Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe denk ik 'Afvallen' om? Afvallen en Omdenken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
@Stevelina

Ben vanaf eind 2015 bewust bezig met anders tegen eten, mijn eetgedrag, aan te kijken.
Schrijf regelmatig een eet, beweegplan, leer Nee zeggen, redeneer waarom ik bepaald voedsel niet wil en oefen me rot.
Zou fijn zijn als omdenken in 21 dagen gaat😊maar denk toch echt dat we jaren druk zijn!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 12:45    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Haha, ik hoor een Judith fan! Die manier werkt idd, heb het ook gedaan, boek er maar weer eens bijpakken. Verder vind ik hgvsm erg fijn. Ik ga eens nadenken over mijn doelen. En toch heeft het met volhouden te maken, iedereen kan vervallen in oude patronen!

Lin84, bedankt, kleine stapjes grote verandering hé? Het hebben van een doel maakt het idd concreet.

Stof tot nadenken Lachen

Enjoy the little things.. Lach Lach Lach Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 13:38    

Reageer met quote
Kort maar krachtig heb ik besloten niet mee te doen aan deze sprint.. Wens jullie veel succes!

Geke wil je me verwijderen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 20:50    
Vrouw Weeggegevens   hei-de
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond eten

Reageer met quote
Hallo

Lachen Tuurlijk wil ik ook wat zeggen promp ik had me aan gemeld voor de sprintjes en ik viel niet meer af .... Daardoor wil ik hier niet te vaak zijn ha ha.
Ik was zo blij vorige week ik was eindelijk weer onder de 100 maar dit weekend werd ik opeens weer zwaarder zonder dat ik gezondigd had .... Normaal moet ik iedere dag 2 x naar wc om te ontlasten dit weekend opeens twee dagen niet . Lach ik heb mijn lichaam veroordeeld deze speelt een spelletje met me . Maar vandaag zit ik weer op 99.4 dus gaat weer de goede kant op
Als mijn lichaam het toe laat met de pijn probeer ik 2 x 30 minuten te lopen op de loopband en ik heb een nieuw toestel besteld waar ik binnen kort ook mee ga trainen een Bremshey Multistation Basic
Denk dat er deze week niet veel afgaat gaat zowie zo langzaam ben al blij met 1 kg in de week normaal Lach deze week gaat er 100 gram af denk ik ha ha

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 7:38    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: gezond eten čn bewegen

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
@Geke

Of:alleen bij speciale gelegenheden??

Nee, daar begint juist het omdenken zoals ik die meneer begrijp in het fimpje.

Sorry beste omdenkers, ik ben even afwezig geweest, al heb ik wel steeds gelezen hier. Maar ik had geen gelegenheid om te reageren.

Maar Elisabeth, jouw opmerking is helemaal raak hoor! Ook bij speciale gelegenheden hoef je er niet meteen eten aan te verbinden. Toch merk ik in al jullie reacties dat je wel graag de nuance wilt, niet dat definitieve 'nooit'.

Ook merk ik, dat er soms echt wel rekening gehouden moet worden met anderen. Zoals vorige week, toen ik hier mensen uit Brabant op bezoek had. Ik mocht ze iets van Friesland laten zien, ja dan kan er toch echt geen oranjekoek (specialiteit hier) ontbreken bij de koffie. Wel een caloriebommetje. Of gister, toen we met een groep dames ons jaarlijkse fietsdagje hadden, daar hoort dan toch wel echt een keer gebak bij de koffie bij.

Alhoewel ik me nu bedenk: als ik dat nu toch niet had gedaan? Hoe sterk ben ik in mijn principes? Als je maar consequent vasthoudt aan je eigen regime, dan weet je omgeving het op een gegeven moment wel. Net zoals ze gisteravond bij het uit eten allemaal meteen op de kaart keken of er wel wat vegetarisch voor mij bij zat. Dat hóórt bij mij en dat weten ze. Dus ze kunnen net zo goed 'leren' dat gebak NIET bij mij hoort. Oei. Echt een leerpuntje voor me....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 9:23    

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Kort maar krachtig heb ik besloten niet mee te doen aan deze sprint.. Wens jullie veel succes!

Geke wil je me verwijderen?

Beste Vlinderrr dat wil ik wel doen, maar ik zou nog graag uitleg van je willen hebben over wat hgvsm is. En een Judith-fan? Ik heb werkelijk geen idee waar dit over gaat. Dus als je dat nog even zou willen vertellen?
En ik respecteer je keus om niet verder mee te willen doen, maar ik vind het wel jammer. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar kunnen elkaar (hoop ik) wel verder helpen met tips en nieuwe gedachten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 9:26    

Reageer met quote
Hei-de, leuk dat je ook even wat schrijft hier!

Afvallen is vaak langduriger... we denken dat we, als we vandaag te veel eten, dat morgen zullen merken op de weegschaal, maar dat duurt vaak toch wat langer. Vaak duurt het zelfs twee weken voordat je iets gaat merken van structureel minder eten. Dus: hou vol met je goede eetgedrag, ook al zegt de weegschaal er eerst nog niks van.

Over die 21 dagen zijn de meningen ook nogal verdeeld, ikzelf heb gelezen dat het 6 weken duurt voordat een nieuwe gewoonte ook echt is 'ingesleten' als gewoonte. Met andere woorden: neem de tijd voor verandering en wil niet teveel en te snel!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 9:33    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Goedemorgen Geke, dat ik wil stoppen heeft niets te maken met of ik het met iemand eens ben of niet hoor. Ik leg mezelf vaak teveel druk op door te beginnen aan een sprintje, ik weet dat dat niet nodig is maar toch gebeurd het en ik trap er geregeld weer in..

Judith Beck heeft een boek geschreven Beck's dieetoplossing, dit is cognitieve gedragstherapie, waarbij je je gedachten aanpakt ten opzichte van eten en afvallen, effectief mag ik wel zeggen. HGVSM is het geheim van slanke mensen van Mieke Kosters, hier kies je het állerlekkerste, maar niet álle lekkers.

Fijne dag allemaal!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 9:48    

Reageer met quote
Dankjewel voor de uitleg. Duidelijk!
Het ga je goed en wie weet tot ziens in een ander sprintje of boekje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 17:50    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
Dag Vlinderrr Zwaaien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 18:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 5 van 12