Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe denk ik 'Afvallen' om? Afvallen en Omdenken

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten čn bewegen

Reageer met quote
Al jaren vind ik het fenomeen 'omdenken' heel interessant. Het werkt vaak echt bij lastige problematiek, moeilijke mensen, situaties waar je op geen enkele wijze een oplossing voor ziet. Ik ben ook een keer naar een Omdenkshow in het theater geweest en sindsdien pas ik 'omdenken' vaak toe in het dagelijkse leven.

Maar nog nooit had ik omdenken toegepast op afvallen. Terwijl afvallen een onderdeel van mijn leven is, zo zou je wel kunnen zeggen. Ik wil al jaren een paar kilo kwijt, het is niet heel drastisch, ik heb een paar kilo overgewicht (een BMI tussen de 26 en 28 ongeveer) en meestal kan ik het wel luchtig beargumenteren met 'Ik ben een paar centimeter te kort voor mijn gewicht'. Maar toch. Ik zou ze graag kwijt willen die kilo's en ben veel bezig met gezonde voeding, meer bewegen, actieve leefstijl.

Deze week echter kwam er op Facebook een filmpje voorbij waarbij de grondlegger van het Omdenken vertelt hoe hij in zijn eigen leven te kampen heeft gehad met ernstig overgewicht en jojo-effect. In het filmpje legt hij ook uit hoe je met omdenken een effectieve manier van afvallen kunt bereiken.

Het filmpje is hier te zien: https://youtu.be/ciOCiYBIvDo

In mijn dagboekje had ik het gedeeld en er kwamen verschillende reacties op, onder andere de vraag om er een sprintje over te starten. Dat doe ik dus bij deze.

Wil je, naar aanleiding van het filmpje meepraten over omdenken en afvallen, over de weg naar een regime, over een rouwproces omdat je bepaalde voedingsmiddelen nooit meer zult nemen (ja zo drastisch is het!), dan ben je hier van harte welkom.

Wanneer je een dieet volgt, is dit sprintje echter totaal ongeschikt. We gaan hier namelijk niet uit van een dieet (want de overtuiging is: diëten werken ECHT NIET!!!), maar van een leefstijl die levenslang is. Hoe je die leefstijl vorm wilt geven, welke strijd het soms kan zijn, wat je prioriteiten zijn, dat zijn dingen die hier aan de orde zullen komen. Een streefgewicht invullen is nodig, omdat je anders niet mee kunt doen, maar het is niet echt heel belangrijk hier. Wat meer telt in dit sprintje, zijn: motivatie, discipline, keuzes en argumenten. We kunnen vast van elkaar leren!

Waarbij ik nog wel even wil toevoegen, dat we elkaar niet gaan afkraken of ontmoedigen... maar als jij een dieet volgt, dan kun je beter een ander sprintje zoeken waar je meer voldoening zult vinden. Gelukkig zijn die hier op de weegclub genoeg te vinden.

Wie doet er mee?
Ik ben benieuwd.
Groetjes,

Geke

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 14:51    
Vrouw Weeggegevens   Stevelina

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Hallo Geke,

Ik doe mee!!!
Ik heb al jaren overgewicht en veel diëten die voorbij komen in dit filmpje heb ik dus ook gedaan en zie nu het resultaat. Schaam Schaam
Nog steeds veel te zwaar.
Dit vind ik een hele goeie omdenken om af te gaan vallen en dat is het juist.
Ik moet anders denken op een verjaardag bv. Schaam Schaam Huil huil ik heb een verjaardag en nu mag ik geen gebak hebben of ik heb een verjaardag en ik eet geen gebak omdat dat niet goed voor me is, zoveel rommel zit er in, ik wordt er moe van { en dat wordt ik eigenlijk ook van zoete lekkernijen} en ik wordt hier niet slanker van. Lachen Lachen

ja ja ik schrijf het nu wel zo leuk maar de werkelijkheid is echt anders.
Ik ben enorm zoetverslaafd, maar met dit sprintje hoop ik anders om te kunnen gaan met zoete lekkernijen zodat het geen dwang meer is/wordt om het te laten staan. Maar toch op z'n tijd ervan te mogen en te kunnen genieten. Bv alleen het weekend ofzo, want wil het niet helemaal uitbannen.

