Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe haal je genoeg kcal?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Fauxliage
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik begonnen met lijnen dieeten hoeje het wil noemen. ik vul alles in op voedingscentrum en bijvoorbeeld vandaag heb ik alvast mijn avond eten enzo ingevuld.

Maar ondanks dat ik veel tot mij neem zit ik nog steeds niet aan het aantal kcal wat je zogezegt nodig hebt.
en mijn ervaring leert ( mijn normale eetgedrag) is dat ik bijvoorbeeld vandaag veel meer eet dan anders.. maar door t laten staan van de cola en andere zoete frisdranken toch die calorieën niet haal.

een indicatie van vandaag:

Ontbijt:
halve soepkom met linessa cornflakes en magere yoghurt
1 groot glas water
1 groot glas vruchtensap

Tussendoor:
2 liga continu koekjes
1 groot glas vruchtensap

Lunch
2 cracottes
met halvolle boter ( minimaal besmeert want k hou niet zo van boter)
en achterham
1 kop thee zonder suiker
1 groot glas vruchtensap

Tussendoor:
1 sinaasappel
1 groot glas water

Bij het sporten:
0.5 l water

Avond eten

3 Wortelen
1 Ui
2 Visschnitzels uit de oven
4 rosti rondjes uit de oven
1 bekertje optimel yoghurt met vruchten

en dat brengt mij op een totaal van:
1081 Kcal.

en ondanks dat ik het avond eten nog moet gaan nemen en mn sinaasappel.
heb ik nu al nieteens honger.

Ik weet dat t slecht is om te weinig te eten maar als ik mijn lijst van vandaag bekijk vind ik dat ik relatief veel heb gehad..
(en nog ga hebben)

het hele idee van het lijnen is toch de zoetigheid en chips laten staan en gezonde dingen eten en ook een beetje minder wat ik nu doe.. maar nog haal ik niet voldoende. en daarbij komt dat ik geen behoefte heb aan meer..

Zelf sport ik vandaag ook nog 1 uur, in dit uur trainen verbrand je naar schattig 500 Kcal.

Dus dan zou t zoieso te weinig wezen. maar wat kan ik er aan doen dat ik niet veel meer moet eten dan dat ik al doe en toch het aantal calorieën halen wat je nodig hebt op een dag?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 15:28    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Hoi Hoi

Het valt mij op dat je zoveel vruchtensap drinkt, dus veel vruchtsuikers.
Dat kan het afvallen bemoeilijken.
Je kunt allereerst voor het ontbijt een glas uitgeperste sinaasappel nemen en dan bij de yoghurt en cornflakes 1 gekookt ei.

t.d. geen vruchtensap maar koffie of thee

als lunch bij je craquottes,wat tomaat en komkommer met een plakje kaas en ham of je kunt ook Fjord crackers nemen.
glas magere melk of karnemelk

dan als tussendoortje weer een appel of 2 kiwi,s

Je diner is prima, waren het winterwortels?

Neem dan bij de koffie nog 2 fjord crackers met Phyladelphia light of een volkoren boterham met dunne pindakaas of rookvlees.
Veel succes groeten Greet Erg blij

“als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 15:59    
Vrouw Weeggegevens   Fauxliage

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
`Geen winterwortels maar vrij grote gewassen wortelen van de lidl
de vruchtensap ga ik in mindering brengen.. al moet ik wel zeggen dat het zonder toegevoegde smurrie is.. en kvind het gewoon heel lekker Schaam Schaam hihi

Melk en karnemelk drink ik uberhaupt niet daar van moet ik overgeven en Koffie ook nooit hahaha kben helemaal niet makkelijk met eten en drinken..

ik zal in elk geval kijken wat de dag van morgen weer brengt..
ik vind het gewoon wel moeilijk want ik eet nu al veel meer dan voorheen. en bijvoorbeeld cola helpt je makkelijk aan je dagelijkse calorieen Uitlachen maar die laat ik nu staan..

de tip over het toevoegen van bijvoorbeeld tomaat aan de cracottes die vind ik heel goed! daar ga ik wat mee doen..

ik realiseer me gewoon eigenlijk dat ik alle tijd misschien wel te weinig heb gegeten en dat het belangrijk is om nu juist meer te gaan eten en kijken of dat het werkt..

normaal at ik smorgens 1 bruine boterham met kaas
smiddags niets
savonds gewoon warm eten
en eigenlijk niets tussendoor ja eens een chocolade koekje ofzo maar verder ook niet..
en dronk de hele dag cola ( ja de cola daar ga je al)
maar het is nu ook pas de 2e dag het word misschien wel makkelijker om goede dingen te kiezen na verloop van tijd..
mijn afvallen hoeft ook niet snel te gebeuren als het maar ooit eens gebeurt Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 16:13    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Hoi Hoi

