Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Atkins, Dr Frank, Lowcarb: hoofdgerechten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Hete boontjes en hete eieren.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Soms denk ik dat gerechten overbekend zijn, maar dat blijkt soms niet zo:dus hete boontjes (lekker met de platte hete ballen, staan al ergens, geloof ik). Beide gerechten zijn koud ook heel lekker en heel geschikt voor b en b (buffet en bbq).
Spercieboontjes zonder zout met een bodempje water 10 min op vol vermogen in de magn?©, ze moeten nog knapperig zijn.
In een koekenpan wat uitjes fruiten (fase 1 zonder uitjes), dan flink wat spekjes uitbakken in een andere pan anders worden ze niet knapperig door het vocht van de ui, dan flink wat kerrie massala en kokos erbij en wat cayennepeper of chilipoeder of sambal.
Dan de boontjes erdoor scheppen en verder laten garen naar believe. Serveren op een leuke schaal,
Eventueel wat zilveruien of gedroogde tomaat eromheen.

Tip; met hete eieren;
wat eieren hard koken, halveren.
In een steelpannetje wat water met kerrie massala en wat kokos en wat bouillonpoeder naar smaak warmen, dan met iets een beetje binden, kan dus ook een scheut room erdoor of met een jullie vertrouwd bindmiddel, dan in dat sausje de gehalveerde eieren draperen, natuurlijk op een leuk schaaltje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 jun 2004 16:22    
Vrouw Weeggegevens   Erica
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-2-2004
Berichten: 483
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Wat is kerrie massala?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 jun 2004 14:31    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Hoi Tommie
kerrie kan de volgende ingredienten bevatten; geelwordtel,komijn,koriander kardemom, cayennepeper, venkelzaad, kruidnagel, fenegriek,,tamarinde ,foelie, kerrieblad enz.
In elke toko of op de markt heb je kleine en grote zakken kerrie massala dat is een mengsel van verschillende kruiden, waaronder in ieder geval geelwortel of (kurkuma of koenjit) dit veroorzaakt de gele kleur.
De gele busjes uit de super zijn ook goed, maar deze zakken zijn smaakvoller en goedkoper, kheb in mijn kast ook chutney massala voor chutney,s ook een verzameling kruiden, dus misschien betekent massala kruiden, of mengsel.
Mocht het niet lukken met deze gegevens laat het dan even weten, want ik heb de verpakking niet in huis, ik gooi het gelijk in een busje ofzo. groetjes Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2004 17:34    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
misschien heet het garam masala (met 1 s)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2004 19:13    
Vrouw Weeggegevens   Erica
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-2-2004
Berichten: 483
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Zal eens bij een toko gaan snuffelen. Bedankt!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 jun 2004 11:36    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Had Twompie een berichtje gestuurd, maar het moest naar jou ik heb gister die kerrie gekocht het heet curry madras en het is er in mild en scherp, 100 gram €1.25 dus niet duur, hopelijk lees je dit nog eens, gr,Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jun 2004 22:00    
Vrouw Weeggegevens   Erica
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-2-2004
Berichten: 483
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Ik heb het gevonden in de toko, ga het maandag uitproberen...

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 jun 2004 16:44    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Heb het toevallig afgelopen weekend gemaakt op de camping, en voor de gasten frites erbij gebakken en de atkinsers wat komkommer en wat weegsters brood (nieuw recept),de niet atkinsters zien gelijk hoe gezond wij eten. ik heb gelijk ook weer een grote zak hindoestaanse massala (kerrie) gekocht, want ik doe het ook vaak door de soep en ommelet,
Groetjes van Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 jun 2004 17:37    
Vrouw Weeggegevens   Erica
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-2-2004
Berichten: 483
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Heb gisteren de hete boontjes gemaakt. Heb er wel wat zoetstof bij gedaan, want ik vond het erg zout (komt denk ik door de spekkies).
Heerlijk, echt een aanrader. Alleen kan ik het recept van de "platte ballen" nog steeds niet vinden......

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2004 10:28    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Bij tussendoortjes en hapjes , Tommie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 jun 2004 16:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1