Hopelijk doen er veel mee zodat we elkaar kunnen stimuleren en bemoedigen en elkaar tips geven enz.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 15:06    

Reageer met quote
Welkom, Stevelina!

Ken je misschien de website van SoChicken ook? Hier staan ook goede tips om je suikerverslaving te doorbreken.

Ik zal wel eens een link doorsturen. Maar misschien vind je het met Google ook wel snel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 15:34    

Reageer met quote
ik ken het niet maar zal eens googlen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 15:39    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Deze bijvoorbeeld: https://sochicken.nl/suikerverslaving

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 16:06    
Vrouw Weeggegevens   Lin84
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik doe ook mee.

Ik geloof ook niet in diëten. Ook nooit gedaan. Iets te vaak in mijn omgeving bij andere gezien dat ze van het ene rare dieet naar het volgende gaan zonder blijvend succes.

Als je blijvend wil afvallen is het je leefstijl veranderen. Dat kan je regime noemen. Hoewel ik dat niet heel vriendelijk vind klinken. Net als rouwproces. Het zal niet mijn woordkeus zijn, maar het omdenk idee is wel een goede gedachte.

Mijn focus lig ook vooral op gezonde voeding en meer beweging. Merk wel dat er nu de nodige kilo's eraf zijn soms iets te makkelijk word. Dus mijn eigen 'regime' weer duidelijk krijgen.

SoChicken is inderdaad een goede website met veel bruikbare tips voor afvallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 16:36    

Reageer met quote
Dank voor de link Geke, ik zal het eens op m'n gemakje lezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 18:33    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Hoi Lin84, leuk dat je meedoet hier! Jij bent de afgelopen tijd echt heel veel afgevallen zeg!
Inderdaad, regime en rouwproces zijn geen vriendelijke woorden. Ik denk dat hij het bewust heeft gebruikt om ons te laten beseffen dat het niet 'zomaar' iets is. Als je het hebt over 'besluit' en 'afscheid' dan klinkt het al anders.

Stevelina, die site van Sochicken.nl vraagt inderdaad wel tijd hoor. Onderaan elk artikel staan aanverwante onderwerpen en als het je aanspreekt, ben je zo een uurtje aan het lezen. Het is nog een jonge jongen die dit allemaal schrijft, maar ik sta af en toe te kijken van zijn wijze lessen. Niet alleen over eten, maar ook over minimalisme, genieten van het leven, financiën, vegetarische leefstijl.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 18:56    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Mmmm, de tekst begon veel belovend en heb het filmpje ook bekeken maar kan me er niet invinden.
Vooral dat rouwproces dat je bepaalde dingen dus nooit meer mag eten, dat je daar afscheid van moet nemen😊😠

Dat lijkt toch verdacht veel op dieet houden en dat wil ik niet!!
Ik eet gebak, ijs, poffertjes, chocola en noem maar op, alleen niet altijd en in normale porties😊
Wat ik mis is de handvaten om je dagen zo in te richten dat je je "Regime" kunt volhouden.

Maar ja, is hier al vaker gezegd, een ieder doet het op zijn eigen manier,bij mij past het niet maar lees mee want ben toch benieuwd of het bij jullie aanslaat.

Succes allemaal!!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 14:26    

Reageer met quote
ik beschouw het wel als een rouwproces want ik houd ontzettend veel van foute voeding en om dat dan niet meer te mogen eten kan ik echt verdrietig om worden. Huil huil
Het is ook niet zo dat je dat NOOIT meer mag eten maar heel af en toe maar zover ben ik nog niet.
Het omdenken zal nog wel behoorlijk tijd kosten.
Je moet de gedachten aan zoetigheden anders ombuigen.
Maar iedere dag heb ik een nieuwe kans.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 15:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 1 van 14