Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Hardloop sprintje deel 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
CarolineP schreef:
Mijn doel om 3x per week hard te lopen is nu voor het eerst gehaald. Het gaat dan allemaal niet erg snel, dat hardlopen, het ritme zit erin. Ik heb ook m'n windjack weer gevonden. Hij is al weer bijna 25 jaar oud. Ik heb 'm toen gekocht voor de schaatslessen. Perfect tegen wind en een beetje regen. Ik pas 'm nog terwijl ik nu zo'n 30 kg zwaarder ben. Nu hoef ik in ieder geval geen regenjack te kopen. Het voelt als een cadeautje. Wat dragen jullie als het regent?
Vanmiddag ook nog met m'n buurvrouw-vriendin een uur gewandeld. In het park was het pad versperd door een boom. We moesten er op een bootcamp-achtige manier onderdoor, toen overheen en het laatste stukje omheen. De prut op onze broek zat zelfs net onder onze billen haha. Nooit gedacht dat wandelen in de stad avontuurlijke kan zijn.

Ik draag meestal geen extra kleding als het regent, gewoon mijn shirt, hooguit een trainingsjas. Vind het niet zo erg om nat te worden. Door het zweten ben je toch nat en dan voel je de regen niet echt.

Goed zo dat je nu 3 keer per week gaat hardlopen. Je bent aan het opbouwen en dat heeft zijn tijd nodig. Ieder kilo dat je lichter wordt zal je ook merken, daardoor gaat het steeds makkelijker!
Helaas heb ik nu zelf het tegenovergestelde ervaren: ik ben helaas 10 kg zwaarder dan 2 jaar geleden. De snelheid waarmee ik toen liep haal ik gewoon niet meer 😔 Maar de plannen zijn om en dat gewicht weer kwijt te raken en ook weer een stuk sneller te lopen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 sep 2017 20:22    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hi iedereen. Ziet er hartstikke goed uit, hoe de meesten hier bezig zijn !!! Erg blij

Heb zelf nooit hard gelopen als fitness, wel vroeger sport gedaan . Ik fiets al jaren vooral. Ook lange afstanden. Kan iemand me een richtlijn geven hoe te starten met zeer rustig hardlopen? Ben wel 59 jaar, woon in het centrum van een stad. Het beste lijkt me een park. Wat vinden de profs hier ?Heb geen hardloopervaring. Wil wel zeer voorzichtig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017 8:17    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom hier, Micha! Ik kwam een bericht tegen op Runnersworld dat het heel goed is als ouderen gaan hardlopen (sorry, daar val je nog niet echt onder, maar met het oog op de toekomst Verward )
Zoek je naar een reden om te blijven – of te gaan – hardlopen in je seniorentijd? Hier is er één: uit onderzoek blijkt namelijk dat ouderen die een aantal keer per week hardlopen, evenveel energie hebben als iemand van in de twintig jaar. Terwijl ouderen die een aantal keer per week wandelen, en dus niet hardlopen, een wandeltempo hebben van een zittende volwassene van middelbare leeftijd.

Mijn tips om te beginnen:
- koop goede schoenen bij een vakwinkel
- bouw het rustig op met behulp van een schema - er zijn er een aantal op intenet te vinden, b.v. run2day, start to run
- evt. kan je ook zoeken of er bij jou in de buurt een startgroep is (b.v. Athletiekvereniging, Start to run)

Succes met je voorbereidingen!

Vandaag mijn eerste weegmoment. Helaas is er maar 0,1 kg vanaf. Dat vind ik echt balen!! Gelukkig heb ik me ook gemeten en daar heb ik meer succes: taille, billen, bovenbeen - alles 1 cm dunner dan een week geleden. Ik laat me niet ontmoedigen en ga gewoon door.

Fijne zondag nog voor iedereen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017 14:05    
Vrouw Weeggegevens   Loisjaahh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Sasa schreef:
Loisjaahh schreef:
Zoo jullie zijn goed bezig! Zo ver ben ik nog lang niet haha.
Hoop dat er zondag nog wat af is, was gister jarig dus heb wel wat gecheat haha. Wilde ik s'avonds gewoon eten maken, mocht niet want man lief had spare ribs besteld!!! Daar kan ik dan geen Nee tegen zeggen haha Schaam Schaam

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Ga maar lekker verder op je eigen niveau trainen! Als je dat regelmatig doet ga je vanzelf vooruit en kan je aan het einde van dit sprintje misschien ook een half uur lopen! Merk je wel al dat het steeds makkelijker gaat en krijg je er meer lol in?

