Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Graag jullie mening

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   slankie83
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: camebridge

Reageer met quote
Ik ben een echte jojo-er. Heb het al eerder geflikt om bijna 40 kilo af te vallen maar binnen het jaar zat alles er weer aan. Zolang ik in ketose ben gaat het goed. Ik heb dan honger en de kilo's vliegen er af. Maar zodra ik weer iets van koolhydraten gaat eten komt het er ook zo weer aan.

Door het bijhouden van een dagboekje kwam ik erachter dat ik vaak binnen het uur na het eten van een normaal portie voeding al honger heb en dat ik eigenlijk nooit echt het gevol heb dat ik vol zit. Waar de ander zit te puffen schep ik nog wat op.

Ik heb gewoon geen stop en het seintje wat ik krijg: hongerrrrrrr...lijkt helemaal verstort te zijn.

Is het nou echt met een maagverkleining dat je het gevoel van vol zitten weer terug krijgt?

Start Cb op 7/8/11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 dec 2011 20:59    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Slankie,
Ik zal hier morgen in de loop van de dag op terug komen met eigen ervaringen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 dec 2011 23:03    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Slankie,
Je moet wel een verschil maken tussen vol en voldaan!!!
scheelt nogal wat hoor Erg blij Erg blij Erg blij

Als ik kijk naar mezelf heb ik daar op het moment ook nog last van.
Ik heb bijna 2 jaar geleden een G.Bypass gehad. Het rare was dat ik na een tijdje behoorlijk onbeperkt kon blijven eten zonder een voldaan gevoel te krijgen. Hield dus ook honger.
Ik heb toen een afspraak gemaakt voor het maken van een maagfoto.
Hieruit bleek dat de remfunctie op mijn maag niet (meer) aanwezig is waardoor het er in principe zo doorheen valt (bodemloze put Erg blij )
Volgende week krijg ik hier een vervolgoperatie op waardoor het opgelost zou moeten zijn. er wordt een extra ring om mijn reeds verkleinde maag geplaatst.

Wellicht kun je een gesprek met je huisarts aangaan en je probleem aangeven. Hij of zij kan je misschien verder helpen.
Iets anders kan zijn dat je niet de juiste (voedzame/vullende) producten eet waardoor je snel weer honger krijgt. Kijk ook daar eens na.

Groetjes en veel succes!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2011 11:47    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Kleine aanvuling op je laatste vraag:

Als alles goed verloopt heb je uiteraard na een maagverkleining veel eerder een voldaan gevoel. Je maag is nog maar 1/3 van het origineel geworden Geschokt
Bij de G-bypass worden ook je darmen nog wat ingekort.

Onthoud wel dat het geen uiteindelijke oplossing is en dat al je problemen met eten dan over zijn.
Het is een hulpmiddel en een behoorlijke zware ingreep op zowel lichamelijk als psychisch gebied.
Je bent zelf degene die de veranderingen door moet voeren in je leef en eetstijl en daar wordt vaak te gemakkelijk over gedacht.
Ik ben wel erg blij dat ik de operatie heb laten doen ook al moet er nu nog een kleine operatie achteraan.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2011 11:50    
Vrouw Weeggegevens   slankie83
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: camebridge

Reageer met quote
Bedankt voor je bericht Ron. Moet het even allemala op me in laten werken, vandaag weer veel info gelezen.

Start Cb op 7/8/11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2011 22:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1