Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Suzanne123
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond eten

Reageer met quote
Zuster73 schreef:
Ik ben ook erg eenzijdig met broodbeleg. Ik lust namelijk helemaal geen vlees, dus daar ben ik een paar jaar geleden maar mee gestopt om te eten.

Hoi,
Ik snap dat, dat je geen vlees lust / wilt, maar vlees en vleeswaren smaken niet noodzakelijkerwijs hetzelfde.
Je zou dus best een keer van mijn part smeerleverworst kunnen proberen, of willekeurig ander worstbeleg als je dat überhaupt nog wilt ;-)
Meteen erachteraan: smeerleverworst is niet meteen de meest magere "vleesbelegsoort" maar goed, alles met mate en in voldoende afwisseling. Er zijn ook magere smeerpate's bijvoorbeeld.
Ook is er smeerkaas met "ham" of zelfs met andere pittige smaakmakers. Al dan niet 30+ of 40+.
Varieer daar ook gerust mee zou ik zeggen...?

Suzanne

Het streefgewicht 90,3 is een eerste doel; daarna stel ik het streefgewicht bij naar 85,3
Ik ben dus bijna op mijn eerste doel; jeetje wat voelt dat goed!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010 14:56    
Vrouw Weeggegevens   Pleasure
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Coby, bedankt voor je welkom Lach

Groetjes, Pleasure

Maandag is / wordt mijn weegdag Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010 16:34    
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat voor drinken drinken jullie eigenlijk. Ik heb de hele tijd eigenlijk alleen maar water, thee of koffie. Wat kan je nog meer drinken, want wil in het weekend wel eens wat anders.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010 19:21    
Vrouw Weeggegevens   Suzanne123
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond eten

Reageer met quote
jessika schreef:
Wat voor drinken drinken jullie eigenlijk. Ik heb de hele tijd eigenlijk alleen maar water, thee of koffie. Wat kan je nog meer drinken, want wil in het weekend wel eens wat anders.

Ik drink vrij veel dingen:
- water en thee als meeste; op normale werkdagen ca 1 liter thee en ik denk zo'n 500- 750 ml water
- cola light (in afbouwfase), tot nog wel zo'n 500 - 750 ml per dag (en ja, ik weet 't allemaal)
- verse vruchtensappen (niet elke dag, maar als ik het drink 1 groot glas, rond de 250 ml)
- drinkyoghurt (mager, niet elke dag)
- melk (halfvol, niet elke dag)
- water met "siroop" diverse soorten, niet elke dag

Er zijn genoeg opties te bedenken... ;-)

Suzanne

Het streefgewicht 90,3 is een eerste doel; daarna stel ik het streefgewicht bij naar 85,3
Ik ben dus bijna op mijn eerste doel; jeetje wat voelt dat goed!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010 20:06    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Marit91
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Zelf sinaasappelen persen, is lekker, fris en gezond!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2010 19:58    
Vrouw Weeggegevens   duha
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Sinds ik wil afvallen ben ik het thee drinken steeds leuker gaan maken. Ik koop iedere week met de grote boodschappen een lekker smaakje thee, heb een leuke thermosfles, mooie theeglazen etc.

Ongeveer drie tot vier keer per dag vul ik mijn thermosfles met verse thee die ik dan in de uren daarna opdrink. Iedere keer weer een ander smaakje om de afwisseling er in te houden.

'Zondigen' doe ik af en toe met cola (light), icetea (gratis op mijn werk), en wijntjes.

Ik moet zeggen dat het theeleuten me erg goed bevalt. Het komt niet meer zo heel erg veel voor dat ik echt zin heb in iets anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 12:39    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Geweldig als je je draai vindt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 12:45    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   peptalk
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: COHEN

Reageer met quote
Bedankt voor de tips.

Vooral dat 700 cal. 0,1 kilo is wist ik nog niet.

Dit is voor mij dag 2 van een nwe leefstijl zoals Coby dat zo mooi heeft gezegd. Ik ga me de komende dagen flink inlezen op dit forum en hoop dat ik met alle tips en mijn eigen inzet natuurlijk mijn streefgewicht kan gaan halen.

gr. Esther

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 9:16    
Vrouw Weeggegevens   Nijne

Dieet: Gezond eten, veel bewegen en veel waterdrinken

Reageer met quote
Hoi,
Ik zit al een hele tijd bij de weegclub, maar ontdekte vandaag dit draadje.
Leuk!
Dank je wel Coby! (en de anderen! Erg blij Lachen )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 11:43    
Vrouw Weeggegevens   Daan88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor je welkom!

Ik heb al veel handige tips gelezen.
Ik heb misschien nog een goede tip voor mensen die van zoetigheid houden, gebak etc. Ik heb eens medjoul dadels gekocht. Die zijn best groot en echt heerlijk. Ze zijn van zichzelf heel zoet en zacht. Klinkt raar, maar dat eten is echt alsof ik een gebakje eet.... zit natuurlijk wel veel suiker in, maar dat is natuurlijke suiker en als je er af en toe een neemt volgens mij niet heel slecht voor je!

Ik heb trouwens een vraag. Ik eet graag fruit en groente en eet daar dan best veel van. Is het eigenlijk ongezond om heel veel fruit en groente te eten? Zo eet ik als lunch soms graag fruitsalade van bijvoorbeeld: 1 appel, 1 banaan, handje druiven, 1 peer en handje granaatappel pitten. is dat prima of teveel van het goede?

Verder vind ik het moeilijk om genoeg brood /crackers etc te eten. Hou gewoon meer van yoghurt of fruit/groente..... Heeft iemand hier ook moeite mee en misschien tips voor me?

Daniëlle

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2010 14:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 8 van 58