Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe kies ik een dieet?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Haha, een van mijn favoriete programma's! Ik blijf het bijzonder vinden hoe ons brein werkt. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 12:36    
Vrouw Weeggegevens   sneeuwklokje
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: low carb

Reageer met quote
help:

ik weet niet goed welk dieet ik moet kiezen.
Ik weet niet wat bij mij past.

ik wil graag afvallen (10kg), maar wel verantwoordelijk gewicht verliezen.
Ik wil wel koolhydraten schrappen, Pasta suiker en bewerkte producten
Maar ik wil fruit en kaas niet schrappen.
Geen maaltijdrepen of oplospoeders.
Niet teveel tijdrovende recepten. Ik heb weinig tijd en twee banen.

Wie weet de oplossing? Ik kom er zelf niet uit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2015 12:23    
Moderator

Reageer met quote
Heb je het artikel in op blz. 1 ook gelezen? Erg blij begin eens met je voor te nemen dat je geen dieet gaat doen, zoek naar recepten voor de eetwijze die je wilt volgen, er staan er genoeg bij de lowcarb recepten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2015 12:32    
Vrouw Weeggegevens   sneeuwklokje

Dieet: low carb

Reageer met quote
ik ben bang dat ik dan teveel teveel eet.
vind het een beetje stom van mezelf. heb vroeger sonja bakker gedaan, en daar werd alles voorgekauwd wat je op welk moment moet eten. Ik heb het idee dat ik een dieet moet doen, anders werkt het niet.

Maar ik kan proberen zelf een dagplan te maken met de recepten hier

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2015 12:37    
Dagdeal (728x90)
Moderator

Reageer met quote
Je wilt toch hopelijk niet de rest van je leven eten wat een ander je voorkauwt? Je zult moeten leren dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen, het is immers jouw lijf en jouw gezondheid. Jij bepaalt wat erin gaat. Enkel afvallen werkt niet, dat heb je toch ook al ervaren. Zodra je het lijnen stopt kom je weer aan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2015 12:49    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Wat een interessant en verhelderend artikel om te lezen. Ik had deze vragen vorige jaar ook en ben met de vraag welk dieet zou bij mij passen naar de huisarts gestapt. Die kwam toen met de confronterende spiegel dat zolang ik het achterliggende probleem niet zou aanpakken ik ook niet zou afvallen. Ben daarom vorig jaar eerst aan mijn geestelijk welzijn gaan werken en van uit daar was daar vorig jaar toch weer het gevoel dat 2016 het jaar zou worden om gewicht te verliezen. Ik heb heel erg getwijfeld hoe ga ik het aanpakken wat ga ik doen. Een maag verkleining of toch mij aansluiten bij een bepaald dieet? Ik heb hier b.v ook een boek van Mieke Kosters liggen maar dat vroeg mij te veel tel werk daarom voor Weight Watchers gekozen om zo grip te krijgen op mijn eten.
Zo nu en dan steekt alleen bij mij die twijfel nog wel de kop op dan twijfel ik ineens heel erg maar dit kan ook mijn onzekerheid zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2016 15:43    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik wil graag inhaken op de volgende uitspraak op pagina 1 van dit topic.

. Hoe streng mag jouw dieet zijn?
Wil je heel snel resultaten zien en denk je dat je daarvoor grote opofferingen kunt doen? Bedenk dat heel strenge diëten gevaarlijk zijn voor je gezondheid. Crashdieten bevatten over het algemeen1000 kcal. of minder en je komt dan echt voedingsstoffen tekort.

Ik volg dit dieet al jaren en eet dan veel gezonder dan dat ik normaal doe.
Daarbij kan ik gewoon mee eten met het gezin, geen moeilijke poespas in de keuken met voor iedereen iets anders.

Sommige mensen zoals ik hebben een leidraad nodig, om juist genoeg calorieën binnen te krijgen.
Ik koop voor mezelf een mooi schrift en schrijf daar de gehele dag op wat ik eet, en heb zoveel moeite om de 1000 calorieën überhaupt te halen.
En zonder deze leidraad zou ik veel te weinig eten, en wij weten allemaal dan gaat het lichaam op een spaarstand.
Dus ik zorg dat ik met de juiste dagplanning dat ik keurig aan de hoeveelheid kom.

In mijn voeding zitten groente aardappelen fruit brood melkproducten vlees.
En het bevalt mij al jaren prima.
En daarnaar uiteraard een goede multi-vitamine.

Dus ik zou liever zien, tel de calorieën, schrijf per dag op wat je eet, en zorg dat je boven de 1100 - 1200 kcal blijf.

April challenge: stand op 13 april 35 vlaggetjes - maart n.v.t. Stom lachje - febr. 40 vlaggetjes 🚩
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 18:22    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Memalida

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Als ik het goed begrijp als je smorgens een brinta ontbijt neemt en 1 stuks fruit. En tussen de middag een lunch van bv Ega eiersalade , mag je dan savonds geen vlees? En wat ik ook niet snap hoeveel eieren mag je bv pw.

Dan de volgende vraag als je bv kippenlever met champignons en uien op 1 br broodje doet mag je dan savonds ook geen vlees?
Ik snap t geloof ik nog niet echt.

En heb echt hulp nodig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 feb 2017 14:33    
Vrouw Weeggegevens   Memalida

Reageer met quote
Hoi allemaal , ben vandaag voor t eerst, wil me gaan beperken tot het Ega dieet.. me schoonzusje heeft voor mij de boeken omdat ze die al had aan geschaft. Maar deze helaas nog niet in mijn bezit. Wil graag wat minder kilo''s meedragen.. maar heb echt hulp nodig dmv voorbeeld menus of wanneer iets wel of niet mag. Ben al een week bezig maar ik geloof dat ik het niet goed doe.
Smorgens begin ik met brinta 25 gr en 1 stuks fruit, of ook wel eens 2 br brood en beleg van 1 plak ham en 1 plak kaas en 1 hardgekookt ei.

Maar ik begrijp dat ik dat dan weer niet goed doe. Schijnbaar minimaal 50 gr beleg op brood maar dan de vraag mag je dan wel vlees savonds ? snap er niets meer van hahah.

Ik ben nu 89 kg en 158 cm groot
met een traag werkende schildklier
Invalide elleboogkruk en soms rolstoel afhankelijk.
Ik wil graag naar de 72 kg en heb echt hulp nodig.

Ben benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 feb 2017 14:42    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Memalida,
Er is een EGA sprintje.
Ik weet zeker dat je daar antwoord krijgt op je vragen over EGA.
De makkelijkste manier om daar te komen is op mijn naam klikken en dan bij sprintjes op het ega sprintje klikken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 feb 2017 14:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6