Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe denk ik 'Afvallen' om? Afvallen en Omdenken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wolletje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik zorg eigenlijk altijd dat ik kleine waterijsjes in de vriezer heb.. dat tikt nog niet zo hard aan..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 15:31    
Vrouw Weeggegevens   Lin84
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat niet in huis is kan je ook niet opeten. Soms vergeet ik het weleens. Neem ik toch iets van chocolade, chips, wijn (of wat dan ook mee) om er achter te komen dat het niet echt handig is.

Het werd nooit echt afgestraft. Maar nu er al de nodige kilo's af zijn ga ik het terug zien op de weegschaal als ik te vaak van mijn plan afwijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 16:27    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
Heb zo tegen dit sprintje aan zitten hikken, maar ik denk dat ik 'moet' omdenken, omdat het anders niet gaat veranderen. Ik ben al aan het omdenken wat betreft, het hoeft niet perfect, het mag 80/20% en dat werkt heel goed. Ik beweeg al een stuk meer, daar ben ik weer actief mee begonnen.

Woensdag heb ik een afspraak bij de huisarts, mijn schildklier is uit balans en zal hij met mij bespreken hoe nu verder. Ik denk zeker dat ik baat zou hebben bij een 'regime' zo doe ik het en verder hoef ik niet na te denken. In de praktijk nog uitvogelen hoe dat handen en voeten te geven.. Ik weet wel minder snelle koolhydraten, meer groente en fruit en 'plannen'.

Helaas begin ik meteen rood maar zet in op een halve kilo.. Succes allemaal!

Enjoy the little things..

Laatst aangepast door vlinderrr op ma 10 jul 2017 11:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 10:21    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
@Vlinderr
Omdenken!

Waar zie je tegen op? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om goed voor jezelf te zorgen. Is dat eigenlijk niet gewoon je hoofdtaak.
Als jij goed in je vel zit, makkelijker kunt bewegen, je fijn voelen is dat voor de mensen in jouw omgeving toch ook fijn.
Hoe kun je er nou tegen opzien jezelf te geven waar je echt behoefte aan hebt!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 10:56    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Bedankt Elisabeth Lach
Ik denk dat ik er tegenop zie omdat ik verslaafd ben, wat zou ik graag 'gewoon' stabiel willen zijn met eten. Het is zoals die meneer zegt voor iedere situatie/emotie gebruik ik eten. En dat kost tijd om te veranderen, vaak heb ik een terugval na tien dagen. Ik wil zo graag een dalend lijntje zien, hoeft niet in kilo's onsjes zijn goed, maar mss ben ik nog steeds te gefixeerd op het getal Rollende ogen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 11:30    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
@Vlinderr
Omdenken!

Waar zie je tegen op? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om goed voor jezelf te zorgen. Is dat eigenlijk niet gewoon je hoofdtaak.
Als jij goed in je vel zit, makkelijker kunt bewegen, je fijn voelen is dat voor de mensen in jouw omgeving toch ook fijn.
Hoe kun je er nou tegen opzien jezelf te geven waar je echt behoefte aan hebt!!

Voor veel mensen is het, hoe onlogisch het ook mag klinken, moeilijk om goed voor zichzelf te zorgen. En dat vooral consequent.
Voor mij ook.
Als het makkelijk was was niemand, die verder gezond is, te zwaar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 11:31    
Vrouw Weeggegevens   Stevelina

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Helemaal mee eens juf, Goed voor jezelf zorgen is erg moeilijk, waarom??? ik heb geen idee, vooral als je ff niet lekker in je vel zit pak je snel naar "troostvoedsel "tenminste ik wel.

ik denk dat omdenken een 21 dagen in beslag neemt { heb ik eens gehoord} voor het echt in de bovenkamer geprogrammeerd is. Ik ben heel blij met dit sprintje en hoop echt dat ik het ga halen om 21 dagen zo te denken als ik dit of dat eet voed ik mijn lichaam waar voeding voor gemaakt en bedoeld is.en mijn lichaam op kan "rijden".
Dus vandaag is dag 1 voor mij.want gisteren heb ik toch 1 koek op wat niet voor mij bestemd was. Huil huil

elke kilo minder levert gezondheidswinst op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 11:40    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Zo is het precies, met de nadruk op volhouden.. Soms gaat het vanzelf en soms kost het meer moeite..

Verandering kost idd tijd. HOE houdt iemand dat 8 jaar vol, dat moet toch ook met vallen en opstaan zijn gegaan?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 11:54    
Vrouw Weeggegevens   Lin84
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Het is moeilijk om gewoontes te doorbreken en veranderen. Vooral op de lange termijn. Als je het stapje voor stapje aanpak word het een stuk makkelijk.

Maak die stapjes ook concreet. Want met meer groente eten kan je nog steeds alle kanten op. Maar als je bijvoorbeeld met je eigen afspreek dat je voortaan bij de lunch een schaaltje rauwkost neem, daar kan je wat mee.

Ga dat goed kan je een volgend stapje zetten. Als ochtendsnack fruit nemen/ witte rijst vervangen door zilvervliesrijst/vet vlees vervangen door mager vlees.

Zo word je eetpatroon steeds stabieler en gezonder. De weegschaal zal vanzelf mee gaan werken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 12:12    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Zo is het precies, met de nadruk op volhouden.. Soms gaat het vanzelf en soms kost het meer moeite..

Verandering kost idd tijd. HOE houdt iemand dat 8 jaar vol, dat moet toch ook met vallen en opstaan zijn gegaan?

Mensen die niet te zwaar zijn eten toch ook een hele leven op een manier dat ze niet te zwaar worden.
Heeft toch niets met volhouden te maken? Zij accepteren dat ze niet altijd alles kunnen eten maar voelen dit niet als strijd.
Omdenken dus😂dat is nu eenmaal het sprintje.

Wat van belang is dat je jezelf een doelstelt en een plan maakt hoe je dat gaat doen.
Ben je bv een " emo eter" schrijf op zogauw je je bv rot voelt wat je ipv eten gaat doen.En ga hiermee aan de slag, doen!

Zelf heb ik voor het afvallen en op gewicht blijven de cognitieve gedragstherapie gebruikt. Waarbij dus eigenlijk ook heel veel begint met omdenken en voor jezelf kiezen!!

En gaat het wel mis, ja natuurlijk, soms lukt het niet om die eetdrang te weerstaan. Maar door andere tactieken, niks in huis halen, mild zijn voor mezelf ( kan een keer gebeuren) en mijn motivatiekaart te voorschijn halen, pak ik de draad meteen weer op.

Dus gemakkelijk is het niet, maar omdenken, iets waarvan je altijd dacht dat "normaal" is daar je vraagtekens bijzetten en je doel stellen zorgt voor het op gewicht komen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 12:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Volgende
Pagina 4 van 22