Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe kies ik een dieet?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   jose1976
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Ik heb dus altijd Sonja gedaan helaas is mijn lijf daar nu dus aangewend en val ik niet meer af. Mijn lijf geeft soms nu ook aan dat ik "meer" moet eten.
Ik kom nu aan behalve als ik even iets meer eet. Heb nu dus ook al een maand Sonja los gelaten. Kom niet aan maar val ook niet af ga een beetje heen en weer.
Dan weer aan dan weer af en daar wil ik dus vanaf.

Mijn BMI is nu nog in het oranje. Het ideale gewicht zou voormij onder de 75 kilo zijn. Mijn streven is tussen de 75 en de 80 wegen. 75 kilo is voor mij niet echt haalbaar dat weet ik en dat geeft niks maar toch wil ik graag 80 kilo wegen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 18:35    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi José,
Je hebt inderdaad al een heel goed beeld van wat wel en niet mogelijk zou zijn qua eigen keuze, gezinssituatie en financiele situatie.

Met dure producten bedoelde ik overigens geen dure afslankprogramma's hoor. Vaak worden er speciale merkartikelen gepromoot of heb je speciale broden, granen en weet ik niet wat allemaal nodig.

Ik ben ervan overtuigd dat je met normale producten heel goed en gezond kunt koken tegen een redelijke prijs.
Zelf gaf je al aan dat je naar de AH, Jumbo en Nettorama gaat.
Zelf ga ik meestal naar de AH en maak daar heel vaak gebruik van de bonusaanbiedingen voor groente/fruit en conserven. Voor vlees/vis en gevogelte werkt het prima om gebruik te malen van de 35% kortingen (scheelt gigantisch en je krijgt er hele goede en afwisselende producten voor) Vandaag heb ik een ovenschotel met kipfilet in lavendel en honingsaus gehaald met in spek omwikkelde geitenkaas gehaald. Met korting net iets meer dan 3 euro voor 3 personen.

Kijk eens wat je (zonder speciaal dieet uit te kiezen) zelf zou kunnen bedenken met gezonde ingrediënten. Maak een s een proef weekmenu voor je gezin waar je gelijk ook rekening houdt met de prijs en met de nodige variatie.

Is het een idee om voor een korte periode een eetboekje aan te maken zodat we samen eens kunnen kijken naar hoe het nu gaat en waar je eventuele aanpassingen kunt maken.
Je zult merken dat je vrij snel heel creatief gaat worden en er de lekkerste gerechten op tafel kunnen komen die ook nog gezond en gevarieerd zijn. Als je rekening houdt met de cal. inname zul je ook merken dat je wellicht ook weer af gaat vallen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 18:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
dagboekje bij houden vind ik niet z'n gek idee.

Waar kan ik die dan aanmaken?
Iedereen mag dan m'n goede ideen aangeven maar ook graag wat ik verkeerd doe.
Ik zal proberen het zo uitgebeid mogelijk te maken voor jullie.
Ieder snoepje, korreltje, foutje zet ik er dan bij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013 10:00    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
jose1976 schreef:
dagboekje bij houden vind ik niet z'n gek idee.

Waar kan ik die dan aanmaken?
Iedereen mag dan m'n goede ideen aangeven maar ook graag wat ik verkeerd doe.
Ik zal proberen het zo uitgebeid mogelijk te maken voor jullie.
Ieder snoepje, korreltje, foutje zet ik er dan bij.

Hallo Jose,

je had dit bericht 2x gepost een ervan heb ik Dagboek van Jose genoemd en staat nu in je profiel bij Sonja Bakker.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013 10:06    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 apr 2013 12:32    
Man Weeggegevens   biker
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker (gezond eten)

Reageer met quote
Zo me ff ingelezen.

Ga weer voor SB dieet. Een keer eerder meegedaan met me vrouw en dat was wel te merken met de kilo's.
Nu erbij fietsen en wandelen.

De meeste moeite zal wel de chips, bier e.d. zijn.
Maar stel me zelf een doel.
Zo ben ik ooit ook gestopt met roken en dat werkte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 dec 2013 18:14    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Als jij er vertrouwen in hebt is dat de beste graadmeter Richard! Doe wat goed voelt. Knallen! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 31 dec 2013 20:45    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw   LilaElisa

Reageer met quote
Ik heb echt al allerlei dieten geprobeerd en ze helpen wel een beetje, maar het lukt gewoon niet om dit de rest van mijn leven vol te houden. En dus kwam ik steeds weer aan. Ik ben een paar maanden geleden via een vriendin van mij bij Gopala terecht gekomen. Zij is voedingsdeskundige en ging toen mijn vetpercentage en gewicht enzo meten en een persoonlijke calorieberekening maken. Omdat het blijkbaar per persoon verschilt hoeveel caloriën je mag hebben, ligt eraan hoe lang je bent en hoeveel je beweegt enzo. Toen moest ik een week bijhouden wat ik allemaal eet. Wel even een werkje, maar het was wel te doen. Ik moest toen gewoon eten wat ik normaal gesproken eet. En zij ging dan kijken of ik genoeg of teveel van bepaalde voedingsstoffen binnenkreeg. En aan de hand daarvan moest ik dus dingen aanpassen in mijn eigen eetpatroon.

Dit werkt voor mij echt zo fijn! Het gaat er gewoon om dat je je eigen eetpatroon weet aan te passen en dan kan je wel het heel lang volhouden en op gewicht blijven. Het afvallen ging niet supersnel, maar ben in 3 maanden tijd toch 8 kilo afgevallen. En ik merk dat ik heb gewoon echt een prettige manier vind. Ik hoef ook geen honger te lijden en dingen te eten die ik niet lust. Tot nu toe vind ik dit wel echt het beste 'dieet' omdat het aangepast is op mijn eigen lekkernijen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 07 feb 2014 11:21    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Heb je het eerste item van dit topic gezien LilaElisa? Erg blij Dat wat jij nu doet is ook het enige wat blijvend werkt. Geen 'dieet' maar een verandering in leefstijl.
Maar soms hebben mensen een 'opstapje' nodig of willen ze alleen maar een paar kilo snel afvallen voor een of andere gelegenheid.
Het blijft een zoektocht hč, fijn dat jij jouw manier hebt gevonden! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 07 feb 2014 11:30    
Vrouw   LilaElisa

Reageer met quote
ja ik ben ook heel blij! En het is toch wel fijn om een beetje hulp erbij te krijgen van een voedingsdeskundige. En ik word heel goed geholpen en begeleid, dat helpt echt veel. Ik dacht dat ik wel heel gezond at, maar als ik dan daadwerkelijk alles opschrijf wat ik eet, dan dringt het door dat ik toch wel iets meer en ongezonder eet dan ik in eerste instantie dacht. Wel confronterend, maar uiteindelijk werkt dit voor mij wel heel goed. Ik denk dat veel mensen zichzelf nog voor de gek houden in hoeveel ze eten. Dat zie je ook vaak bij het programma Secret Eaters. Dan denken mensen oprecht dat ze maar 1500 calorieen naar binnen werken, maar na onderzoek blijken het dan zo'n 3500 calorieen per dag te zijn! Dat is nogal een verschil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 12:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6