Dankjewel!
Ik merk nu ook wel snel verschil, ik kan een kwartier aan een stuk doorlopen maar dat is echt nog met vlagen. Plezier zal ik nooit krijgen in hardlopen haha, heb er echt een hekel aan maar ik wil gewoon een betere conditie. Ik ben meer van de kracht training. Met legpress zit ik bv al op de 75 kg. Ik hou er ook van als ik de volgende dag spierpijn heb, weet ik dat ik weer mijn best heb gedaan =)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017 14:05    
Dagdeal (728x90)
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
De 30 minuten aan één stuk lopen heb ik gehaald, maar het was zo ongeveer op kruissnelheid, tjonge wat liep ik beroerd! Gisteren ongesteld geworden, dat zal de boosdoener wel zijn. Ik snap nu ook waarom er amper gewicht af was.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 6:51    
Vrouw Weeggegevens   Hester04
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Das de vervelendste periode van de maand idd. Later deze week kan het alleen nog maar beter gaan ;-)
Ik ben vandaag ook weer geweest. Ging lekker. Had ook n mooi luisterboek in m'n oren waardoor de tijd voorbijvloog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 12:57    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag nieuwe hardloopschienen gekocht. Dat was dringend nodig, ze waren al zo'ntwee jaar oud en de demping was er behoorlijk uit. Ik begon wat pijn in mijn enkel te krijgen, de oude moesten dus hoognodig vervangen worden. Ben mooi geslaagd! T is net of er springveertjes in zitten die je vooruitduwen! Ik heb heel veel zin om nu te lopen maar dat moet nog even wachten tot woensdag.

Fijne avond allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 18:16    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Loisjaahh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik wacht denk ik nog even met doorgeven van mijn gewicht, of doe even hetzelfde want ik zie op de weegschaal dat ik deze week heel veel vocht vast houd. Zit normaal onder de 40% vocht en nu ruim boven de 42%. Vind ik een erg groot verschil

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 sep 2017 19:22    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
De vochtpercentage is best handig om te weten. Dan raak je niet zo snel gefrustreerd omdat je denkt dat je bent aangekomen (vet)! Hoe meet zo'n ding je vochtgehalte ?

Mijn loopje zit er al op! 32 minuten aan één stuk - yes! Maar dat ik dubbel zo hard zou lopen met de nieuwe schoenen was helaas een utopie 😉 Het zijn toch de spieren die het doen! Maar ik liep iig lekker en daar ben ik blij mee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 6:51    
Vrouw Weeggegevens   CarolineP
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven (orthomoleculair)

Reageer met quote
Zaterdag een sporthorloge gekocht. Ik heb jaren met kookwekker gelopen en omdat ik nu ik opnieuw begonnen ben met hardlopen en geen kosten heb aan mijn outfit, heb ik mezelf verwent. Het leuke is dat bijna alles wordt gemeten. Wandelen, fietsen, hardlopen en slaap. Wanneer ik te lang achter de computer aan het werk ben, krijg ik een seintje dat ik moet bewegen. Het geeft heel wat inzicht in m´n bewegingspatroon. Ik dacht dat ik niet zoveel bewoog maar de melding dat ik mijn doel voor die dag bereikt heb, komt ´s middags al.
Maandag had ik me verheugd op mijn eerste sporthorlogetraining maar helaas, buikgriep met spierpijn. Dus vanmorgen voor het eerst gelopen. Het is nog even wennen met lopen omdat het trilt als je van wandelen naar rennen gaat en weer terug en trilt wanneer je niet in de juiste hartslagzone zit. Vanavond ga ik er maar even aan puzzelen. Het is vandaag ook voor het eerst dat ik ´s morgens vroeg train. Nooit van mezelf gedacht dat ik dat kon. Ik wordt normaal gesproken het liefst rustig wakker. Maar ik voel me best goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 8:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 5 van 15