Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 56, 57, 58
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   KlaartjeH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bedankt Coby, Nee dat leek mij ook wel wat veel van het goede. Heb in de tussentijd mijn BMR uitgerekend (zie mijn dagboekje) en besloten dat ik voorlopig rond de 1800 kcal ga zitten. Eerst even mijn lichaam laten wennen aan minder en andere voeding. Heb nu erg zware hoofdpijn iedere keer met 1500 kcal. Wanneer mijn lichaam aan de 1800 gewend is en ik onvoldoende afval wil ik om de week steeds 100 kcal minder per dag gaan eten, tot ik op de 1500 uitkom. Bedankt voor hier, geweldig om te lezen. Heb voor mezelf een bestandje gemaakt met dingen die voor mij geschikt zijn. Fijn om te lezen over een gezonde levensstijl, betere manier lijkt me er niet te zijn. Fijne zondag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2017 9:14    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Ik hoor jou helemaal niet over zoetigheid of tussendoor snoepen en dat is al een heel groot plus punt.
De meeste lijnsters kennen die problemen wel en moeten dan eerst van de zoetigheid af om een goeie betrouwbare start te kunnen maken.
Heb jij enig idee hoe je je overgewicht opgebouwd hebt? en wat heb je nu aan je eetpatroon gewijzigd .
Ik eet geen snelle koolhydraten (snoep,koek, wit meel enz), maar ik lust heel graag eten en dan neem ik wel eens te veel.
Ik kan niet meer als 1250 kcal. per dag eten , gezien mijn leeftijd .
Ik beweeg wel iedere dag.
Dit weekend weer 40 km. op de teller , maar scheelt niet veel in gewicht., toch is het voor je lichaam beter om in beweging te blijven
Gezond lijnen en bewegen geven de beste resultaten op termijn

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2017 13:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag Coby,

Ik ben niet echt een zoetekauw, af en toe een snoepje op het werk is wel lekker, maar verder eigenlijk niet.

Bij mij zit het probleem in de hartige dingen. Ik ben gek op chips en dat soort dingen. Daarnaast ben ik bijna een jaar geleden gestopt met roken, waardoor ik makkelijker aankom (heb veel meer trek in eten, altijd trek, eigenlijk naar een sigaret maar dat vul je dan op met eten, omdat je niet wilt roken).

Verder ontdekte ik paar weken geleden dat op het winkelcentrum, waar ik in de buurt werk, snacks worden aangeboden voor 1,5 euro. Krijg je een frikandel en een kroket. Funest kan ik je vertellen. Heb ik drie keer gedaan in de paar weken, maar voor mij al ruim voldoende. Verder is een hele week bij ons in de super de roomyoghurt met peer en honing in de aanbieding geweest. Daar gingen iedere avond twee bekers (halve liters) van op, manlief een en ik een. Ook funest.

Beide zijn nu afgelopen. De eerste omdat ik nu ergens anders werk, op een bedrijventerrein waar geen winkel in verre of wegen te bekennen is en de yoghurt omdat de aanbieding is afgelopen. Maar ook gewoon omdat ik nu besloten heb dat het genoeg is geweest.

Wat goed dat jij nog zoveel beweegt, Coby. ja, sinds ik zo'n drie jaar geleden zwaar lichamelijk werk ging doen en nu ruim een jaar al iedere keer een uur naar mijn werk fiets en een uur terug ben ik gaan begrijpen hoe belangrijk beweging is, maar ook hoe fijn het kan zijn. Ik hoop dat je daarvan geniet.

Je zegt dat je, gezien je leeftijd, niet meer dan 1250 kcal per dag kan eten. Is dat zo omdat dat bij jouw lengte en leeftijd hoort?

En ja, wanneer het eten lekker is valt het niet mee om op tijd een halt toe te roepen. Blijft voor mij ook wel een strijdpuntje.

