Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe denk ik 'Afvallen' om? Afvallen en Omdenken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: EGA

Reageer met quote
WelkomSugarcy

Lachen Geke eet zelfs plakjes winterwortel bij de koffie.. En volgens mij vind ze het nog lekker ook Lachen
Ik neem koffie op het moment als genietmomentje an sich. Even zitten, even met de snoet in het zonnetje, even genieten van de bloempjes om me heen of het even niksen.. Heel soms neem ik er een denkbeeldige gevulde koek bij.. Daar kom je namelijk niet van aan Lachen

Over het filmpje.. volgens mij is het vooral bedoeld om je even na te laten denken over afvallen (en waarom het zo vaak zo lastig is).. Willen we snel, willen we taart, chocola of wijn blijven genieten.. Dat laten de dieetboeken ons graag geloven maar het is vooral de permanente aanpassing die je maakt in je denken over voeding waardoor je af zult vallen.. Hij noemt het regime een ander zou het ritme noemen of (nieuwe) gezonde gewoonte.. Het gaat er vooral om dat afvallen met een dieet of op een snelle manier meestal een illusie is.. iets waar je van gaat jojo-en. Dat is de ervaring van de meeste mensen.. Afzien kun je maar een tijdje volhouden, en daarna is dat weer klaar en kom je aan.

Lieve omdenkers.. Hierbij een mooi omdenk en geniet filmpje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 16:19    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Haha..
Nog een keer... nog een keer zouden de teletubbies zeggen

Lieve omdenkers hierbij het mooie filmpje en de muziek.. Enjoy!

Link

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 16:21    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten čn bewegen

Reageer met quote
Het draait ook steeds om keuzes maken. Of niet? Ik moet vanmiddag steeds denken aan roken... een afschuwelijke ongezonde verslaving die ik (gelukkig) niet heb. Als iemand mij dus een sigaret aanbiedt, hóéf ik niet te kiezen voor mijn gevoel, ik WIL gewoon absoluut geen sigaret. Het kost me dus geen enkele moeite om te bedanken.

Als we er inmiddels van overtuigd zijn dat koeken, gebak, snoep en chips slecht voor ons zijn, wordt het dan niet makkelijker om ervoor te bedanken?

Zo zou het moeten zijn misschien. Maar er zijn altijd weer die twijfelgevallen die je minder resoluut maken. En in tegenstelling tot een sigaret, vind ik zoetigheid meestal wčl lekker. Nou vooruit dan, voor deze keer... ik wil de komende tijd graag wat resoluter worden.

Ik merk ook hoe goed het voor mijn lijf is om te minderen met suiker. En dŕt motiveert wel weer enorm om gewoon door te zetten met deze gewoontevorming.

Ik neem een kop koffie. Paprikareepjes erbij kunnen ook goed hoor! smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 17:14    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Ik vind het het makkelijkste om niet te hoeven kiezen of ik wel of niet neem. Dat geeft onrust en door de onrust neem ik meestal toch.
Vandaar dat ik een eetplan maak, staat het er niet in dan hoef ik niet te kiezen want ik doe het niet!
Hoef er niet over na te denken😊

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 18:02    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: gezond eten čn bewegen

Reageer met quote
Wow, wat goed van je!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 18:35    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Goeie vergelijking van de sigaret! Maar voor ons ook makkelijk te weerstaan, omdat we het niet lusten. Mijn moeder snoept nooit.. Omdat ze het niet lust..
Daar wordt het wel makkelijker van.. Voor mij is een koekje altijd een keuzemoment. En niet altijd sla ik af.. Maar net als bij Elizabeth staat het niet in mijn eetplan. Maar goed, ik heb al eerder geconcludeerd dat ik me daar een tijd niets van heb aangetrokken..

De discussie doet me denken aan een grapje:

Wil je een koekje?
Nee.. dat mag niet van mijn geloof.
Wat geloof je dan?
Dat ik er dik van word

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017 0:13    
Vrouw Weeggegevens   Lin84
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goeie verelijking met het roken. Ik rook gewoon niet. Zonder er verder ooit bij stil te staan.

Zelf ben ik niet zo van food blaming. Voeding bestempelen als goed of slecht. Wat is goed? wat is slecht? Dat zal per individu en per situatie verschillen. Ook van 'goede' voeding kan je niet onbeperkt eten/drinken en is het belangrijk dat je varieert. Alles kan slecht worden als je er te veel (of juist te weinig) van eet. Het gaat om het totaalplaatje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017 7:18    
 Exclusief blond Amsterdam
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Nu ik een jaar op gewicht ben, hier elke dag inspanning voor lever, vooral Nee zeggen😂kleine porties eten en gezond kiezen, blijf ik allert op terugval.

Heb veel gelezen over het jojo gebeuren, het terugvallen in oude gewoontes, onze ruststofwisseling bij het krijgen van een kleiner lijf en de grote groep 80 procent die weer terugkomen op het oude gewicht of zwaarder.
Ben me er zo bewust van dat ik er nog lang niet ben, heb wel al mijn oude kleren weggedaan maar er blijft toch dat stemmetje, kan ik het wel, rest van mijn leven op gewicht blijven.

Dit kwam ik tegen in het "voedsellabyrint", voor mij waardevol!
Het soort dieet lijkt bij succesvolle afvallers geen belangrijke factor.
Wel dat mensen zelf hun doelen stellen, hoe ze dit willen bereiken en dat ze ondersteund worden door kennis en vaardigheden en dat ze soc.steun ondervinden bij de verandering van gedrag.

Oftewel intrinsieke motivatie voor gedragsverandering!

In je eentje een dieet volgen waarbij de doelen en adviezen door een behandelaar of dieetboek zijn op gelegd ( extrensieke motivatie) werkt maar even, maar niet op lange termijn.

Zie de mate waarin mensen intrinsiek gemotiveerd zijn is het meest bepalend voor de mate waarin het lukt om blijvend gedrag te veranderen!
Dus mijn motivatiekaart blijft op de koelkast hangen, maak mijn plan, en ga er weer voor en dit dus de komende jaren😂😂😂

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017 7:23    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Mamdarijn

Hier een partner die niets geeft om snoep, chocola of toetjes, zo moeilijk te begrijpen. Ik lust alles, moet bewust niet nemen ondanks dat het water me in me mond loopt.

Maar vind het een mooie van jou, Nee dank je, mag het niet hebben van mijn geloof😂😂😂ga het echt gebruiken!!
We kennen hier een godsdienstvrijheid en andere moeten daar respect voor hebben😊
Misschien moeten we een kettinkje laten maken met een muffin eraan ofzo, dat anderen kunen zien welk geloof we aanhangen😂
Weten ze ook dat we niet bekeerd willen worden!
Wij kiezen voor een gezond, slank lijf, en zorgen goed voor onszelf en daar hoort geen troep bij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017 7:32    
Vrouw Weeggegevens   sugarcy
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ook ik maak aan het begin van de week een eetplan doe precies de boodschappen die ik nodig heb en haal gewoon niet meer in huis kan je niet in de verleiding komen ook. Volgende week ga ik op vakantie, weekje naar een hotel moet dat ook nog even omdenken want hoe pak ik het aan om een eetplan te schrijven als ik helemaal nog niet precies weet waar ik terecht kom, Wat zijn gezonde keuzes in een restaurant best lastig. Hoe doen jullie dat met de vakantie ? welke keuzes maken jullie ?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 jul 2017 8:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 7 van 12