Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hoe denk ik 'Afvallen' om? Afvallen en Omdenken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
@Stevelina

Maar hoe ga je de gedachten aan zoetigheid dan ombuigen?
Ik kan dat in het filmpje niet terugvinden of is er nog een ander filmpje?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 15:25    
Vrouw Weeggegevens   Lin84
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dat miste ik ook in het filmpje de handvaten hoe je kan leren omdenken. Maar tis wel het gene waar ik nieuwsgierig naar ben. En natuurlijk ook belangrijk om te weten als je er mee aan de slag wil.

Zelf dacht ik meteen aan cognitieve gedragstherapie. Maar misschien vul ik te veel in en zit er iets heel anders achter het omdenken. Misschien dat Geke er meer van weet?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 15:58    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten čn bewegen

Reageer met quote
Elizabeth, leuk dat je langs komt!

Toch is het geen 'dieet houden', maar een leefstijl.
Ik ben overtuigd vegetariër, maar zal dat NOOIT een dieet noemen. Een dieet geeft beperkingen, maar vegetarisch eten geeft juist zoveel variatie en mogelijkheden. Ik kook eindeloos veel gevarieerder sinds ik (een jaar of dertien geleden) vegetarisch ging leven.

En misschien is dat wel omdenken....

Kijken naar de mogelijkheden en niet naar de beperkingen.

Die gedachten aan zoetigheid ombuigen, dat is een hele klus en misschien wel het hele probleem. Het zeurt en knaagt de hele tijd en de verleidingen liggen overal op de loer.
Misschien is het zo, ik vermoed dat het zo is, dat je geen trek meer in zoetigheid hebt, als je de cirkel van de verslaving eenmaal hebt doorbroken. Als ik nu voortdurend de link leg met: als ik die koek neem of die chocola, dan verdwijnt die helderheid uit mijn hoofd, dan ga ik mij sloom voelen... tsja dan wil ik het wel laten! Ik heb het gevoel dat het die kant uit moet.
Maar eerlijk is eerlijk, ik ben er ook nog lang niet hoor!

Maar dat zal toch wel iets met die belofte aan jezelf / commitment / regime te maken hebben?

En cognitieve gedragstherapie zou ook kunnen Lin, ik weet dat zo niet. Ooit wel iets gehad in mijn opleiding, maar dat is al zóóó lang geleden (sprak het oude mens). Goed idee om er weer eens naar te kijken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 9:03    

Reageer met quote
En over die suikerverslaving... SoChicken heeft daar echt heel veel over geschreven en geeft heel veel tips om er mee om te gaan.

Ligt ook wel in de lijn van omdenken volgens mij.

Hij stelt bijvoorbeeld dat je je menu vol moet (mag) proppen met veel gezonde dingen, zoals rauwe wortels, paprika, komkommer, maar ook vullende zaken zoals bonen, linzen, noten. Wel onbewerkt en niet uit pot of blik (want daar zit dus... suiker in). Neem lekker veel van dit alles! Je zult zien, dan is er minder ruimte voor die koek, want je voelt je nog zo vol van al die andere dingen.

Ik vind dit wel iets om toe te passen.

Maar ik snap ook echt wel, dat iedereen weer anders is, je moet iets zoeken/vinden wat bij jou en jouw leefstijl past.

Succes allemaal!

Ik zie dat Pianojuffie inmiddels ook is aangeschoven, gezellig en ik ben benieuwd naar jouw visie op dit alles!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 9:08    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Ik doe ook mee.

Lijn al vanaf de middelbare school. Het heeft me door de jaren heen alleen maar zwaarder laten worden met als toppunt 131 kg schoon aan de haak.
Ik ben en blijf een groot fan van Weight Watchers.
MAAR wat ik al omgedacht heb en wat lijkt te werken.

Ik ben niet aan het lijnen, ik ben slimmere keuzes aan het maken.
In principe mag ik alles eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 9:09    

Reageer met quote
Top! Slimmere keuzes maken, heel goed!
Je focust dan op die keuzes, op gezondheid, en niet direct op afvallen. Je zult vast zien dat het wat op gaat leveren!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 9:13    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Ik hoop het Geke, maar eigenlijk denk ik ook dat ik er niet slechter van zal worden.

Inmiddels heb ik hier bijgelezen.
Ik ben niet antisuiker of zoet.
Maakt denk ik wel uit wat voor soort zoetmiddel je gebruikt.
Vreselijk vind ik dat aan bewerkt voedsel bijna altijd suiker is toegevoegd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 9:28    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Lin84
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Geke schreef:
En over die suikerverslaving... SoChicken heeft daar echt heel veel over geschreven en geeft heel veel tips om er mee om te gaan.

Ligt ook wel in de lijn van omdenken volgens mij.

Hij stelt bijvoorbeeld dat je je menu vol moet (mag) proppen met veel gezonde dingen, zoals rauwe wortels, paprika, komkommer, maar ook vullende zaken zoals bonen, linzen, noten. Wel onbewerkt en niet uit pot of blik (want daar zit dus... suiker in). Neem lekker veel van dit alles! Je zult zien, dan is er minder ruimte voor die koek, want je voelt je nog zo vol van al die andere dingen.

Ik vind dit wel iets om toe te passen.

Maar ik snap ook echt wel, dat iedereen weer anders is, je moet iets zoeken/vinden wat bij jou en jouw leefstijl past.

Ik ben al een tijdje bezig met het toe te passen. Het is een zoektocht naar wat bij je past en wat voor je werkt. Al verschillende dingen ontdekt die blijvertjes zijn geworden. Zoals bananenbrood, havermout en groente met een zelfgemaakte dip (prima zaterdagavond snack). Peulvruchten eet ik nu ook regelmatig.

Maar ook ik ben er nog lang niet. Er zijn dagen bij dat ik weer terug val in oude gewoonte. Dat er zakken chips en drop naar binnen gaan en er een glas wijn (of 2/3) ingeschonken word.

.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 9:55    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
Beste Geke,

Ik heb het filmpje bekeken wat je had gepost bij Alfons. Dankjewel daarvoor. Ik vond het interessant en ook op veel punten waar. Slank blijven is inderdaad een leefstijl. Dat is blijvend en voor altijd. Niet een tijdelijke aanpassing. Waar ik moeite mee heb zijn de woorden 'nooit' en 'regime'. Dat je nooit meer iets 'slechts' kan eten. Ik doe dat wel en ben mij daar ook bewust van. De andere dagen eet ik dan 'goed'. Volgens mij is 'bewustwording' het sleutelwoord. Ik wil mij wel aanmelden voor deze sprint. Want/en ik ben ook benieuwd hoe anderen hiermee omgaan. Ik kan mij echter ook vinden in de opmerkingen van @Elisabeth01 Dat zij zich niet kan vinden in het 'rouwproces' en het haar toch doet denken aan een dieet omdat je bepaalde dingen nooit meer mag eten. Ik vraag mij dus ook af of het wel bij mij past. Het klinkt mij toch wat rigide in de oren. Al had de meneer van het filmpje er dus wel al 8 jaar baat bij!

Fijn weekend allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 10:44    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
In ieder geval wel iets om over gedachten met elkaar te wisselen😊

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017 18:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 2 van 14