Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe denk ik 'Afvallen' om? Afvallen en Omdenken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 20, 21, 22  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Bijzonder.. Vanochtend schreef ik een stukje in mijn boekje dat naadloos aansluit bij het filmpje over omdenken bij afvallen.. Ik heb ook wat puntjes voor mezelf op een rijtje gezet van wat ik graag anders wil.. Of wat ik wil gaan doen.
Maar ik gaf mezelf eerst de opdracht een kaart te maken met de tekst 'Just do it'.. Dat is al tijden mijn motto maar was een beetje onder het stof geraakt..

Dus ik hoefde nog niet alles gelijk anders te doen, maar heb me vooral voorgenomen een vuist te maken en Just do it mag me daar bij aanmoedigen de juiste keuzes te maken..

Ik plaats mijn plaatje maar als je wilt weten wat ik schreef zul je even een bezoekje moeten afleggen in mijn boekje..
Het voelt zo heerlijk om niets te moeten maar alleen te bedenken dat ik het ga doen.. Ik sta weer helemaal achter mijzelf en ga de juiste keuzes maken..

Dank je wel voor je uitnodiging Geke. Liefs!
ps volgens Geke ben ik een omdenker pur sang.. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 21:59    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten èn bewegen

Reageer met quote
Zo is dat, Mamdarijn, welkom hier!
Wat bijzonder dat jouw gedachten en het filmpje zo op elkaar aansluiten.
En wat mooi dat je weer je draai vindt.

We hebben hier al uitgebreid geschreven over het rouwproces en de term nooit. Het is echt radicaal! Hoe denk jij daarover?

September challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), >3 km wandelen. >12 km fietsen, menu noteren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 100 punten, tussenstand 50 punten op 15 september.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 22:09    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Rouwproces vind ik wat te rigoureus. al herken ik het wel dat ik ooit (jaren geleden) heel droevig was toen ik me realiseerde dat ik nooit meer als een malle paaseitjes zou gaan eten omdat dit niet meer past bij mijn andere levensstijl..

Ik schreef in mijn boekje: "Zo.. ik wil graag weer op mijn eetgewoonten gaan letten. De afgelopen periode heb ik andere prioriteiten gehad, maar ook gemerkt dat dan de oude gewoonten gewoon weer terug komen. Ik begin te vrezen dat dat gewoon gewoonten zijn, niks ouds aan.. "

Daar was ik zelf een beetje beduust van. Zo lang heb ik gedacht dat ik met de oude gewoontes had afgerekend.. En de eetwijzer is inderdaad mijn regime geworden. Maar niets is zo wispelturig als een regime.. want je kunt zomaar opeens je koppie in het zand steken en even van niets weten..

Wat Berthold zei over zijn formaat en dat hij dat nooit weer terug wil. Dat gevoel ken ik ook, en dan is nooit een hele sterke intrinsieke motivator..
Die werkt nog wel altijd goed.. Niet omdat ik toen minder mooi was, maar wat zat ik slecht in mijn vel toen ik zoveel overgewicht had. Dat wil ik echt NOOIT meer..

Of vloek ik nu in dit sprintje? Ik heb (sorry) niet alles kunnen lezen nog.. hoop dat ik nu niet op tenen dans van een van jullie..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 22:19    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
@Geke,
ik wil toch even met je meedenken aangaande die oranje koek en dat stuk taart waar je van zegt dat je er niet omheen kunt door de situatie?
Voorop staat dat als jij er zin in hebt en het ingepland hebt (compenseer daarvoor) dan moet je gewoon nemen en ervan genieten.

Neem je omdat het nou eenmaal niet anders kan, het geeft je een slecht gevoel omdat je weet dat het je verder van je doel brengt, dan niet doen! Onzin!
Wat gebeurt er nu werkelijk als je zegt, ik sla nu effuh over?

Trek inderdaad de parallel met geen vlees eten? Eet je dat wel omdat de hele groep aan de biefstuk gaat? Of kun je het dan wel handlen dat de aandachg even op jou gevestigd wordt?
Dan weet je ook dat dat zo voorbij is en uiteindelijk weet iedereen het en wordt er rekening met je gehouden.