Ach, weg gaan er voor en doen ons best, toch.
Tot een volgende keer, Hannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 apr 2017 21:54    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Die 1250 zijn voor mij de mogelijkheid om af te kunnen vallen .
IK blijf al jaren op een bepaald gewicht hangen en ik heb daar vrede mee, maar mijn bloedwaarden waren allemaal iets aan de hoge kant en dan vraag ik altijd:"Wat kan ik er zelf aan doen"? en dan krijg ik de boodschap ""AFvallen"", dus probeer ik het weer even .
Als we straks op de boot zitten, dan wil ik niet steeds lijnen , dus moeten die paar pondjes er voor mei eigenlijk af en dat is nog best een opgave .
Mijn man zit in hetzelfde schuitje .
Ik bereid het eten vaak met veel kruiden en maak iedere week iets speciaals wat we nog nooit eerder hebben gegeten, zo hou je het een beetje spannend en leuk.
IK merk overigens niet dat we door bewegen meer afvallen , maar we blijven wel soepel van lijf en leden en dat is ook geweldig .
Afvallen zit voor 90 % tussen de oren en zet het meeste zoden aan de dijk met een plan van aanpak en een doel, want dan heb je erover nagedacht en daarmee help je jezelf heel erg.
Weer veel succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 apr 2017 9:27    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat lekker dat jullie een boot hebben, Coby. Hoop voor jullie dat het heerlijk weer wordt deze zomer en jullie er veel van kunnen genieten Cool

Kan me voorstellen dat je dan geen zin hebt om voortdurend op je voeding te letten. Dan maar voor die tijd dus. Ik begrijp dat je samen met je man bezig bent af te vallen. Maakt dat het wat gemakkelijker? Hier probeer ik zoveel mogelijk hetzelfde te eten, maar omdat ik nu de oplossing van de salades gevonden heb (half op werk, half s'avonds thuis) kook ik toch maar apart voor hem. Hij vindt een salade in de zomer af en toe wel lekker, maar zeker niet iedere dag. Hij doet zwaar werk en is daardoor bijna 20 kilo afgevallen, heeft dus goede voeding nodig.
Wat goed dat jullie samen zoveel bewegen, hoop dat het ook samen ontdekken is.
Ik ben het met je eens dat afvallen voor 90% tussen de oren zit. Voor mij ook vooral een proces van bewustwording.

Nog even een vraag. Ik zag volgens mij laatst in een berichtje van jou ergens dat je lijnzaad gebruikt. Waar gebruik je dat voor en heb je heel of gebroken. Ik heb nu een bananenbrood in de oven staan met lijnzaad. Kreeg het receptje in een sprintje. Heb lijnzaad nog nooit gebruikt. Kocht het heel in de winkel en heb het zo in het bananenbrood gedaan. Zonet las ik echter dat je lichaam met heel lijnzaad niks aankan. Weet jij daar meer van?

Fijne avond maar weer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2017 19:12    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
In lijnzaad zitten de goeie vetten, die we dagelijks nodig hebben en sommige lijners gebruiken het ook ter ondersteuning van hun stoelgang.
Lijnzaad in bananenbrood of door de yoghurt, toppie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 apr 2017 8:58    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hannah70 schreef:

Nog even een vraag. Ik zag volgens mij laatst in een berichtje van jou ergens dat je lijnzaad gebruikt. Waar gebruik je dat voor en heb je heel of gebroken. Ik heb nu een bananenbrood in de oven staan met lijnzaad. Kreeg het receptje in een sprintje. Heb lijnzaad nog nooit gebruikt. Kocht het heel in de winkel en heb het zo in het bananenbrood gedaan. Zonet las ik echter dat je lichaam met heel lijnzaad niks aankan. Weet jij daar meer van?
Fijne avond maar weer

Bij bakken of pap wordt meestal gebroken lijnzaad gebruikt, je kan ook gebroken lijnzaad kopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 08 apr 2017 9:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 56, 57, 58
Pagina 58 van 58