Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe kies ik een dieet?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Memalida schreef:
Hoi allemaal , ben vandaag voor t eerst, wil me gaan beperken tot het Ega dieet.. me schoonzusje heeft voor mij de boeken omdat ze die al had aan geschaft. Maar deze helaas nog niet in mijn bezit.

Dat is een uitdaging Margreet! Starten zonder de boekjes.. Ik snap dat je vol vragen zit! Ik hoop dat je schoonzus de eetwijzer voor je heeft want dat is een klein handzaam boekje waar alles op een rijtje staat..
72 kilo haalbare kaart hoor! Maar denk vooral in kleine stapjes, ga uit van 2 kilo per maand (gemiddeld) zodat je over een jaar op je streefgewicht zit. Echt, hoe langer je erover doet om op dat gewicht te komen hoe beter de nieuwe eetgewoonten gaan wennen.

De EGA methode staat ongeveer uitgelegd op dit draadje: http://www.weegclub.nl/forum/uitgangspunten-ega-t31167.html

Maar om in het kort op je vraag terug te komen:

Je start inderdaad met 25 gr brinta (of muesli, of havermout, of griesmeel) met 200 of 250 cc zuivel mét een stuk fruit, je luncht met twee boterhammen en beleg, en je eet bij je avondmaaltijd 100 gr aardappelen/rijst of pasta, 100 gr vlees of vis en onbeperkt groenten. Het advies is om minstens twee soorten groenten te nemen zodat je een lekker bord vol eten hebt en daarna geen trek.
Per dag neem je in totaal 500 gr zuivel en drie stuks fruit.

Details over ei, vleessoorten en kaas zul je lezen in het boekje, maar start maar gewoon eerst met eten volgens deze principes , dan schaven we je verder wel bij. Het beste kun je een dagboekje aanmaken (zie het berichtje van Ellen voor het linkje naar de juiste dagboekjeshoek) en daar in schrijven wat je eet en wat je vragen zijn.
Zoals Dionbi al schreef ben je van harte welkom in ons sprintje, bij jouw voorstel berichtje heb ik een linkje gepost naar dit sprintje.

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 feb 2017 18:04    
Vrouw Weeggegevens   dientje1985
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo Allen,

Ik zou wel graag wat advies willen omtrent diëten. Ik ben 5 weken geleden bevallen en 4 weken geleden gestart met Sonja Bakker. Ik val helaas nog niks af, maar dat kan ook met de hormoonhuishouding te maken hebben. Ik twijfel of ik bij Sonja Bakker moet blijven of eventueel over moet gaan naar koolhydraatarm. Ik wil 10/12 kilo kwijt... het liefst voor de zomer al 5 Lach Bij Koolhydraatarm heb ik wel even wat tips nodig over wat ik met name in de ochtend en als lunch kan eten zodat ik ook kan variëren.
Hoor graag van jullie Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2017 9:23    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik zou je niet willen adviseren om streng te lijnen nu je nog niet zolang geleden bent bevallen .
Je zou gewoon gezond kunnen eten, suiker snacks a;cohol en junkfood links laten liggen, bewegen door lekker te wandelen met je kindje de trap oplopen en je kcal te tellen. Als je echt Sonja Bakker wil volgen is dat best pittig want ze zit heel laag aan Kcal
Hieronder de link van verschillende lowcarb diëten en er staan genoeg recepten hier , je kan in de dagboeken neuzen wat er zoal gegeten word
http://www.weegclub.nl/forum/info-lowcarb-en-dagboeken-c13.html

succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2017 9:58    
Vrouw Weeggegevens   dientje1985
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo Ellen,

Dank je wel voor het advies. Ik had die dagboeken wel gevonden, maar dacht ook dat er misschien wel een duidelijk overzicht was van wat wel en niet gegeten kan worden, maar dan moet ik zelf even op onderzoek uit Lach
Ik vind Sonja Bakker op dit moment goed te doen! Het enige nadeel is dat ik rond het avondeten veel honger krijg. Ik denk dat dit ook te maken heeft met het slaaptekort wat ik nog heb ( 2/3 keer in de nacht wakker voor voeding) Ik hoop dat dat met een paar weken anders is en dat ik het dieet wat beter aan kan Lach
Dank voor de tips Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2017 10:18    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Die info staat ook op ons forum bij Info lowcarb of Info Gezond eten. hier het bekendste lowcarb dieet wat op ons forum gevolgd wordt
http://www.weegclub.nl/forum/info-dr-frank-dieet-f206.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2017 11:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6