Het kiezen voor gezond, bewust eten, het krijgen van een lager gewicht is een bewuste keus, net als geen vleeseten (zelf eet ik vanaf mijn 16de,puberteit geen dood dier) en heb geleerd me daar sterk voor te maken.
Ik bepaal en echte vrienden, fam,werkkring houden gewoon rekening met je alleen jij mket de voorzet geven dus ga ervoor als je echt gewicht wilt verliezen!

.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 7:29    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Elisabeth, veel dank voor jouw meedenken! De vergelijking met vegetarisch eten is inderdaad een hele goeie. Dat respecteert iedereen in mijn omgeving wel (of ze het snappen is wat anders, maar oké).
Ik had inderdaad na deze dag het gevoel dat ik dat gebak best af had kunnen slaan. Maar er was ook weer die bewuste keuze... ik had van tevoren bedacht dat het mocht. Ik zou geen ijs nemen en één glas wijn over de hele dag, verder water. Nou, dat is keurig gegaan. Dus mijn eetplan was goed en gelukt. Bijna 70 km gefietst en de hele dag buiten geweest....
Maar een volgende keer bij dat groepje zou ik best kunnen bedanken voor het gebak. Het gaat er puur om: wat wil ik zelf...

Mamdarijn, die intrinsieke motivatie is wel de basis voor alles, hè! Volgens mij trap je nu niet op tenen, er worden hier veel zinvolle meningen en tips gegeven. Daar kunnen we allemaal ons voordeel mee doen!

September challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), >3 km wandelen. >12 km fietsen, menu noteren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 100 punten, tussenstand 50 punten op 15 september.

Laatst aangepast door Geke op wo 12 jul 2017 9:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 9:37    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Wat omschrijf jij dat goed Elisabeth!

Ik denk oprecht dat niemand er minder van smult als er iemand niet meedoet. Ik had een collega die altijd begon Te glunderen als ik Nee zei, want dan kon hij er nog eentje nemen Lachen

Maar als je heel erg van oranjekoek kunt genieten, dan zou ik er zeker voor kiezen het niet over te slaan. Soms is gebak lekker en soms is het het waard om af te slaan.. zolang er binnen in je maar niet een piepstemmetje komt met de tekst 'ik mag ook niks', want dat stemmetje maakt dat je je zielig gaat voelen. We zijn niet zielig.. we eten en kiezen bewust en genieten van elk hapje.

Ik heb nu een tijdje alles gegeten waar ik zin in had, en ik durf met spijt te beweren dat ik niet van elk hapje heb genoten.. de meeste dingen heb ik niet eens geproefd

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 9:38    
Vrouw Weeggegevens   hei-de
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond eten

Reageer met quote
Deze week val ik niks af.Maanden ben ik nu alweer bezig en nadat ik stopte met mijn schildklier pillen wist ik dat mijn lichaam even tijd nodig had om weer af te vallen.Maar laatste maand viel ik 1 kg per week af en ik was tevreden tot vorige week toen ik hier kwam ha ha raar he ....
Nadat ik me vorige week hier weer aanmelde lijkt het net alsof mijn lichaam wakker is geworden met de vraag moet ik afvallen??? Daarvoor normaal 2 x op een dag naar de wc en nadat opeens twee dagen niet ... zonder dat ik gesnoept heb of extra heb gegeten.
Oke laatste twee weken loop ik 2 x 30 minuten op loopband daardoor extra spieren gekregen dan waardoor ik opeens zwaarder werd? In mijn ogen kolder kijk hoeveel vet er zit!!!
Nee ik geef niet op ook verander ik mijn eten niet ik weet gewoon dat ik deze aankan zonder een honger gevoel te hebben.
MAAR WAAROM VAL IK NIET AF DEZE WEEK ...... help mijn lichaam weet nu dat deze op dieet is ... ha ha zullen we maar zeggen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 9:54    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Hei-de, 1 kilo per week afvallen is erg veel hoor, het lijkt er op dat je lichaam nu even stabiliseert. Die beweging op de loopband is juist heel goed, lekker mee doorgaan hoor!
Maar wat bedoel je met 'maanden ben ik nu alweer bezig' (je tweede zin). Bezig waarmee?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 13:45    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Wat heerlijk Hei-de dat het tot nu toe zo goed is gegaan! Goed bezig joh!