Dan heb je je eetpatroon al heel goed veranderd!!
Dat van vroeger is schrikbarend en heel ongezond.
Vind het heel flink van je dat je dat zo hebt gedaan nu.
Neem dan i.p.v. de melk wat meer Optimelproducten of andere yoghurtjes die je wel lekker vindt en knabbel wat meer bleekselderijstengel of een soepje van bleekselderij met een opkikker en gehaktballetjes van tartaar. Die boterham met kaas of rookvlees is ook goed.
Heel veel succes
groeten Greet Erg blij

“als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 18:33    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi Fauxliage,

Ik ben het met Greet eens...
Verder zou je er ook aan kunnen denken, om meer volle en halfvolle producten te nemen in plaats van magere. En nergens de dieetvarianten van te nemen... Zo krijg je ongemerkt al wat meer binnen.

En verder is zuivel wel belangrijk om je hoeveelheid calcium binnen te krijgen, dus zul je er toch op de één of andere manier aan moeten geloven... Of dat nou melk is of yoghurt, of rijstepap of vla of optimel producten (vaak met een lekker ander smaakje)... Of kaas (al kun je er nooit genoeg van eten op één dag om genoeg calcium mee binnen te krijgen). Er zijn ook wel enkele groenten die calcium bevatten, maar het is nooit genoeg voor de hele dag.
Als je het echt, echt niet lust, kun je ook calciumtabletjes gaan nemen. Het is gewoon belangrijk voor gezonde stevige botten!

En oh ja: vitamine C (bijvoorbeeld uit die lekkere vruchtensappen) werkt de opname van calcium tegen. Dus probeer je zuivelproducten op een ander tijdstip te nemen dan je vruchtensapje(s)... Vooral als je het moeilijk vindt om genoeg calcium binnen te krijgen, moet je natuurlijk zorgen dat het wel opgenomen kan worden!

En inderdaad: blijf de hele dag wat eten. Nou ja, niet elk uur, maar zeker ontbijt en lunch en avondeten, en ik geloof ook wel dat tussendoortjes goed zijn. (Ik heb ze in ieder geval nodig anders ga ik eetbuien krijgen; dat is bij jou misschien niet zo'n probleem). Bij de weight watchers zeggen ze altijd, dat je de hele dag wat moet eten om het kacheltje brandend te houden... je lichaam heeft dan de hele dag door wat te verteren en komt daardoor niet in een soort "spaarstand" van: "Help, er komt niets meer binnen!! Het is hongertijd! Laten we maar heel zuinig aan doen met de energie die er is...".
Je wilt juist dat je lichaam lekker blijft verbranden, dus blijf gezonde dingen eten...

Misschien kun je op je boterhammen (of cracottes) ook nog wat appelstroop smeren. En dan achterham er nog eens op. Het is een variant die in onze familie veel gegeten wordt (brood plus appelstroop plus beleg als kaas of vlees); het levert weer wat extra kCal op, extra ijzer, en het verdoezelt de botersmaak wel.
Ik at vroeger er nooit boter bij, maar mijn diëtiste drukte me op het hart, dat wel te doen, ivm de vitamines die daar in zitten: A, D en E; en die ik anders tekort zou komen. Door er appelstroop bij te smeren, vind ik het ook veel lekkerder dan zonder.

Tenslotte kun je 's avonds ook bakken in iets meer vet; je vlees en aardappelen kwamen nu uit de oven. Als je een gezonde bakboter neemt, krijg je ook weer extra van die A, D en E vitamines binnen; en wat extra kCal.

Zo, dat waren weer wat adviezen Lachen . Als je in mijn eetdagboekje kijkt, zie je dat ik ze zelf ook nog wel eens in de wind sla, hoor... Maar het gaat met mij al een stuk beter dan een jaar geleden!

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 18:44    
Vrouw Weeggegevens   VolVon

Dieet: Minder eten

Reageer met quote
Aan je eetpatroon te zien eet je volgens mij gewoon veel te weinig om af te vallen. Het gaat er niet zo zeer om om heel weinig te eten, maar om goed te eten. Je lichaam moet ook wat hebben om te verbranden.

Ik zie dat je ook weinig vet eet, ook vet heeft je lichaam nodig om af te vallen.
Misschien tussendoor eens een handje ongezouten cashewnoten nemen en brood inplaats van crackers.

Je sport ook nog zie ik, dan heeft je lichaam echt meer nodig om uberhaupt wat vet te kunnen verbranden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 feb 2009 13:32    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Ik heb er voorlopig niets aan toe te voegen, alles is al gezegt door greet en Fabiooltje.
Met wat oefening en wat veranderingen hier en daar zul je zien, dat je op een gezonde manier op het aantal kcal. per dag komt.
Succes en de groetjes van Coby

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 feb 2009 16:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1