebt om naar uit te kijken! Hoe doe je dat? Begin met een goed ontbijt, bijvoorbeeld de avocado-banaansmoothie met amandelmelk uit Je Body In Balans. Dan voel je je voldaan, vol energie en je hebt urenlang geen honger.

Neem als tussendoortje een paar snacks uit Je Body In Balans mee en eet als lunch bijvoorbeeld de bieten-quinoa-salade. Zo eet je lekker en hou je je bloedsuikerspiegel constant. Drink om de 2 uur een glas water en niet te veel koffie. Als je zo eet en drinkt zul je je fit en helder voelen en vol energie. Dan wil je dat gevoel niet meer kwijt voor een paar pepernoten. Probeer het een paar dagen uit en je zult merken dat het werkt. Met deze tip heb ik al veel mensen geholpen, het werkt!

Ik hoop dat ik ook je met deze tip help de pepernotenverleiding te weerstaan. Nog even volhouden! Je lichaam zal je dankbaar zijn en je kunt dan met tevredenheid naar de weegschaal kijken.

Bron: Inge van Hasselen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2015 12:13    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 31-10-2007
Berichten: 34070
Dieet: kcal tellen en eigen inzicht
Woonplaats: Burgum


  Reageer met quote
Goeie informatie, kreeg hem vanmorgen ook binnen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2015 14:34    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 12-1-2009
Berichten: 19892
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
10 kruidnoten = 50 kcal.
10 pepernoten = 150 kcal.

Naast veel suiker bevatten ze ook nog eens veel zout!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2015 15:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1