Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Misschien vind je dit leuk om te lezen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/acties-achtergronden/acties/groente-en-fruit/tips-om-meer-groente-en-fruit-te-eten.aspx

of deze:
http://www.sochicken.nl/lichaam/meer_fruit_eten_maak_er_een_gewoonte_van.html

Je kunt zoveel fruit eten als je wil meis, het is gezond en voedzaam. bedenk alleen wel dat het ook heel suikerrijk is. Van groenten kun je ook niet genoeg eten, de richtlijn is minimaal 2 ons, maximaal staat nergens. Zolang je er geen last van krijgt zou ik zeggen: eet lekker!

Brood bevat gejodeerd zout, dus als je geen brood eet, houd dan je jodium inname in de gaten. Ik eet ook zelden brood, maar in het weekend een lekker versgebakken volkorenbroodje gaat er prima in! En een enkele boterham of cracker goed beleggen met ook nog wat rauwkost erbovenop, daar is niks mis mee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2010 14:48    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Ik adviseer tenminste 200 gr. groente per dag en 2 stuks fruit.
In fruit zitten fruitsuikers, dus alles met "te" ervoor kun je beter niet doen, maar zoals jij het doet, zou het kunnen.
Als beste ontbijt adviseer ik brinta of havermout met melk of yoghurt. Je stookt gelijk het kacheltje lekker hoog op en daar heb je de hele dag voordeel van .
Je eet dan ook gelijk koolhydraten en eiwitten.
Van koolhydraten is bekend dat ze voor een piek in je bloedsuikerspiegel zorgen, combineer je koolhydraten nu met eiwitten, dan voorkom je die piek, de eiwitten dempen dat nl..
Je valt er beter door af en het is beter voor je hart en bloedvaten.
Zo kun je ook regelmatig een eitje nemen en s'avonds een stukje kip of vis of mager vlees bij de aardappelen of de pasta.
Je houdt daardoor de hele dag je bloedsuikerspiegel mooi egaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2010 14:49    
Vrouw Weeggegevens   Daan88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bedankt voor de tips, ga ze zeker uitproberen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2010 15:02    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik heb nog even naar fruit gekeken, want ik had iets in m'n achterhoofd wanneer je dat het beste kunt eten.
Het beste is om dat 's morgens bij het ontbijt te eten, omdat je dan gelijk je verbranding goed op gang brengt.
Dus jou manier is prima.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2010 19:21    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   moow123
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
lelpower schreef:
kan er iemand mis antwoord geven op mijn vraag

is een witstokbroodje, gezond, dus met kaas ham sla komkommer tomaat goed als lunch of avond eten of is het té ?
ik lust nl geen bruin brood.

Je zou ook dat wit brood van Blue Band geloof ik kunnen proberen! Want daar zit het zelfde in als bruin brood.

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010 16:01    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Witbrood is af te raden, ook al maak je er een broodje gezond van, maar als je geen andere keuze hebt, dan moet je het af en toe maar eten.
Lust je iets van brinta of havermout met magere melk of yoghurt?
Dat zijn allemaal gezonde producten, zonder al te veel koolhydraten, want koolhydraten worden weer omgezet in suikers.
Kies voor schoon eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010 16:10    
Vrouw Weeggegevens   Druif84
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: GEZOND ETEN

Reageer met quote
Hoi,

Weten jullie hier meer over?

Ik lees ook wel eens dat het beter zou zijn om je eten in 6 maaltijden op te delen. Dus niet 3 grote maaltijden en 2 of 3 tussendoortjes.... Dat een onderzoek uitwees dat mensen meer afvallen (of minder snel aankomen) door het beter verdelen van de calorieen op een dag.

Omdat je bijvoorbeeld een grote lunch of avondeten meer kcal oplevert dan je op dat moment nodig hebt en dat je het teveel aan calorien opslaat als vet.

klinkt wel logisch maar aan de andere kant vraag ik me af of je zo snel al (binnen een paar uurtjes) overtollige calorien opslaat als vet... dan zou weightwatchers etc ook niet kunnen werken als dieet omdat je daar nog van die flexibele punten opspaart per week.
En volgens mij werkt Weight Watchers voor veel mensen juist weer heel goed...
Jeuk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2010 14:37    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   ilseke1983
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Lang geleden dat ik deze sticky gevolgd heb, had ik niet moeten vergeten...

Quote:
Ik lees ook wel eens dat het beter zou zijn om je eten in 6 maaltijden op te delen. Dus niet 3 grote maaltijden en 2 of 3 tussendoortjes.... Dat een onderzoek uitwees dat mensen meer afvallen (of minder snel aankomen) door het beter verdelen van de calorieen op een dag.

Ik eet op dit moment 5 keer per dag... Waarbij ongeveer de volgende verdeling.
Ontbijt: 200 - 300 kcal
Tussendoortjes: 200 - 300 kcal
Lunch: 300 - 400 kcal
Diner: 400 - 600 kcal (afh. v. eten.)

Voor mij werkt het perfect. Geen last van snaaibuien (heb ik gelukkig toch al weinig) en ik val er prima mee. Hier sport ik zelfs mee.
Dus het werk echt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 02 dec 2010 10:35    
Vrouw Weeggegevens   Esca67
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker en Sonja Kimpen

Reageer met quote
Cobi hardstikke bedankt voor je feedback in mijn dagboek. Fijn om te horen dat je vindt dat ik op de goede weg ben, dat geeft extra stimulans. (En nou "het nog effe doen" Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 dec 2010 17:05    
Vrouw Weeggegevens   Boekenworm
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Wouw, je hebt gelijk: er is voor mij veel werk aan de winkel...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 17:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 9 van 58