Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Goede gewoontes aanleren

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   appelperzik
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 31-5-2012
Berichten: 776
Dieet: weg met de weegschaal
Woonplaats: Tilburg


  Reageer met quote
Goede gewoontes aanleren, daar werk ik al aan volgens de methode Weg met de Weegschaal:

Lichamelijke activiteit en buitenlucht

•Bewegen: dagelijks minimaal 30 minuten matig actief bewegen. Dat doe ik !

•Kracht-/spiertraining: minimaal 3x per week 15 minuten. Dat is 1x per week bij mij.
•Lenigheid: minimaal 2x per week 10 minuten. Dat doe ik met 50 min virtuele Yoga
•Buitenlucht: minimaal 15 minuten per dag met onbedekte handen en gezicht.
( op de fiets naar mijn werk en 10 min buiten wandelen tijdens de koffie pauze) Conclusie: Ik ben qua beweging goed op weg!

Slaap en ontspanning

•Slaap: 8 uur per nacht
•Uit taak stappen voor ontspanning: minimaal 2x per dag 15 minuten
Conclusie: Doe ik!

Eetgewoontes
•Ontbijt: 7x per week.
•Gezonde maaltijd: minimaal 3x per dag.
•Groente: minimaal 200 gram / 4 opscheplepels.
•Groente: minimaal 2x per dag.
•Fruit: 2-3 stuks per dag (een stuk heeft de grootte van een vuist).
Conclusie: Doe ik!

•Water/vocht: 1,5-2 liter per dag (dranken met alcohol erin tellen niet mee).
•Koffie/zwarte thee: maximaal 2 koppen koffie of 6 koppen zwarte thee per dag.
Conclusie: Doe ik!

•Snoep/snacks/suikerhoudende drank: maximaal 1x per dag 1 eenheid, minimaal 2 dagen per week niet (1 eenheid is een afgestreken handje snoep/snacks; bij chips en luchtige zoutjes is het 2 handjes, suikerhoudende dranken: 1 glas is 1 eenheid).
Conclusie: Doe ik!

Alcohol

•Vrouwen: maximaal 1 glas per dag (in het glas dat bij de drank hoort), minimaal 2 dagen per week niet.
Conclusie: Soms in het weekend 1-2 glazen rode wijn.

Contact
•Lichamelijk contact: minimaal eenmaal per dag, maximaal 2 dagen per week niet.
Conclusie: doe ik!
•Mensen met gezonde gewoontes in je omgeving: minimaal 2.


Dat van die vastendagen(strenge dagen) is stap 2. Hoeveelheid kcal zijn op het moment nog hoger dan 500 kcal.
En dat om eens heel bewust mijn hoeveelheden eten te checken.

Ik wil dat plateau van stilstaan afkomen!

Groetjes appelperzik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 19 feb 2016 11:01    
Vrouw Weeggegevens   Emma W
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 27-6-2012
Berichten: 325
Dieet: Weg met de Weegschaal
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
goedemiddag,

Ha wat een handig overzichtje Appelperzik. Ik loop het ook evne na voor mezelf.

Lichamelijke activiteit en buitenlucht

•Bewegen: dagelijks minimaal 30 minuten matig actief bewegen. Dat lukt me vrijwel alle dagen.

•Kracht-/spiertraining: minimaal 3x per week 15 minuten. Dit heeft weer mee aandacht nodig, ik heb mijn sportschool al een flinke poos links laten liggen. Als ik daar naar toe ga is het 1x per week.
•Lenigheid: minimaal 2x per week 10 minuten. Dit valt bij mij ook onder de sportschool. Winst te behalen dus, naas mss thuis nog wat oefeningen doen?
•Buitenlucht: minimaal 15 minuten per dag met onbedekte handen en gezicht. Op werkdagen geen enkel probleem. En andere dagen moet ik er echt om denken dat ik naar buiten ga (als het minder mooi weer is).

Conclusie: de basis van beweging en buitenzijn is er, maar qua kracht enn lenigheid enz is er winst te behalen!

Slaap en ontspanning

•Slaap: 8 uur per nacht
•Uit taak stappen voor ontspanning: minimaal 2x per dag 15 minuten
Conclusie: Doe ik! Of ik echt 8 uur per nacht slaap is de vraag, maar ik probeer er in ieder geval wel ruim 8 uur voor te hebben, liefst 9 uur. Dus ja, in bedzijn en ontspannen.

Eetgewoontes
•Ontbijt: 7x per week. Gaat goed.
•Gezonde maaltijd: winst te behalen, want het is niet altijd even gezond wat ik neem.
•Groente: minimaal 200 gram / 4 opscheplepels. Meestal wel
•Groente: minimaal 2x per dag. Vrijwel niet, meestal alleen bij de warme maaltijd. Soms bij de lunch ook nog.
•Fruit: 2-3 stuks per dag (een stuk heeft de grootte van een vuist). 1 stuk lukt eigenlijk altijd. Heb nu wel weer meer fruit in huis gehaald, zodat ik meer mogelijkheden heb.
Conclusie:
Kan beter als het gaat om gezonde maaltijden, groente- en fruitmomenten.

•Water/vocht: 1,5-2 liter per dag (dranken met alcohol erin tellen niet mee). Gaat goed en zeker op dagen dat ik op het werk en/of in gezelschap ben.
•Koffie/zwarte thee: maximaal 2 koppen koffie of 6 koppen zwarte thee per dag. Ik drink toch wat teveel koffie denk ik dan, al ben ik wel wat overgestapt op cafeïnevrij en soms cappucino als alternatief'. Qua zwarte thee weet ik het niet precies. Gebruik ook wel geregeld kruidenthee, dat is niet zwart toch?

Conclusie: Gaat goed, alleen zorgen dat ik me wat meer beperk met de koffie en bewuster ben van de thee.

•Snoep/snacks/suikerhoudende drank: maximaal 1x per dag 1 eenheid, minimaal 2 dagen per week niet (1 eenheid is een afgestreken handje snoep/snacks; bij chips en luchtige zoutjes is het 2 handjes, suikerhoudende dranken: 1 glas is 1 eenheid).
Conclusie: Wisselt. Gaat vaker fout dan goed. Misschien me proberen te richten op die 2 dagen per week niet?

Alcohol

•Vrouwen: maximaal 1 glas per dag (in het glas dat bij de drank hoort), minimaal 2 dagen per week niet.
Conclusie: Gaat prima. Drink vrijwel nooit en als ik drink is het hooguit 1 glas wijn (anders komt het ook niet goed ohhh)

Contact
•Lichamelijk contact: minimaal eenmaal per dag, maximaal 2 dagen per week niet.
Conclusie: meestal geen probleem! En ook zorgen dat ik zelf lief met mijn lijf omga.

•Mensen met gezonde gewoontes in je omgeving: minimaal 2.
Yes!

Groetjes,
Emma

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2016 13:04    
Vrouw Weeggegevens   appelperzik
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 31-5-2012
Berichten: 776
Dieet: weg met de weegschaal
Woonplaats: Tilburg


  Reageer met quote
leuk dat we goed bezig zijn.

Groetjes appelperzik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 13:50    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1