Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe denk ik 'Afvallen' om? Afvallen en Omdenken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Annette, ook welkom hier. En hei-de zie ik hier ook staan, wil jij ook iets zeggen of lees je liever alleen mee?

Bewustwording en motivatie zijn belangrijke elementen. Zo heb ik gisteren en vandaag nog niks van zoetigheid gehad en het ook bewust gemeden. Voor manlief steeds een koek bij de koffie of de thee, ik nam een schaaltje met stukjes winterpeen en vanmiddag heb ik me uitgeleefd op een schotelte met plakjes komkommer, reepjes paprika en twee schijfjes avocado, gegarneerd met een takje citroenmelisse uit de tuin. Dit alles met de gedachte om veel aanbod van goede voeding te hebben, waardoor er geen plaats meer is voor trek in zoetigheid.
En dit komt weer doordat ik dit sprintje ben gestart, ik raak er echt door gemotiveerd.

Iets NOOIT meer mogen... dat vind ik ook wel heel drastisch. Ik spreek liever van: nu even niet. Of: alleen bij speciale gelegenheden.

Nov. challenge:1 punt voor bijna suikervrij, 3 voor geheel suikervrij, 1 punt voor elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 120 punten. Tussenstand 17 nov. 59 p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 18:16    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
@Geke

Of:alleen bij speciale gelegenheden??

Nee, daar begint juist het omdenken zoals ik die meneer begrijp in het fimpje. Hij laat zelfs zien hoe wij bij elke gelegenheid gewend zijn iets extraas te eten.
Nieuwjaarsduik, geboorte,verjaardag,enz.
Heb in een ander sprintje al die speciale gelegenheden opgeteld, je schrik je rot.

Omdenken is dus (whaha ik snap het) ik kan ook iets vieren door er gewoon te zijn, gezellig een kop thee te drinken, fijn met vrienden praten, enz.
Dus meerwaarde zit niet in het extra zoet of vet naar binnen schuiven, is juist van mindere waarde, je doet jezelf te kort.

ja ik ga meesprinten, lekker paar weekje omdenken, kijken of het kwartje valt of eigenlijk allang gevallen is😊alleen noem je het nu anders.😂😂😂

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 21:01    
Vrouw Weeggegevens   Wolletje

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi!!Erg blij
Zou ik ook mee mogen doen?
Vond t filmpje ook zeer interessant! En wat Extra motivatie kan ik wel gebruiken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 22:44    
Vrouw Weeggegevens   Lin84
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Gezellig, Wolletje (en Elisebeth natuurlijk ook), dat je ook mee doe.

Klein rood vakje. Was te verwachten. Begin van de week niet heel netjes gegeten. Dankzij dit sprintje heb ik een eet en beweegplan gemaakt en op papier gezet. Weegschaal is al lekker omlaag gegaan. Toch tevreden met het resultaat. Als ik niets had gedaan was het stuk roder geweest. Volgende week groen.

Ik vind het ook te drastisch om iets nooit meer te mogen. Er zit ook nog al een verschil in of je nu elke dag een pak koekjes (of wat dan ook) onbewust leeg eet of dat je bewust plan dat je af en toe iets wat minder gezond is uit kies en er dan van geniet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 5:42    
Dagdeal (728x90)
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ga gestaag omlaag😊

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 6:01    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ga gestaag omlaag😊

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 6:01    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
Lin84 schreef:

Ik vind het ook te drastisch om iets nooit meer te mogen. Er zit ook nog al een verschil in of je nu elke dag een pak koekjes (of wat dan ook) onbewust leeg eet of dat je bewust plant dat je af en toe iets wat minder gezond is uit kies en er dan van geniet.

Daar ben ik het helemaal mee eens!

@elisabeth: fijn Uitroep

Ik had gisterenavond kaartavond en kan meestal heel goed dingen laten staan. Gewoon een kwestie van niet nemen. Alleen gisteren ging ik er al moe naar toe en lukte het mij niet. Vanmorgen meteen een negatief resultaat op de wegerd dus. Vandaag ga ik er goed om denken. (bijna omdenken ha ha)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 10:45    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Gisteren kon ik niet in slaap komen, uit bed en losgegaan de magnum-achtige ijsjes Rollende ogen

En dan denk ik de volgende dag, nieuwe dag nieuwe kansen.

Fijne dag allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 11:01    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Toen ik eind nov.2015 ben gaan afvallen heb ik nooit geen ijs meer in de vriezer gelegd.
Wat er niet is kan ik ook niet opeten!

Verwacht ik visite dan koop ik vlak van te voren in en geef de moeilijk weerstaanbare producten die over zijn mee of gooi het in de kliko.
Zo voorkom ik een innerlijke strijd.
Ben toen met dat gedrag begonnen en dat bevalt me goed.

Soms plan ik wel wat ijs in, dan loop ik (ondersteunt mijn beweegplan) naar de ijszaak, eet daar een
hoorntje met 2 bolletjes en dan is het weer klaar😊

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 13:11    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Elisabeth01, dat is wel dé manier.
Ik heb nog geluk dat het bij mij niet zo snel aanzet.
Bedankt voor je reaktie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2017 13:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Volgende
Pagina 3 van 22