Ik kwam altijd eerst aan als ik startte met sporten (ik kan het nu niet meer vergelijken omdat ik nu (bijna) elke dag een half uur intensief beweeg. Hou vol want bewegen is gewoon goed voor je! En ook van de stoelgang herken ik.. Maar Hei-de opgeven is geen optie dus lekker doorgaan en je zult zien dat je vanzelf weer af gaat vallen..

Of vet omgezet wordt in spier is moeilijk te meten met de weegschaal. Daarom zou ik er een centimeter bij pakken en je buikomtrek meten en noteren, samen met de omtrek van je rechter bovenbeen en je linker bovenarm (of andersom, maar wel altijd dezelfde pakken) Je kunt ervoor kiezen om wekelijks te meten of om de 14 dagen of om de maand, maar ik zou het meetmoment wel even noteren op de kalender.

Weet dat het verlies van buikomtrek een hele mooie indicatie is van je resultaten: als je hier verliest win je heel veel gezondheid..

En over stoelgang nog even.. Het is heel normaal als het om de drie dagen is. Niet prettig maar wel heel normaal. Volgens mijn dietiste maakt het echt niet uit of je elke dag gaat of om de dag.
Dus maak je er geen zorgen over. En als je het wel doet; met het eten van veel vezels en groenten krijg je een makkelijkere stoelgang. En voldoende drinken. Water of (kruiden)thee is dan ideaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 14:23    
Vrouw Weeggegevens   sugarcy
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dit sprintje heeft ook mijn aandacht ik doe al in 2 sprintjes mee dus nog eentje wordt een beetje veel maar ik volg het wel en graag wil ik er ook wat over zeggen als dat mag tenminste. Ben wel eens naar een voorstelling geweest van omdenken en het is denk ik heel goed om iets van een andere kant te bekijken maar of dit filmpje nu omdenken is ? een regime (dat is een dieet toch ook ?). Mijn “probleem” is dat ik veel te veel snoepte altijd zin had in snoep en koek. Met omdenken moet je proberen in oplossingen te denken en niet in problemen, daarnaast proberen te denken in positieve gedachten, dus niet denken wat je allemaal niet mag maar focussen op de lekkere gezonde dingen (fruit bijvoorbeeld). Ik drink altijd een smoothie na het avondeten gewoon van vers fruit met een beetje melk smaakt heerlijk heb je toch het gevoel dat je een heerlijk toetje hebt.
Drie weken lukte het goed om niet veel te snoepen tot ik een weekend naar mijn familie ging, iedereen had gebak gehaald en lekkere broodjes want dat hoort erbij met een familie weekend. Het kan blijkbaar niet gezellig zijn zonder wat lekkers bij de koffie. Stom als ik was trapte ik er in en heb weer allerlei suiker houdende dingen gegeten. Met als gevolg dat ik maandag ook nog heel erg trekkerig was en vooral naar zoetigheden. Maar nu is de knop weer om (want zo werkt het toch volgens mij je moet heel gemotiveerd zijn en bewust de knop omzetten anders lukt het zeker niet) en ga ik weer lekkere gezonde dingen eten. Hebben jullie een alternatief voor iets lekkers maar toch gezonds bij de koffie ?? pas kreeg ik op een terrasje een klein fruitspiesje bij de koffie (stokje met een aardbei, druif en een stukje meloen) vond ik een heel leuk idee maar niet echt smaken bij de koffie. Of smaakt het niet omdat we dat niet echt gewend zijn fruit bij de koffie. Ik ga het gewoon eens proberen als ik visite krijg kijken hoe ze reageren 😉

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 15:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 20, 21, 22  Volgende
Pagina 6 van 22