Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik maakte laatst ´pasta´ met courgette sliertjes. Hartstikke lekker!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016 19:07    
Vrouw Weeggegevens   Dodo
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Vandaag heb ik een analyse laten doen van gewicht, BMI, BMR, spiermassa etc. Toen was het me allemaal duidelijk. Maar nu ik op internet er meer over lees snap ik het toch niet allemaal zo goed.

Nu heb ik nog een vraag over BMR. Deze kwam bij mij uit op 1513 kcal maar toen ik een tabelletje kreeg met de uitslag lag het resultaat ontzettend laag. Nu snap ik niet zo goed hoe ze dit nu meten. Die 1513 kcal snap ik. Dat aantal verbruik ik zonder dat ik daarvoor iets hoef te doen. Maar bij de uitleg die ik kreeg over de tabel gaf ze aan dat het bij mij extreem laag is. Bedoelde ze daar dan mee dat ik minder verbrand? Kan een BMR ''slecht'' zijn?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 17:32    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Is het niet handiger die vraag te stellen aan de persoon die je de uitslag gaf van die metingen? Zij weet immers wat ze ermee bedoelt. Wat was er precies extreem laag? Een resultaat, van wat? Da's voor ons (althans voor mij) niet zo heel duidelijk aangezien we niet weten waar het over precies over gaat.

Het kan best zijn dat je een laag BMR hebt, heb ik ook. Ik ben klein en weeg niet (meer) zoveel, ik ben een oudere vrouw met weinig spiermassa en dat telt allemaal mee in de hoeveelheid kcal mijn lijf verbruikt in rust. Je zou het kunnen zien als de ondergrens van wat je binnen moet krijgen als je kcal. wil minderen om af te vallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 18:23    

Reageer met quote
Lang leve de zoekresultaten op internet Lachen Komt er op neer dat ze inderdaad de BMR hebben getest en zien dat de verbranding heel erg laag is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2017 8:50    
Dagdeal (728x90)
Moderator

Reageer met quote
Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar die test... Hoe meten ze dat? Het is namelijk ook gewoon te berekenen met een formule gebaseerd op geslacht, lengte, leeftijd en gewicht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2017 19:04    
Vrouw Weeggegevens   DOEN

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
We hadden het erover in de 12 weken sprint

https://sochicken.nl/snellere-stofwisseling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2017 19:57    
Moderator

Reageer met quote
Dodo schreef:
Vandaag heb ik een analyse laten doen van gewicht, BMI, BMR, spiermassa etc.

Ik doelde hierop eigenlijk... Maar je hoeft er natuurlijk geen antwoord op te geven. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2017 21:34    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Het was een soort weegschaal van Tanita.
Nadat je je lengte en leeftijd hebt opgegeven meet het apparaat:
gewicht, BMI, spiermassa, vetmassa, vet rondom organen.
Zal heus niet volledig juist zijn maar het geeft denk ik wel een aardige indicatie. En dat m'n gewicht wel wat naar beneden mag wist ik natuurlijk wel Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 feb 2017 10:42    
Vrouw Weeggegevens   KlaartjeH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Heel erg bedankt voor alle tips en trucs, echt fijn om te lezen. Coby, geweldig dat je zoveel wilt delen met ons. Ben nog lang niet klaar, maar al heel erg blij ermee.

Vanwege een van de bijdragen de volgende vraag over beweging. Ik gebruik de eetmeter van het voedingscentrum om mijn calorien bij te houden, ik begrijp dat veel meer hier dat doen. Nu hebben zij ook een beweegmeter. Wanneer ik die invul met mijn beweging (iedere dag 2 uur fietsen) dan staat daarbij 1095 kcal.

Ik neem aan dat dat niet betekent dat ik die 1095 kcal extra mag eten naast de 1500 waarop ik mezelf gesteld heb????
Hoe moet ik dan omgaan met die informatie?

Groetjes maar weer, Hannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017 18:40    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Die kcal lijken we voor 2 uur fietsen erg hoor en het is niet de bedoeling dat je die bij die 1500 kcal voor de dag optelt .
Je valt het beste af door gezonde voeding en daarmee bedoel ik:
Langzame koolhydraten van volkoren producten en geen snelle koolhydraten van snoep en koek .
Langzame koolhydraten zitten ook in groenten en fruit .
Eiwitten zijn een belangrijk onderdeel van je voeding om om je spieren te sterke kun je heel goed eens een extra eitje nemen.
IK bak me 's morgens een pannenkokje van1 banaan en 2 eitjes en de trek tot de middag is over,
De gezonde vetten zijn ook alle dagen nodig en dan denk ik aan vis, nootjes, advocado.
IK neem te ondersteuning al jaren een visolie capsule , goed voor hart en bloedvaten.
Als je vragen hebt dan hoor ik die graag en zoeken we naar oplossingen.
Doegiesss

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017 20:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 56, 57, 58  Volgende
Pagina 57 van 58